joshoon Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 Hallo, Ik verdiep me tegenwoordig erg in windowsen. Enuh dat doe ik allemaal met mijn laptop. Alleen ik wil er graag internet op kunnen doen. Want ik hoor van iedereen dat je moet weten welke type netwerkkaart je nodig hebt. en dan de driver zoeken. want ik wil ook heel graag internet op mijn Windows Vista. maar nou is me vraag. waar kan ik zien welk type netwerkkaart ik heb? en waar kan ik de driver ervan downloaden? ik zou er erg blij mee zijn. want ik ben van plan nog meer windowsen te gaan gebruiken alvast hartelijk dank Mvg. Joshoon Reageren
SummerBase Geplaatst: 19 december 2006 Rapport Geplaatst: 19 december 2006 Dit is vrij simpel op te zoeken ik zal de stappen uitleggen: 'Deze Computer > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen'. Dan klik je simpel weg op de router/kaart waar de Netwerkchip zich in bevindt. Vaak is dit Lan-verbinding; neem de volgende stappen door: 'druk met de rechtermuisknop op de verbinding > Eigenschappen'. Dan zie je ergens staan: 'Verbinding maken via:' daaronder staat een tabel en daarin vindt je de naam van de netwerkkaart en dat zal gewoon werken. Dan kun je uiteraard op 'Google' kijken of er ergens een driver voor te vinden is, want dat zou natuurlijk wel zo mooi wezen, dat je ook op het internet kunt. Het kan wel wat verschillen dus mocht je er niet uitkomen, formuleer je waarnemingen en dan kan of één van de andere er naar kijken. Ik wens je in ieder geval veel succes! Reageren
joshoon Geplaatst: 19 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 december 2006 Dit is vrij simpel op te zoeken ik zal de stappen uitleggen: 'Deze Computer > Configuratiescherm > Netwerkverbindingen'. Dan klik je simpel weg op de router/kaart waar de Netwerkchip zich in bevindt. Vaak is dit Lan-verbinding; neem de volgende stappen door: 'druk met de rechtermuisknop op de verbinding > Eigenschappen'. Dan zie je ergens staan: 'Verbinding maken via:' daaronder staat een tabel en daarin vindt je de naam van de netwerkkaart en dat zal gewoon werken. Dan kun je uiteraard op 'Google' kijken of er ergens een driver voor te vinden is, want dat zou natuurlijk wel zo mooi wezen, dat je ook op het internet kunt. Het kan wel wat verschillen dus mocht je er niet uitkomen, formuleer je waarnemingen en dan kan of één van de andere er naar kijken. Ik wens je in ieder geval veel succes! Ik ben erg bij dat ik de Nederlandse Windows Vista Final op me laptop heb. maar hij zegt: Deze Computer heeft geen Netwerkberbinding. klik om verbinding te maken ik weet niet of ik wel helemaal goed zit maar ik zit op vista eh maar hij vint niet veel want hij vindt blijkbaar de hardware niet/netwerkkaart maar ik kan Xp er niet zo op zetten, want die heb ik niet op CD. enuh, ik hoorde ook dat Windowsen zijn gebouwd voor laptops omdat dat er allemaal ingebouwd ofsow is. ik hoop dat summerbase of iemand anders alsjeblieft nog kan helpen... BTW: ik ga nu pitten morgen vroeg op, mischien reageer ik morgen of strax nog want ik ga eerst nog tv kijken, weltrusten allen Mvg. Joshoon Reageren
SummerBase Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Ik ben ook erg moe en ik zou al veel langer gaan slapen, maar goed ik ga je nog wel even helpen natuurlijk. Na het lezen van jouw beschrijving kan ik concluderen dat jouw Windows in dit geval de Vista Beta de netwerkkaart niet pakt, of zit er eigenlijks wel een netwerkkaart in de computer? Veel laptops hebben er wel één, maar er zitten natuurlijk ook laptops die niks hebben, maar als je er zeker van bent dat jouw laptop een netwerkkaart heeft dan geloof ik je op jouw woord. Ja wat kan je er verder over zeggen, heb je geen handleiding bij je computer waar dit soort informatie in staat, want dat hoort ook gewoon. Trouwens zit er dan ook een poort voor een kabel, want het kan net wezen dat je geen verbinding hebt op het moment, maar als je er nogmaals zeker van bent dan verwijs ik je door naar de draadloze verbinding aanmaken, dan moet je echter wel de code van je router weten. Het aanmaken gaat zeer gemakkelijk en is zo klaar, kijk dan bij verbindingen, want dan moet hij er wel bij staan. Het werkt namelijk alleen als er een verbinding is, verder zou ik het nu op dit moment niet meer weten, want ik ga nu ook slapen. Ik reageer morgen wel weer op je vragen/opmerkingen. Reageren
joshoon Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2006 (bewerkt) Ik ben ook erg moe en ik zou al veel langer gaan slapen, maar goed ik ga je nog wel even helpen natuurlijk. Na het lezen van jouw beschrijving kan ik concluderen dat jouw Windows in dit geval de Vista Beta de netwerkkaart niet pakt, of zit er eigenlijks wel een netwerkkaart in de computer? Veel laptops hebben er wel één, maar er zitten natuurlijk ook laptops die niks hebben, maar als je er zeker van bent dat jouw laptop een netwerkkaart heeft dan geloof ik je op jouw woord. Ja wat kan je er verder over zeggen, heb je geen handleiding bij je computer waar dit soort informatie in staat, want dat hoort ook gewoon. Trouwens zit er dan ook een poort voor een kabel, want het kan net wezen dat je geen verbinding hebt op het moment, maar als je er nogmaals zeker van bent dan verwijs ik je door naar de draadloze verbinding aanmaken, dan moet je echter wel de code van je router weten. Het aanmaken gaat zeer gemakkelijk en is zo klaar, kijk dan bij verbindingen, want dan moet hij er wel bij staan. Het werkt namelijk alleen als er een verbinding is, verder zou ik het nu op dit moment niet meer weten, want ik ga nu ook slapen. Ik reageer morgen wel weer op je vragen/opmerkingen. Er moet wel een netwerkkaart in zitten, want mijn laptop was eerst altijd mijn vaste computer. Maar kan ik draadloze netwerk krijgen via kabelinternet dan? met een modem?. en hou ik wel gewoon internet met het intetrnet kabeltje op me gewone pc? Zo ja... hoe precies dan want ik snap et niet helemaal Bewerkt: 20 december 2006 door joshoon Reageren
SummerBase Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Internet is gewoon internet of het nou draadloos is of niet, het is precies hetzelfde, maar het wordt zoals ik al aan geef anders verzonden. Je kunt dus gewoon met kabel internet van Casema of @ Home draadloos internetten. Het enige wat je nodig hebt is een Draadloos modem die ervoor zorgt dat digitale signalen omgezet worden in draadloze signalen. Dan kun je binnen een bepaald aantal meters draadloos internetten met hetzelfde internet dat als je nu hebt en je kunt dus ook gewoon met een kabel op het internet, dat is absoluut geen probleem als er maar een aansluiting op de laptop zit. Ook op je gewone PC natuurlijk ik zal het even verder belichten. Je hebt een Draadloos modem die sluit je aan op je normale modem of je vervangt hem met je normale modem. Dan plug je in dat draadloze modem een kabel die gaat naar je normale pc en de draadloze functie spreekt natuurlijk voor zich. De andere kabel is vooral voor het verzenden van de gegevens van de KPN/Kabel naar het modem oftewel de internet gegevens. Verder lijkt het me wel redelijk duidelijk, mocht je nog iets niet snappen dan kun je me altijd roepen! Reageren
joshoon Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Internet is gewoon internet of het nou draadloos is of niet, het is precies hetzelfde, maar het wordt zoals ik al aan geef anders verzonden. Je kunt dus gewoon met kabel internet van Casema of @ Home draadloos internetten. Het enige wat je nodig hebt is een Draadloos modem die ervoor zorgt dat digitale signalen omgezet worden in draadloze signalen. Dan kun je binnen een bepaald aantal meters draadloos internetten met hetzelfde internet dat als je nu hebt en je kunt dus ook gewoon met een kabel op het internet, dat is absoluut geen probleem als er maar een aansluiting op de laptop zit.Ook op je gewone PC natuurlijk ik zal het even verder belichten. Je hebt een Draadloos modem die sluit je aan op je normale modem of je vervangt hem met je normale modem. Dan plug je in dat draadloze modem een kabel die gaat naar je normale pc en de draadloze functie spreekt natuurlijk voor zich. De andere kabel is vooral voor het verzenden van de gegevens van de KPN/Kabel naar het modem oftewel de internet gegevens. Verder lijkt het me wel redelijk duidelijk, mocht je nog iets niet snappen dan kun je me altijd roepen! naja, ik was al van plan om een Windiows XP Cd aan iemand te vragen, en dan Windows Xp er effe opgooien en dan kijken op joun manier welke Netwerkkaart ik heb. enddan vista er weer op pleuren. en dan driver zoeken. en als ik die niet kan vinden kan ik je altijd wel vragen hoop ik. maar bedankt voor je hulp mischien hoor je nogvan me Mvg. Joshoon Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.