j0ry Geplaatst: 25 december 2006 Rapport Geplaatst: 25 december 2006 het zijn egt super moelijke Reageren
demontventoux Geplaatst: 25 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 december 2006 Wel ja... Als het een gewone quiz was geweest, waar ik de presentator was en jullie in de zaal zaten en dan meteen moesten antwoorden zou ik het zeker en vast niet zo moeilijk gemaakt hebben. Maar nu ik weet dat jullie gebruik kunnen maken van internet (waar echt wel alles te vinden is) mocht het wel wat moeilijk zijn En ik denk toch dat dit voor jullie ook leuker is, ipv op 5 minuten tijd alles te hebben opgelost nu toch het internet binnenste-buiten moeten draaien om het antwoord te vinden En daarbij komt nog dat jullie een volledige week krijgen Ik ben alvast razendbenieuwd. Alvast heel veel succes allemaal. Reageren
Wrieh Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Ik heb alle vragen al beantwoord uit mijn hoofd dat veel leuker dan zoeken op internet. ps demontventoux heb je de pm trug gekregen? Reageren
demontventoux Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Ja, ontvangen Ik heb nog maar van 3 personen de antwoorden gekregen, maar ja, er is nog tijd tot zondag natuurlijk Ik heb uitgerekend op welke score ik ze ga zetten en het zullen er 60 worden. Alle kleine vragen 1 punt en dan voor 1 iets grotere vraag 4 punten. Dus alles tesamen wordt dit 60 Ik ben nu "druk" aan het verbeteren Reageren
Die-hard Geplaatst: 30 december 2006 Rapport Geplaatst: 30 december 2006 Jammer dat je de inschrijvingen zo snel stopte, had wel willen deelnemen. Maar desalniettemin wens ik alle deelnemers veel succes. Reageren
demontventoux Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 (bewerkt) Ondanks al het zweten en zwoegen door al dat verbeterwerk ben ik er uiteindelijk toch doorgeraakt Uiteindelijk heb ik van 8 personen de antwoorden gekregen, bedankt hiervoor! De uitslag: ===> zie allereerste post van dit topic De antwoorden: 1. Het verband: Klose werd topschutter van het WK. Dat woord moest zeker in je antwoord voorkomen. 2. Heel veel van jullie wisten dit niet. Het ging om Stefan Everts die dit jaar stoptte met het Motorcrossen. Velen zeiden Michael Schumacher maar voor Schumacher gold er maar 1 overeenkomst (gestopt dit jaar...) 3. Dit was Frank Schleck hij werd Luxemburgs kampioen en juicht op de foto omdat hij zonet de Amstel Gold Race won. 4. Redelijk moeilijke: Het ging om Dokter Fuentes, 1 woord: Doping 5. Het verband: Henin-Hardenne stond in alle GrandSlams in de finale 6. Dit was Sébastien Bourdais, die wereldkampioen werd in de Champ Car. Hij reed voor het Newman/Haas Racing team. 7. Het ging hier om Nicky Hayden in de MotoGP. 8. Velen wisten dit ook niet: Het ging om Sébastien Loeb die voor het Kronos team in een Citroën naar z'n 3rde opeenvolgende WK-titel reed. De rallysport dus. 9. Justin Gatlin stond op de foto, hij liep het WR in Doha, hij evenaarde daarmee het record van Assafa Powell. Maar hij moest dit record weer afstaan nadat hij betrapt werd op dopinggebruik. 10. Op de foto zag je Andy Caldecott die in de Parijs-Dakarrally of kortweg de Dakarrally dit jaar te overlijden kwam na een val met zijn motor. 11. Zo goed als iedereen had dit juist: Nederland behaalde 3 gouden medailles: Marianne Timmer op de 1.000m Bob De Jong op de 10.000m Ireen Wüst op de 3.000m 12. Het was het officiële WK-lied. 13. Greame Dott trok aan het langste eind. De finale was de langst durende ooit. 14. Lansink is een tot Belg geneutraliseerde Nederlander. Vandaar bij sommige de verwarring, maar het is dus weldegelijk een Belg Zijn paard heet Cumano. 15. Michellie Jones is de atlete die de Ironman van Hawaii won. Sommigen hebben hierbij gewoon geschreven "de Ironman", dit kan ik niet goedrekenen omdat er buiten die van Hawaii nog andere Ironmans bestaan. 16. Geen moeilijke: getrokken tijdens Parijs-Roubaix. De gedeklasseerde renners waren Hoste, Van Petegem en Gusev. 17. Landis moest als laatste helling de Col de Joux-Plane over. 18. Andrey Kansheskin was de sterke Kazak in de Vuelta, hij reed voor Astana (Würth) 19. Julien Absalon werd wereldkampioen MTB, hij deed dat in Roturua. 20. Het was keeper Jens Lehmann die al vroeg rood kreeg, toch bracht Sol Cambell via het hoofd Arsenal nog op voorsprong. 21. In de match Kroatië-Australië kreeg de Kroaat Simunic 3x geel van Graham Poll. 22. Het was Trezeguet die de bal op de lat plaatste. 23. Federer versloeg de Cyprioot Baghdatis. 24. Deze 3 sporters (Ian Thorpe, Lindsay Davenport en André Agassi) zetten dit jaar een punt achter hun carrière. 25. Hawk-eye is een computersysteem die met behulp van een camera de baan van een bal kan volgen en zo onder andere kan bepalen of een bal in of uit is. 26. Dat nieuwe 16 jaar oude toptalent uit Oostenrijk heet Gregor Schlierenzauer. 27. Deze 2 ventjes (Neve & Gliz) waren de mascotte van de Olympische Winterspelen Turijn. 28. excact 1 honderste ging ie eronder. 29. Deze sport is uiteraard speerwerpen Andreas Thorkildsen ging met het goud lopen omdat hij de speer maar liefst 88.78meter ver smeet. 30. Hier werd ik terecht op gewezen dat dit een minder goede vraagstelling was. Waarom? Omdat de datum nog niet 100% zeker vaststaat. Dus wat heb ik gedaan: Ik heb Wembley stadion alleen goedgekeurd. Zo, zoek jullie fouten maar De vette woorden moesten zeker in het antwoord voorkomen. Bewerkt: 2 januari 2007 door demontventoux Reageren
HerrieM Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 (bewerkt) Alle deelnemrs bedankt, en natuurlijk ook een groot applause voor demontventoux voor de organisatie. Het was een leuke vragenlijst. Edit: ik heb dus drie fout. 1. Vraag 10 vergeten aan te geven dat die australiër op een motor rijdt. Dit wist ik als fanatieke dakarkijker natuurijk wel. 2. Vraag 15 Ironman 3. Vraag 21 Graham Poll vergeten. Ik had dus alles goed kunnen hebben als ik had opgelet. Bewerkt: 2 januari 2007 door HerrieM Reageren
Preddy Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Gefeliciteerd HerrieM, dat is een zeer mooi aantal punten , maar ook M@rtin en NandroDavids gefeliciteerd met de 2e en derde plek. De 49 punten van mezelf komt voornamelijk van de plaatjes, veel van die gezichten kende ik echt niet en dat opzoeken is haast ondoenlijk. Wat dat betreft is het goed dat ze erin zaten, maar sowieso vond ik de vragen van een goed niveau en ook goed bedacht. Het was zeer leuk om er aan te gaan zitten en ik wil Demontventoux bedanken daarvoor. Hopelijk zien we het volgend jaar weer terug. Reageren
NandroDavids Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Met een 3e plaats zou ik normaal gesproken niet echt tevreden zijn natuurlijk, maar gezien het feit dat ik 54/65 punten had kan ik het wel accepteren. Het was een moeilijke quiz demontventoux, maar zéér leuk om te doen. HerrieM gefeliciteerd met je overwinning, na Sportkenners ook dit nog eens, een terechte winnaar in ieder geval Dank voor de organisatie demontventoux. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar Reageren
Colonel Cortez Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Eerst wil ik HerrieM feliciteren met zijn overwinning. Het was zeker een redelijke moeilijke quiz. Ik ben blij met mijn 5e plaats. Ik weet alleen veel over voetbal en wielrennen. Voor de rest kijk ik af en toe naar een andere sport. Deze Quiz is zeker voor herhaling vatbaar. Ik wil demontventoux bedanken voor de organisatie van deze quiz. Reageren
M@rt!n Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 HerrieM gefeliciteerd met je 1e plaats. En demontventoux bedankt voor deze zeer interessante quiz en hopelijk komt er volgend jaar nog een. En ik heb ook zeer tevreden met mijn 2e plaats. Reageren
Wrieh Geplaatst: 3 januari 2007 Rapport Geplaatst: 3 januari 2007 Joepie Ben laatste Gefliciteerd herriem Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.