Jump to content

Skin voor Forum

Recommended Posts

Geplaatst:

Het GTAForum gebruikt de skin Orange Valley. Echt een hele mooie skin vind ik. PopOrange is een skin die er erg op lijkt en deze kan je ook legaal downloaden voor je gratis IPB forum.

Probleem is dat ik deze stijl niet kan vinden in CSS. Elke keer als ik een file download krijg ik hem in .PSD files en daar heb je niet zo heel veel aan.

Wie zou mij kunnen helpen?

Btw, als dit niet gevraagd mag worden excuses daarvoor dan :engel:

Geplaatst:

Blink, krijg je bij die pakketen dan ook twee .xml en/of .gz bestanden? Als dat zo is wil ik met jouw de voorwaarde afspreken, je maakt absoluut niet iets wat ook maar een klein beetje lijkt op GTAForum.nl, want dat is een bepaalde stijl na apen en dan kan er warring komen over websites, natuurlijk kun je de skin wel downloaden en als het eenmaal geinstalleerd is kun je de kleuren veranderen, dan kun je wat mij betreft wel een forum over games maken, maar niet over GTA, want dat zou nog teveel verwarring wekken.

Ik wil ook nog even terug komen op die twee bestanden, zoals je weet zit er in het ACP van Invsion Power Board ook een tabblad genaamd: Look and Feel dan ga je naar 'Skin Import/Export' vervolgens ga je naar het kopje: 'Importing...' dan druk je op bladeren bij 'Upload XML Template set', en dan zoek je het bestand op met de CSS programmering erin, dit is meestal een .xml zonder het woord Image erin. Als je dat gedaan hebt; heb je een CSS in je systeem. Dan ga je naar het kopje: Upload XMLarchive Image set vervolgens druk je weer op bladeren; zoek nu een .xml of .gz bestand op met een woord zoals Image in de naam, dan laad je dat in en dan is het eigenlijk al klaar, maar je moet het nog klaar maken voor de leden.

Ga daarvoor naar het onderdeel: 'Skin Manager' dan kies je de skin en dan druk je op de knop aan de rechterkant vervolgens klik je op Edit Settings; en dan ga je naar het onderdeel Use image directory? en dan kies je natuurlijk de naam van de map waar de afbeeldingen staan. Als dat gelukt is sla je het zaakje op en dan moet het werken als de skin een beetje goed in elkaar zit, dan kun je weer via dat zelfde menu alles regelen wat betreft de kleuren. Verder moet je IPB 2 legaal hebben om het te gebruiken; dit is puur gebaseerd op het plaatsen van de skin en zonder andere gedachten. Veel succes er mee; en verder geen vragen over IPB graag, maar wel om het inbouwen van dingen die - niet illegaal kunnen zijn, mocht je een andere IPB versie hebben dan hoor ik dat ook graag.

Geplaatst:

Bedankt Summerbase,

En nee ik ga niets maken wat lijkt op GTAFORUM, alleen de skin wil ik gebruiken.

Ik ga zo even jouw handleiding uitvoeren, kijken of het ergens op uit gaat komen.

Blink

Geplaatst:

De Skin van GTAForum is volgens mij alleen voor 2.1.5 of hoger en dus niet voor 1.3.1.

Tevens heeft Joriz of een andere admin de skin bewerkt.

Maar even naar je vraag;

De Skin pack is altijd in .tar.

Deze moet je als je IPB 1.3 gebruikt uploaden naar je /archive_in en CHmodden naar 777.

:)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...