DaddyPimp Geplaatst: 4 januari 2007 Rapport Geplaatst: 4 januari 2007 Dat is een ander verhaal, door die merken wordt je niet als racist gezien. Daarmee heb je een punt, maar toch, vind je het dan zelf ook niet gewoon triest dat je alleen omdat je een bepaald merk draagt als racist gezien word? Ik denk zelf eigenlijk dat wij Nederlanders er zelf flink aan mee hebben geholpen om het beeld te scheppen dat Lonsdale racistisch is, en niet alleen bepaalde Lonsdale dragers. Ja daar ben ik het mee eens, volgens mij is de oprichter van Lonsdale zelf een neger. Ja dat is ook volgens mij, teminste zei een maat van mij.. Best raar dan dat het als ''Rascisten merk'' word gezien.. Reageren
Arjen Geplaatst: 5 januari 2007 Rapport Geplaatst: 5 januari 2007 (bewerkt) Ik vind het niet raar. Je ziet overal bomberjacks met het Lonsdale logo er op. Gabbercaps met het logo van Lonsdale er op. Van die kisten met het Lonsdale logo er op. Allemaal wat gabbertjes en hardcore-liefhebbertjes dragen. @ hieronder: Soms kan je ook wel erg moeilijk doen he. :/ Bewerkt: 7 januari 2007 door Arjen Reageren
Sdajafol Geplaatst: 5 januari 2007 Rapport Geplaatst: 5 januari 2007 Gabbercaps? Wat is volgens jou dan een 'gabbercap'? Ik heb er nog nooit van gehoord, en alle lonsdale petten die ik heb gezien zijn gewoon petjes met het Lonsdale logo erop geborduurd. Lonsdale kisten heb ik nooit gezien, en voor zover ik weet worden die ook niet gemaakt. Lonsdale bomberjacks zou best kunnen, maar die heb je van wel veel meer merken en artiesten (Masters of Hardcore en andere hardcore dingen, zelfs Dark Funeral had speciale DF bomberjacks als tourjackets), en trouwens, ik heb ook kisten, en genoeg van mijn vrienden ook, net als dat ik en een paar anderen ook bomberjacks dragen, maar zowiezo, kisten zijn redelijk standaard in de 'alternatieve' groepen, dus ik zie niet in wat daar neo-nazi aan is. Reageren
-Niels- Geplaatst: 5 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 5 januari 2007 Gabbercaps? Wat is volgens jou dan een 'gabbercap'? Ik heb er nog nooit van gehoord, en alle lonsdale petten die ik heb gezien zijn gewoon petjes met het Lonsdale logo erop geborduurd. Lonsdale kisten heb ik nooit gezien, en voor zover ik weet worden die ook niet gemaakt. Lonsdale bomberjacks zou best kunnen, maar die heb je van wel veel meer merken en artiesten (Masters of Hardcore en andere hardcore dingen, zelfs Dark Funeral had speciale DF bomberjacks als tourjackets), en trouwens, ik heb ook kisten, en genoeg van mijn vrienden ook, net als dat ik en een paar anderen ook bomberjacks dragen, maar zowiezo, kisten zijn redelijk standaard in de 'alternatieve' groepen, dus ik zie niet in wat daar neo-nazi aan is. Een gabbercap? Dat is niet zo moeilijk. Een gabbecap is iets met Hardcore er op. Het MOH teken (Die ram) met achter ''Made in Hell''. Of caps met 100% Hardcore er op. Caps met het Neophyte logo er op (Dat beest) en met Lonsdale erop. Zo kun je nog wel even doorgaan. Reageren
RobertSA Geplaatst: 5 januari 2007 Rapport Geplaatst: 5 januari 2007 Nou, kisten worden ook als rascistisch gezien. Omdat gewoon veel rascisten ze dragen, net als Lonsdale. En ik denk dat ze met 'gabbercap' gewoon zo'n petje met Hardcore of Lonsdale erop bedoelen. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 5 januari 2007 Rapport Geplaatst: 5 januari 2007 Als je kistjes en een bomberjack draagt kun je wel zeggen dat je geen rascist bent, maar je lokt het dan toch wel een beetje uit.. Reageren
LBG Geplaatst: 5 januari 2007 Rapport Geplaatst: 5 januari 2007 Nou, kisten worden ook als rascistisch gezien. Omdat gewoon veel rascisten ze dragen, net als Lonsdale. En ik denk dat ze met 'gabbercap' gewoon zo'n petje met Hardcore of Lonsdale erop bedoelen. Als je kisten draagt zonder verder iets wat met hardcore ofzo te maken heeft is het geen probleem. Tenzij je er witte veters in doet. Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 6 januari 2007 Rapport Geplaatst: 6 januari 2007 Nou, kisten worden ook als rascistisch gezien. Omdat gewoon veel rascisten ze dragen, net als Lonsdale. En ik denk dat ze met 'gabbercap' gewoon zo'n petje met Hardcore of Lonsdale erop bedoelen. Als je kisten draagt zonder verder iets wat met hardcore ofzo te maken heeft is het geen probleem. Tenzij je er witte veters in doet. Dat snap ik wel, maar je lokt het er gewoon mee uit.. Dan kun je wel zeggen dat het niet rascistisch bedoelt is maar zo komt het (Bij mij dan) wel over. Reageren
-Niels- Geplaatst: 6 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 6 januari 2007 Kijk je bent pas echt racist, als je tekens op je laat tatoëren en mensen in elkaar slaat vanwege hun afkomst. Met tekens bedoel Hakenkruizen en dergelijke, check de film: American History X! Reageren
DaddyPimp Geplaatst: 6 januari 2007 Rapport Geplaatst: 6 januari 2007 Kijk je bent pas echt racist, als je tekens op je laat tatoëren en mensen in elkaar slaat vanwege hun afkomst. Met tekens bedoel Hakenkruizen en dergelijke, check de film: American History X! Ik vind je ook rascist als je er gewoon opmerkingen over maakt, dan hoef je niet persé tattoos enzo te hebben.. Reageren
LBG Geplaatst: 6 januari 2007 Rapport Geplaatst: 6 januari 2007 Je bent een racist als je racistische ideen hebt. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 7 januari 2007 Rapport Geplaatst: 7 januari 2007 Zoals Cenmen zei, racist ben je als je racistische gedachten hebt, ik vind zelf dat als je mensen racist gaat noemen vanwege hun kleding je zelf ook beoordeeld op uiterlijk, terwijl veel mensen daar juist een hekel aan hebben Over de hakenkruizen, mijn gitaarleraar heeft ook een hakenkruis op zijn kast staan, samen met een aantal religieuze beeldjes (geen christenlijke beelden maar van een bepaald oosters geloof, weet niet meer precies of het Boedisme of Hindoeïsme was), maar zonder de nazi betekenis, de swatiska, voor ons ook bekend als hakenkruis word al tijden gebruikt door religieuze groepen als een teken met een positieve betekenis, dus niet zoals onze 'vriend' Adolf het bedoelde. Daarnaast komen veel nazi symbolen uit het noorse runenschrift, zoals de Algiz, Tyr en Odal runen, Algiz heet bijvoorbeeld ook 'Defender' (verdediger, beschermer), en heeft als betekenis 'protection' (bescherming) of 'refuge' (toevluchtsoord), en de Tyr (of Teiwaz) staat voor 'courage' (moed), waar de Odal (Othila) 'homeland' (thuisland) heet en als betekenis 'home' (thuis) heeft, dus de originele betekenis achter deze runen is helemaal niet negatief, het is alleen dat ze op een bepaalde (foute) manier door niet nader te noemen mensen gebruikt worden. -Sdajafol Reageren
-Niels- Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 7 januari 2007 Kijk je bent pas echt racist, als je tekens op je laat tatoëren en mensen in elkaar slaat vanwege hun afkomst. Met tekens bedoel Hakenkruizen en dergelijke, check de film: American History X! Ik vind je ook rascist als je er gewoon opmerkingen over maakt, dan hoef je niet persé tattoos enzo te hebben.. Dat was ik er vergeten bij te zetten. Dat klopt inderdaad! Reageren
DJ Vincento Geplaatst: 10 januari 2007 Rapport Geplaatst: 10 januari 2007 Ik hou ook van Hiphop trouwens,maar ik vind beukende hardcore ook vet strak, vooral in de auto. Maar mijn grootste voorkeur gaat uit naar: Jazz(rock) , Blues(rock),Soul , Hardrock, Progresive Rock, Alternative Rock(Nirvana ), (Heavy) Metal, Punk Rock, Funky, en Beat muziek (Hippiemuziek) Reageren
sevaboy Geplaatst: 20 februari 2007 Rapport Geplaatst: 20 februari 2007 ik hou van hardcore,jump,techno,r&b en hiphop en nee lonsdale suckt ben voor nike en adidas Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.