Jump to content

Hardcore vs. Rap

Recommended Posts

Geplaatst:

Er worden regelmatig topics gemaakt over Hardcore en/of Rap. Nu wil ik even een discussietje opvoeren.

Hoe gaat dat in zijn werking?

Je kiest voor Hardcore, beargumenteer dat goed en zeg daarna wat je van rap vind en waarom je dat niet gekozen heb.

Hetzelfde geld voor andersom!

• Reacties 142
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• DaddyPimp

18

• RobertSA

18

• LBG

15

• Juju

10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik kies voor Rap natuurlijk, omdat daarin word gerapt over dingen die echt gebeurd zijn en je tenminste nog een melodie hoort.

In hardcore hoor je alleen maar een bass en soms van die racistische kreten :ch:

Hiphop dus.

Geplaatst:

Rap, Duidelijke keuze. Ik vind Rap gewoon intressant want; het klinkt lekker, het gaat tenminste ergens over en het is niet rascistisch. Check Hardcore, zoals Juju al zegt alleen maar rasistische kreten, er is zelfs zo'n Hardcorenummer dat gaat zo: Sieg heil heil heil heil heil heil heil!! Nou, dat is toch super rasistisch, en mensen met een beetje verstand luisteren daar toch niet naar?

Geplaatst:
Ik kies voor Rap natuurlijk, omdat daarin word gerapt over dingen die echt gebeurd zijn en je tenminste nog een melodie hoort.

In hardcore hoor je alleen maar een bass en soms van die racistische kreten :ch:

Hiphop dus.

Rap, Duidelijke keuze. Ik vind Rap gewoon intressant want; het klinkt lekker, het gaat tenminste ergens over en het is niet rascistisch. Check Hardcore, zoals Juju al zegt alleen maar rasistische kreten, er is zelfs zo'n Hardcorenummer dat gaat zo: Sieg heil heil heil heil heil heil heil!! Nou, dat is toch super rasistisch, en mensen met een beetje verstand luisteren daar toch niet naar?

Ik kies ook Rap/Hip Hop. Het luistert lekker, vaak is het heel erg rustige muziek, soms ook wat harder, maar de beats blijven 9/10 keer goed. (ik luister geen Lil John) Bij hardcore heb je een irritante bass erin hangen en die maken je oren kapot. Degene die hardcore luisteren hebben het altijd keihard staan, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik luister Hip Hop en ik zet mijn muziek nooit hard, altijd normaal volume, dat vind ik mooier....

Geplaatst:

Hiphop dus.

Ik kies ook Rap/Hip Hop. Het luistert lekker, vaak is het heel erg rustige muziek, soms ook wat harder, maar de beats blijven 9/10 keer goed. (ik luister geen Lil John) Bij hardcore heb je een irritante bass erin hangen en die maken je oren kapot. Degene die hardcore luisteren hebben het altijd keihard staan, terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik luister Hip Hop en ik zet mijn muziek nooit hard, altijd normaal volume, dat vind ik mooier....

Hier hoef ik niets meer aan toe te voegen dit zegt genoeg..

Hardcore luisteren alleen maar mensen die geen ritme in zijn leven hebt!!

Hip Hop/Rap zijn chille mensen die weten wat ze doen!!

Geplaatst:

Hiphop dus.

Maak van soms geen alleen maar. Sommige hardcore nummers zijn ook rasistisch, maar er zullen vast ook wel rasistische hip-hop nummers. Het ís beide niet rasistisch, maar iemand kan ook een vervelende tekst maken en er geluid van zijn favoriete muziek onder zetten.

Het is maar waar je van houd. Als twee groepen ruzie hebben dan gebruiken ze maar elk gerucht, roddel of harde feiten tegen elkaar. Dat ontstaat hier in dit topic ook.

Geplaatst: (bewerkt)

Rap is een van mijn minst gewaardeerde muzieksoorten. Het is bijna standaard een zwarte man die het doet, het gaat bijna standaard over dikke tieten, dikke konten, lekker wijven, sex, ouders/familie doodgeschoten in de 'hood, zelf 8 kogels gevangen en er trots op zijn, lekker jointje, crack, coke, drugs, anderen afzeiken... En dat een beetje ritmisch opdreunen met stopwoord Niggah, Bitch en Fuck en een deuntje wat simpel is en hele dag irritant in je kop blijft dreunen. Toegegeven, het is beter wanneer dan wanneer een blanke het doet, want met het niveau BaasB en Korte Frans halen wordt het helemaal dramatisch.

Het is kiezen tussen twee kwaden, maar doe mij dan maar de minst erge. Dan kies ik voor alleen het simpele irritante deuntje. Hardcore dus.

Ik ben me er overigens van bewust dat dit een hoog gehalte aan stereotypen bevat.

Edit @ DaddyPimp... 50-cent valt onder rap geloof ik, en ik ben geen Pro erin om te weten of dat een echt rap is of niet. Zoals ik ook al zei, Hardcore is ook een irritant deuntje, dat kan ik niet ontkennen en heb dat niet gedaan. Je moet het ook niet persoonlijk opvatten, smaken verschillen nu eenmaal.

Bewerkt: door Preddy
Geplaatst:

Ik kies voor Rap de beats, en die nummers gaan tenminste nog ergens over. Bij Hardcore hoor je vaak alleenmaar zware bassen enzovoort.

Geplaatst:
Rap is een van mijn minst gewaardeerde muzieksoorten. Het is bijna standaard een zwarte man die het doet, het gaat bijna standaard over dikke tieten, dikke konten, lekker wijven, sex, ouders/familie doodgeschoten in de 'hood, zelf 8 kogels gevangen en er trots op zijn, lekker jointje, crack, coke, drugs, anderen afzeiken... En dat een beetje ritmisch opdreunen met stopwoord Niggah, Bitch en Fuck en een deuntje wat simpel is en hele dag irritant in je kop blijft dreunen. Toegegeven, het is beter wanneer dan wanneer een blanke het doet, want met het niveau BaasB en Korte Frans halen wordt het helemaal dramatisch.

Het is kiezen tussen twee kwaden, maar doe mij dan maar de minst erge. Dan kies ik voor alleen het simpele irritante deuntje. Hardcore dus.

Ik ben me er overigens van bewust dat dit een hoog gehalte aan stereotypen bevat, maar het komt wel aardig overeen met wat ik voor clips zie op TMF/MTV/The Box.

Dan heb jij zeker nog nooit een echt rapnummer gehoord? :t

----------

Ik kies voor Rap/Hiphop omdat ik alle Hardcore op elkaar vind lijken en het gewoon irritante muziek vind.. Btw hoezo: ''een deuntje wat simpel is en hele dag irritant in je kop blijft dreunen''? Dat zou ik eerder van Hardcore zeggen.. In Rap zit teminste werk, in Hardcore hoor je vaak ook amper texten..

Geplaatst:

Over smaak valt niet te twisten zeggen ze toch?

Ik kies zelf voor rap, daar ben ik ook mee opgegroeid. De meeste mensen die rap echt haten hebben alleen maar al die commerciele club rap gehoord zoals wat heel veel (in Nederland) bekende rapper tegenwoordig doet zoals 50 Cent, Eminem, Lil Jon, enz.

En muziek hoort helemaal niet over blank of zwart te gaan, er zijn ook heel veel goede blanke rappers zoals Eminem (vroeger, nu vind ik het meeste van hem bagger), Lange Frans op sommige nummers, en Paul Wall op mixtapes. Rap kan ook racistisch zijn, Snoop Dogg doet nog wel eens rasistische uitspraken in nummers en DHC heeft een ook aantal rasistische nummers.

Geplaatst:

Op deze reacties had ik al gehoopt. Je hebt Hardcore en je hebt racistische Hardcore. Bij het woord Hardcore denkt iedereen direct aan racisme. Dat klopt dus niet, er is zelfs een nummer gemaakt door 2 v/d bekendste DJ's uit Nederland: Angerfist & Neophyte, dat nummer ging over het tegen gaan van racisme. Je moet er van houden, dat is zo. Maar racistisch is het zeker niet. En dat van die Sieg Heil, is heel weinig voorkomend. Download maar een nummer van Angerfist, Neophyte of Outblast of iets in die richting en ga mij niet vertellen dat er iets racistisch in hun nummer voorkomt. Bij één nummer van DJ Outblast (Life sentence for mankind) word onder andere dit gezegt: 'Cause nobody give fuck about the color of our skin, or the way we dress'. Dat zegt in mijn ogen toch wel genoeg. Er zijn zelfs getinte mensen die naar Hardcore feesten gaan.

Clips:

Hardcore Clips

Ga daar tussen zoeken en ik verzeker je, geen één racistische text in die liedjes.

Geplaatst:

En zoals altijd stikt het in dit soort topics van de vooroordelen. (;))

Ja, in veel van de MTV/TMF/The Box rapvideo's stikt het van de nigga's, bitches en bling, maar dat is dan ook een soort waar ik een gigantische hekel aan heb, maar wat meer underground of onbekendere rappers, die het dus zonder al die onzin als naakte vrouwen, overdosis aan goud en zilver en hun "gangstah's" kunnen, en dat soort gasten kan ik vaak nog best wel waarderen.

Maarja, uit deze 2 kies ik toch hardcore (nee jongens, niet alle hardcore is racistisch, en niet alle luisteraars zijn neonazi's :duh: ), bij voorkeur speedcore, het werkt prima om wakker te worden en op feesten vind ik het lekkerder gaan dan rap, omdat het gewoon flink erin beukt en er veel energie in zit.

-Sdajafol

Geplaatst:

Maar ik zei ook dat het soms rascistisch was. En al loop je hier in Eindhoven rond en je ziet van die gasten met zo'n MOH/RTC/DHC bomber, een wit petje en 2 van die ringetjes in z'n oren en je vraagt: 'Wat vind jij eigenlijk van negers?' Grote kans dat ie zegt: Ik heb een hekel aan die ****...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...