nick11123 Geplaatst: 20 december 2006 Rapport Geplaatst: 20 december 2006 Mijn broertje heeft een laptop een Pentium II 233Mhz een oude Compaq Armada 1700 en een paar weken geleden liep hij vast dus ik starte hem opnieuw op en toen wou hij niet opstarten dus hij ging telkens opnieuw opstarten. Maar later is het eindelijk gelukt om XP op te zetten en het werkt wel allemaal. maar als ik hem aan zet dan staat er eerst op het beeld: Compaq in het rood dat is normaal omdat het een compaq BIOS is, maar dan na 2 sec wachten staat er zo boven dat de Harde schijf stuk is en dan vraagt hij of je op F1 wil drukken om door te gaan. en dan druk ik op F1 en dan start hij gewoon windows op dus wat ik nou zo raar vind waarom zegt hij dat nou eigenlijk want er is niets met de harde schijf aan de hand Weet iemand mischien hoe dit komt? want het is best irritant als je telkens op F1 moet drukken om dat ding op te starten. Dus weet iemand hoe ik dat kan fixen of dat iemand ervaring heeft met Compaq Armada laptops. of kan het ook in windows liggen want als ik de hardeschijf eruit haal dat zegt hij dat niet Alvast bedankt voor de hulp Reageren
Goudvis Geplaatst: 21 december 2006 Rapport Geplaatst: 21 december 2006 Nadeel van een compaq bios is dat ze anders zijn dan andere bios versies. Dus ik kan je niet nauwkeurig zeggen wat het is. Maar als ik moet gokken: In de bios staat ergens ingesteld wat je harde schijven zijn. Deze kun je vastzetten, of bij het opstarten laten opzoeken. Meestal staat deze op automatisch, nadeel is dat je dan ongeveer 1 tot 2 seconde kwijt bent bij het opstarten. Zoek dus eens in je bios naar Auto HDD detection o.i.d. Reageren
nick11123 Geplaatst: 21 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2006 Ik dacht al dat ik niet duidelijk genoeg was nou ja een foto zegt mischien meer: voor de mensen die het niet kunnen lezen wat er nou staat. Dit staat er: 1720-SMART Hard Drive detects imminent failure maar vraagje hoe kan ik dan naar Auto HDD laten zoeken want ik ben niet zo ervaren met BIOS shit,s dus. vie Windows ofso. En ja ik heb het vaker gehoord Compaq BIOS zijn klote dingen Reageren
Advancegta Geplaatst: 21 december 2006 Rapport Geplaatst: 21 december 2006 Heel toevallig heb ik dit probleem ook gehad met mijn oude laptop zoals je in dit topic kan lezen. De kenmerken zijn precies hetzelfde, mijn Laptop werdt ook telkens opnieuw herstart. Je vertelde al over een foutmelding wat betreft de Harde Schijf, bij mij zat het probleem ook bij de Harde Schijf. Het is niet zozeer dat deze echt kapot is alleen ontzettend versleten waardoor hij zijn werk niet goed meer kan vervullen. Aangezien het al een redelijk oude PC is is het heel goed mogelijk dat de Harde Schijf al versleten is en ik raad je aan om een nieuwe Harde Schijf te kopen en ik ben ervan overtuigd dat je probleem is opgelost. Reageren
nick11123 Geplaatst: 21 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 december 2006 Heel toevallig heb ik dit probleem ook gehad met mijn oude laptop zoals je in dit topic kan lezen. De kenmerken zijn precies hetzelfde, mijn Laptop werdt ook telkens opnieuw herstart. Je vertelde al over een foutmelding wat betreft de Harde Schijf, bij mij zat het probleem ook bij de Harde Schijf. Het is niet zozeer dat deze echt kapot is alleen ontzettend versleten waardoor hij zijn werk niet goed meer kan vervullen. Aangezien het al een redelijk oude PC is is het heel goed mogelijk dat de Harde Schijf al versleten is en ik raad je aan om een nieuwe Harde Schijf te kopen en ik ben ervan overtuigd dat je probleem is opgelost. Mijn probleem is niet opgelost hoor de harde schijf werkt perfect alleen ik snap niet waarom dat ding nou zegt dat de harde schijf stuk is maar het kan wel dat de harde schijf stuk is want toen ik windows wou installeren toen lukte het gewoon niet telkens kwamen er errors maar toen had ik de Laptop uitgezet voor een week en toen installeerde hij windows in een keer en nu heb ik geen problemen windows doet het nu perfect Maar weet iemand nou hoe je dat ene moet doen wat goudvis vertelde ? Reageren
Goudvis Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Ik heb even gezocht, en over het algemeen zegt men: Deze fout betekend dat je harde schijf stervende is, maak backups! Die opmerking van mij kun je negeren, gaat over een ander probleem. Als je ervan overtuigd bent dat je harde schijf nog goed is, kun je in de bios "SMART" uitschakelen. "SMART" is een systeempje wat bij het opstarten kijkt of er technische onregelmatigheden zijn, deze onregelmatigheden betekenen meestal dat er problemen aankomen. (Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology) In sommige bios-sen wordt dit "POST" genoemd. (Power On Self Test) Suc6, ik hoop dat je hier wat aan hebt... Reageren
nick11123 Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Oke bedankt voor je uitleg Maar hoe of waar kan ik dat ''SMART'' of ''POST'' vinden? F2 drukken ofzo tijdens het opstarten? Reageren
Ewoud Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Oke bedankt voor je uitleg Maar hoe of waar kan ik dat ''SMART'' of ''POST'' vinden? F2 drukken ofzo tijdens het opstarten? Zoek naar Quick Boot... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.