Jump to content

filmpjes van google

Recommended Posts

Geplaatst:
hoe sla je filmpjes op van google?

Ik gebruik altijd de volgende manier, maar eerst moet ik er even bij zeggen dat sites als Video Google en YouTube veel illegaal materiaal bevatten en dat die filmpjes downloaden daarom ook niet helemaal legaal zijn. Maar omdat jij natuurlijk een home made filmpje wil downloaden, zal ik het even uitleggen:

Allereerst moet je even de beste browser van dit moment downloaden (als je 'm nog niet hebt): Mozilla Firefox. Dit heb je nodig omdat ons doel is om een extensie te downloaden die ervoor zorgt dat je de filmpjes kan downloaden. Vanuit Internet Explorer werkt die extensie niet.

Wanneer je dat eenmaal werkend hebt, ga naar deze pagina om de extensie te installeren. Je zal de browser even opnieuw moeten opstarten om het te voltooien, waarna je dit knopje ziet:

videodownloader-1.jpg

Ga nu naar je filmpje op Video Google. Wacht even totdat de video in beeld is verschenen en druk op het knopje van de extensie. Je ziet dan een pop-up verschijnen met een drietal download links. Waarschijnlijk is .avi het makkelijkst als extensie, dus druk op de middelste download button. Je ziet nu een download scherm van FireFox verschijnen, dus druk op OK om te gaan downloaden.

Heb je het bestandje binnen, dan is het waarschijnlijk dat Windows Media Player het niet kan afspelen. Ikzelf gebruik VLC Media Player om het af te spelen. Overigens kan een DVD-speler (voor op TV) het bestand wel afspelen, ten minste, die van mij dan.

Filmpjes van YouTube downloaden is een stuk makkelijker, even het linkje van het filmpje hier invullen en op Start drukken. Duurt alleen wel wat langer.

Geplaatst: (bewerkt)
De manier van Preddy is nogal langdradig, hier een kortere:

http://javimoya.com/blog/youtube_en.php

Werkt ook voor google video, en vele andere. Als je het opslaagt, noem het dan naam.FLV

Je hebt ook de flv player nodig:

http://www.simtel.net/product.download.mirrors.php?id=95201

Die manier van mij is even langdradig en even zo kort als die van jou... Het is namelijk precies dezelfde manier :). Alleen die van mij is mijns inziens beter uitgelegd (noem het langdradig) en ik geef een Media Player die naast FLV nog tig andere ondersteunt.

@Hieronder, je hebt helemaal gelijk, mijn fout.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Downloaden van Google Video is erg simpel: naast het filmpje staat er DOWNLOADEN, en daarnaast kun je kiezen of je hem in Windows/Apple of iPod of Sony PSP format wilt...

Hopelijk ben je hier iets mee,

Blu3ice :cya:

Geplaatst:
Die manier van mij is even langdradig en even zo kort als die van jou... Het is namelijk precies dezelfde manier :). Alleen die van mij is mijns inziens beter uitgelegd (noem het langdradig) en ik geef een Media Player die naast FLV nog tig andere ondersteunt.

Nee hoor, bij mij moet je enkel maar een link ingeven op een site, bij jou firefox+addon downloaden. ;) Maar maakt niet uit. :)

Downloaden van Google Video is erg simpel: naast het filmpje staat er DOWNLOADEN, en daarnaast kun je kiezen of je hem in Windows/Apple of iPod of Sony PSP format wilt...

Hopelijk ben je hier iets mee,

Moet je nog de speciale google video player downloaden, en dat is niet zo handig. :-(

Geplaatst: (bewerkt)

^_^ Bij google video staat ook gewoon downloaden hoor

EDIT: jammer, net te laat...

Bewerkt: door $NeoSyp$

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...