Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

ik vraag me af:

in het bestand pedgrp.dat kun je aanpassen welke ped tot welke groep behoort, om hem zo in het gebied van die groep te spawnen. maar ik zou graag willen weten, waar kun je veranderen waar dat gebied is? en kun je een nieuwe groep aanmaken? ik wil namelijk dat er een plaats komt waar enkel csi (veranderde fbi gasten) gastjes lopen. in het csilab dus.

thx! :cya:

Geplaatst:

Ik heb over pedstats e.d. net vanmiddag een tutorial gemaakt (klik hier), maar dit wat jij vraagt is wat gecompliceerder. Je moet hierbij nieuwe gebieden 'maken' in de main.scm, en dat gaat iets verder dan data-bestandjes aanpassen.

Wat wel kan is dit:

Tutorial: Pedstats veranderen.

Popcycle.dat

Als je dit bestand opent, dan zie je dat er allemaal aparte stukje zijn, met elk hun eigen naam, zoals Business, Countryside en Beach. Onder elk van die stukjes staan dan weer twee aparte kolommen: Weekday en Weekend. In elk van die kolommen staan dan weer kolommen met cijfers en namen. Een voorbeeldje van zon kolom is dit:

popcycleor4.jpg

Ik heb een stukje van de kolom gepakt, en daar het laatste stuk achter geplakt. Als je in het bestand zelf kijkt zie je dat de kolom daar minstens 3 keer zo lang is.

Even weer terug naar de kolom.

Je ziet hier een aantal kolommen staan, met elk een naam van een groep peds erbij. Er zijn in een zon soort grote kolom weer kleinere, verschillende soorten kolommen. De ene kolom is Weekday, dus doordweeks, en de andere is Weekend, in het weekend. In dit geval heb ik dus een Weekday kolom gepakt, zoals je aan het plaatje kunt zien.

De twee linke kolommen, #Peds en #Cars en de getallen daaronder, met de tijd rechts, betekenen om welk tijdstip hoeveel peds/autos er rondrijden.

Als er meteen onder #Peds bijvoorbeeld 100 staat, dan betekent dat dat er om middernacht 100 autos rondrijden.

Als we even de hele Midnight lijn pakken, dan gaan we die even ontleden.

midnightpopcycleth3.jpg

Stel dat ik dit stukje dus uit een Weekday kolom heb gepakt uit het stukje van Desert. De tijd van deze rij is rond middernacht, doordeweeks (ik heb dit stukje uit de kolom daarboven gepakt), in de Desert (woestijn), er rijden 100% peds,100% autos aanwezig (de cijfers zijn verhoudingen in procenten gerekend), er is 0% van dealers op straat te vinden, 0% van de gangs, 100% van de politie, en 100% van de Others (wat die Others inhouden weet ik niet).

Zoals iemand misschien al indirect heeft opgemerkt is dit een stukje van de Popcycle.dat uit mijn Copland mod http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=39719](Deze mod kun je hier checken)[/url]. Stel dat ik overal 100 neerzet, dan zijn er dus van elke soort peds het grootst aantal mogelijk te vinden op straat.

Misschien dat je hier nog wat aan hebt :engel: Quote uit m'n tutorial..

Succes, Grtz Puma.

Geplaatst: (bewerkt)

bedankt. ik kijk wel, misschien zet ik i.p.v. csi gasten wel gewoon cops neer... alleen dan komen er geen csi/fbi gasten lopen, toch?

kan iemand misschien uitleggen hoe dat via main.scm gaat?

Bewerkt: door $NeoSyp$

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...