Yohan Geplaatst: 26 december 2006 Rapport Geplaatst: 26 december 2006 Ja we beginnen het nieuwe jaar zo te zien meteen groots... Ik bladerde net een beetje de Veronica Magazine door en zag toen een poster van Into The West een serie van Steven Spielberg. Ik word hier dus weer erg enthousiast van, en verwacht een hoop van deze serie. Into The West Plot Into the West is een groots opgezette, epische serie over de ontstaansgeschiedenis van de Verenigde Staten. Het beslaat een periode van tachtig jaar, met daarin de Goldrush, de aanleg van de transcontinentale spoorweg en de slag bij Wounded Knee. In Into the West staan twee families centraal; de Wheelers, een geslacht van wielenmakers, en een familie van Lakota-indianen. Twee symbolen, het Westerse wiel en het medicijnwiel van de Lakota’s, verbindt de twee verhalen aan elkaar. De serie begint met de reis van Jacob Wheeler (Matthew Settle), van de generatie pioniers die zich te paard een weg vocht door de wildernis. Intussen worstelt aan indiaanse zijde de ziener ‘Loved by the buffalo’ (George Leach) met de vraag hoe zijn volk moet reageren op de blanke nieuwkomers. Moeten ze hun gewoontes overnemen of er juist ver van blijven? ----------------------------------------- Aanvullende informatie In de zes afleveringen van twee uur zijn dankzij het budget van 50 miljoen dollar honderden personages en sets te zien, variërend van tipi’s en prairiehuisjes tot gouddelverskampen en hele stadjes. Enkele bekende acteurs die een rol spelen zijn Tom Berenger ( Platoon, Training Day ), Skeet Ulrich ( As good as it gets ), Sean Astin ( The Lord of the Rings ), Keri Russel ( Felicity, Mission Impossible 3 ), en Rachael Leigh Cook ( She’s all that ). Ook is er Nederlandse inbreng dankzij Derek de Lint die de rol van priester Hobbs vertolkt. De serie won vele prijzen, waaronder twee Emmy Awards. Episode 1 De eerste aflevering start in het jaar 1827 in Virginia, het Oosten van de Verenigde Staten. De jonge Jacob Wheeler droomt van het avontuur. Hij besluit daarom zich aan te sluiten bij de pionier Jedediah Smith, die op expeditie naar Californië gaat. Ondertussen krijgt de jonge indiaan ‘Loved by the buffalo’ verontrustende visioenen over de komst van blanke mannen en het uitsterven van de buffels. Als zijn zus ‘Thunder Heart Woman’ gered wordt door Jacob, is het lot van de twee families voor altijd aan elkaar verbonden. ----------------------------------------- Into The West - Promo Trailer Bron: SBS6 Ik kan niet wachten!!! Dit avontuur ga ik niet missen.. Gaan jullie ook kijken? Reageren
Preddy Geplaatst: 26 december 2006 Rapport Geplaatst: 26 december 2006 Ik zag de trailer laatst al op TV, moet zeggen dat het er veelbelovend uitzag. De eerste aflevering ga ik dan ook wel even bekijken denk ik. Expeditie Robinson is toch al afgelopen dus is m'n maandag avond weer vrij . Reageren
Yohan Geplaatst: 1 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 1 januari 2007 (bewerkt) Pff wil ik net gaan kijken komt het niet en heb ik ook nog is de Making Off gemist... Op 1 januari is om 20.00 uur een making of te zien van deze succesvolle serie die vele prijzen, waaronder twee Emmy’s, in ontvangst mocht nemen. Na het succes van Rome komt SBS 6 dus opnieuw met een topserie als kick-off van het nieuwe jaar. Vanaf 7 januari wordt de serie wekelijks op zondagavond uitgezonden. SBS6 Nog 6 dagen wachten dus, ik ga nog steeds kijken dat wel! ------------------- Ik heb zojuist de eerste aflevering gekeken, nu bleek dat ik ooit al een stuk van deze serie had gezien, ik vond het toen ook al indrukwekkend alleen had ik geen idee dat het Nederland zou bereiken. Dit is toch wel echt een serie waarbij ik ondertiteling nodig heb, een meesterwerk van Steven Spielberg echt een indrukwekkende, mooie serie! Kan niet wachten tot volgende week.. Wat vonden jullie ervan ? Bewerkt: 7 januari 2007 door Yohan Reageren
Preddy Geplaatst: 8 januari 2007 Rapport Geplaatst: 8 januari 2007 Ook gister twee uur ernaar zitten kijken, alleen het pakte me totaal niet. Misschien dat het een te inleidende aflevering is, er gebeurt wat te weinig en het is teveel opbouwend. Toch zie ik er wel potentie inzitten, vooral door het voorstukje van de volgende aflevering. Toch volgende week maar weer kijken, met de hoop dat er wat meer actie en vaart in zit. Reageren
Proximitus Geplaatst: 8 januari 2007 Rapport Geplaatst: 8 januari 2007 Ik vind het best een mooie serie (althans de eerste aflevering dan). Een beetje Age of Empires III-achtig als je het mij vraagt, best geinig. Zeker weten dat ik de hele serie ga kijken Reageren
Yohan Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2007 Een AoE vibe krijg ik er niet bij, maar het is niet te ontkennen dat deze serie een bepaald gevoel van "bewondering" over brengt naar de kijker. Reageren
Lua Lua 32 Geplaatst: 8 januari 2007 Rapport Geplaatst: 8 januari 2007 Ik heb de making off niet gezien maar ik wil wel de serie zien. Reageren
Yohan Geplaatst: 8 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 8 januari 2007 Ik heb de Making Off ook gemist, ik dacht vorige week dat het Zondag om half 9 zou beginnen alleen de Making Off bleek 8uur te zijn begonnen, toen ik klaar was voor de serie kwam de Lakeside ineens op SBS... Reageren
Proximitus Geplaatst: 9 januari 2007 Rapport Geplaatst: 9 januari 2007 Nou ja, een echte AoE vibe krijg ik er ook niet bij, maar qua tijd (pioniers in amerika uit vershilende landen als spanje engeland enzo, en met de indianen erbij) klopt het wel een beetje Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 13 januari 2007 Rapport Geplaatst: 13 januari 2007 ik heb into the west (eerste aflevering) gezien, en het is echt een goede serie! ik ga morgen zeker weer kijken! Reageren
Yohan Geplaatst: 15 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 15 januari 2007 (bewerkt) Episode 2 was ook fantastisch, waarom iedereen nou moest sterven is mij een raadsel (Steven wtf? ), waar is deze serie opgenomen echt prachtige landschappen. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat, met Jacob.. ------------ Zondag was het weer zover, ik zat weer klaar voor de betoverende serie Into The West, ik moet toegeven dat ik goed moest opletten met al die personages, en kinderen die groot worden en dergelijke maar dat betekend niet dat het geen goede episode was. De oorlog breekt bijna uit, ik kijk daarom ook halsrijkend uit naar Zondag.. Bewerkt: 23 januari 2007 door Yohan Reageren
Yohan Geplaatst: 28 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 28 januari 2007 (bewerkt) Deze serie blijft me nog steeds boeien ook Aflevering 4 was weer een meesterwerkje op zich. Je ziet dat mensen toen ook al graag boven andere dachten te staan, vanwege ras/afkomst. Weet iemand trouwens of het verhaal over die trein ook werkelijk zo gegaan is ? Nog 2 Episodes te gaan en dan is Into The West alweer afgelopen... Maar eerst nog 2x 80minuten naar deze adembenemend mooie serie kijken! Sorry voor de dubbelpost... :$ Bewerkt: 28 januari 2007 door Yohan Reageren
Proximitus Geplaatst: 29 januari 2007 Rapport Geplaatst: 29 januari 2007 Het plan om die trein te bouwen was er zeker, maar of het zo ging weet k niet.. Heb gister weer gekeken, moet zeggen dat mensen in die tijd niet beter waren als mensen van nu.. Een heel dorp uitroeien voor niks (Ok, misschien hadden ze een familie gedood, maar zelfs dat is niet zeker, en die pioniers heben al zoveel indianen vermoord), zelfs toen ze net vrede hadden gesloten, vind het gewoon zielig van die pioniers.. Reageren
Yohan Geplaatst: 29 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 29 januari 2007 Ja je zag echt dat de hebzucht van de mens er toen ook al was, en niet zo'n beetje ook... Best leerzame aflevering Reageren
Preddy Geplaatst: 1 februari 2007 Rapport Geplaatst: 1 februari 2007 Heb de aflevering van afgelopen zondag vanmiddag gezien, ik kan er niet aan voorbij gaan dat ik een schaamte voelde bij de manier van doen van sommige blanken. Vooral de belichting van de zijde van de Indianen vind ik goed relativerend werken en dat zet je ogen wel open. Grappige is dat ik wel redelijk veel Lucky Lukes heb gelezen toen ik klein was, en ik herken af en toe eens een stuk dat ook in een aantal van die albums voorkomt. Volgens zag ik trouwens ook zo'n vliegtuigstreep in de lucht, op het moment dat de Tolk/Verkenner Wheeler met zijn groep het dorp van z'n zus binnen gaat vallen . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.