GwnHugo Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Wat voor bridge heb je? Zo'n bridge waarbij de snaar door de body gaat? Reageren
Hayte Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Ja. Ik zit nou met een schroevendraaier dat ding eruit te duwen, volgens mij is het oog ding (wat aan het uiteinde van een snaar zit, ik heb een engels boek, dus de nederlandse termen weet ik allemaal niet) te groot voor de holte in mijn bridge. Ik heb een langere schroevendraaier nodig... Reageren
GwnHugo Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Maar hij hoort ook helemaal niet in de holte. Hij moet er toch gewoon voor zorgen dat de snaar vast blijft zitten? Reageren
Hayte Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Nou kijk, hij zit dus gewoon normaal in de bridge, maar als je de snaar los maakt, hoort hij er vanzelf uit te valen (volgens de vele youtube filmpjes). Bij mij lukt dit niet alleen, en zit hij volgens mij vast in de bridge (dus is volgens mij de holte/opening/wat dan ook in de bridge te klein. Dus moet ik nou een paperclip vinden of iets dergelijks waarmee ik in m'n gitaar kan porren zodat ik die verdomde snaar eruit kan krijgen. Reageren
hippiebus Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Nou kijk, hij zit dus gewoon normaal in de bridge, maar als je de snaar los maakt, hoort hij er vanzelf uit te valen (volgens de vele youtube filmpjes). Bij mij lukt dit niet alleen, en zit hij volgens mij vast in de bridge (dus is volgens mij de holte/opening/wat dan ook in de bridge te klein. Dus moet ik nou een paperclip vinden of iets dergelijks waarmee ik in m'n gitaar kan porren zodat ik die verdomde snaar eruit kan krijgen. Waarschijnlijk lukt het als je dit eraf schroeft: Reageren
Hayte Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Nope. Dan zie ik hem nog in de brug vast zitten, en ik krijg hem er alleen uit als ik er met een schroevendraaier in prop. Nou is het probleem gekomen dat m'n schroevendraaier niet lang genoeg is... Reageren
Djmaddox Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 neem iets anders dat hard en langer is dan die schroevendraaier?(niet doordenken ) Reageren
Hayte Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Ik kan dus niks vinden wat stevig en dunner/langer is dan die schroevendraaier O.o Reageren
hippiebus Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Ik kan dus niks vinden wat stevig en dunner/langer is dan die schroevendraaier O.o kan je geen foto's maken ofzo? Reageren
Hayte Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 (bewerkt) Nou, ik heb dus deze gitaar (zie plaatje hieronder), en daarbij zitten de snaren gewoon normaal in de brug. Alleen nou is mijn B-snaar kapot, en zit het uiteinde van de snaar vast in de brug. Alles ziet er in de brug uit als normaal, alleen komt hij er met geen mogelijkheid uit. Bewerkt: 14 april 2010 door Hayte Reageren
GwnHugo Geplaatst: 14 april 2010 Rapport Geplaatst: 14 april 2010 Vreemd. Anders kan je het ook bij een muziekwinkel bij je in de buurt vragen. Als je daar je gitaar gekocht hebt, kost het meestal niks. Reageren
hippiebus Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 Nope. Dan zie ik hem nog in de brug vast zitten, en ik krijg hem er alleen uit als ik er met een schroevendraaier in prop. Nou is het probleem gekomen dat m'n schroevendraaier niet lang genoeg is... Ehh... een gitaar is maar max. 4 cm breed ofzoiets, wat voor een schroevendraaien heb jij wel niet? Reageren
Hayte Geplaatst: 15 april 2010 Rapport Geplaatst: 15 april 2010 Ik heb wel lange schroevendraaiers, maar die waren altijd te breed om in dat gaatje te komen. Nu is het overigens wel gelukt, door middel van een paperclip. Snap nog steeds niet wat er mis is gegaan, maar ik denk dat er een stukje snaar tussen de uiteinde en de holte waar hij in zit gekomen is. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 17 april 2010 Rapport Geplaatst: 17 april 2010 Weet iemand een site waar je goedkoop plectra kan kopen. De muziekwinkel in de buurt heeft mijn favorieten uit het assortiment gehaald. Het gaat over de dunlop jazz 3 Bestaat hier trouwens ook een van met meer grip? Reageren
Dakendak Geplaatst: 28 april 2010 Rapport Geplaatst: 28 april 2010 Heb net All the small things geleerd (Blink-182). Maar ik zit met een probleem met de Greenday-liedjes. Bij American Idiot heb ik nooit de juiste klank zoals hij dat speelt, (bij All the small things). En ik bedoel niet van slecht spelen, maar bv. meer zwaarder enzo... Hoe kan ik dit verhelpen? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.