Jump to content

RAGE-ENGINE


Bassiej

Recommended Posts

Natuurlijk weten we het allemaal al, GTAIV zal gaan draaien op RAGE (Rockstar Advanced Game Engine). Het is een Game-Engine die door Rockstar zelf ontwikkeld is en ook gebruikt is bij 'Rockstar Games Presents Table Tennis'.

Nu was ik eens gaan zoeken op het internet naar RAGE en toen kwam ik op deze website terecht. Daarin wordt onderandere een heleboel over RAGE 3D vermeld. Nu weet ik niet of 'RAGE 3D' en 'RAGE' hetzelfde is maar daar ga ik wel vanuit. (Als dit niet zo is, beschouw dit topic dan al ongeopend.)

RAGE 3D is een 'Open Source' project en mag dus door iedereen gratis gebruikt worden. Dit gaat waarschijnlijk betekenen dan voor het Modden/Mappen geen dure programma's meer nodig zullen zijn als 3Ds-Max.

Ik heb ook een aantal sceenshots gevonden van de RAGE-engine. Dit geeft niet weer hoe GTAIV eruit gaat zien, maar het weerspiegeld wel de grapics die we ongeveer kunnen verwachten.

Mij doet het een beetje aan de oude 'Unreal'-engine denken.

Wat denken jullie?

Bewerkt: door Bassiej26
Link to comment
Delen op andere websites

Van de Rage 3D website:

The Rage 3D game engine has evolved enough to be useable in games of all genre's.

The first game (Torture Tank) is our entry for the pascal game development "big boss" competition.

It is still in the early stages, so the game is not complete yet, but we decided to release some early screen shots in any case.

If you have are currently using the rage game engine in your games, give me a shout, and I will add your game to the list.

Het uiterlijk van de site deed me al vermoeden dat het hier niet om de engine van de next-gen GTA ging, maar bovenstaande tekst neemt bij mij alle mogelijke twijfel weg dat het hier niet om de Rockstar Advanced Game Engine gaat. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...