Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik wil binnenkort ook maar eens beginnen met gitaar spelen. Waarmee kan ik het beste beginnen? En hoe?

Geplaatst:

Ik zou eerst een gitaar lenen/kopen. Liever lenen als het kan, want als je het niet leuk vind zit je weer met een gitaar opgescheept. Daarna zou ik op les gaan of op internet voor gitaarlessen zoeken. Meestal mag je wel een paar proeflessen of zo. www.justinguitar.com vind ik zelf een goede site om het te leren. Er zijn ook wel Nederlandse sites volgens mij, maar die zijn minder duidelijk vind ik. Je hoeft alleen een beetje Engels te kunnen. :puh:

Dan zou ik daar eerst wat akkoorden proberen te leren en wat nummers. Als het dan goed gaat zou ik sowieso wel op les gaan. Vooral theorie kan een gitaarleraar beter uitleggen dan een site op internet. Het is trouwens het beste om met akoestische gitaar te beginnen. Van akoestisch naar elektrisch gaat namelijk veel makkelijker dan van elektrisch naar akoestisch.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. :)

Hugo

Geplaatst:

Ik haal m'n liedjes van Ultimate-guitar... Maar dit is eigenlijk alleen nuttig als je al wat weet van akkoorden..; Je moet ook wel weten dat jouw akoestische gitaar geen echte rocker gaat worden, dus als je ruiger wilt, zou ik elektrisch nemen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

BUMP:

Ik ben aan het sparen voor een nieuwe versterker, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. En natuurlijk wil ik jullie hulp ^_^

Budget:1000-1200 euro... (Heel misschien hoger)

Waarvoor:Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar ik speel vooral punk(-rock) en emo.

Bedankt!

Geplaatst:

Een Marshall is wel goed. De distortion is echt heilig vind ik. Ik weet niet precies wel model je moet nemen. Het ligt eraan of je ermee wil optreden of als oefen versterker gebruikt.

Geplaatst: (bewerkt)

Een Marshall is wel goed. De distortion is echt heilig vind ik. Ik weet niet precies wel model je moet nemen. Het ligt eraan of je ermee wil optreden of als oefen versterker gebruikt.

Wel, ik speel natuurlijk nog niet zo lang, en zie mezelf niet zo direct op een podium staan. Maar natuurlijk wil ik wel goede kwaliteit...

EDIT:

ED1.JPG

Dit? :puh: Dit is toch geen versterker?

Bewerkt: door Dakendak

Een marshall versterker. Eentje als op mijn profiel staat.

Die is alleen 20/30 jaar oud dus die kan je niet meer kopen in de winkel. :puh:

Zoiets bijvoorbeeld is wel goed.

Maar wat voor gitaar heb je eigenlijk? Dat is ook wel belangrijk.

EDIT: Ik bedoel trouwens de distortion die ingebouwd is in de versterker.

Bewerkt: door GwnHugo

Euh, die Billie Joe armstrong gitaar. (zie bovenste posts) Alleen heb ik onder mijn snaren twee blokjes waar IBZ-LZ op staat. Ik neem later wel een foto. Zijn de Peavy versterkers goed?

ART120_WH_12_01.gif

Deze, exact hetzelfde alleen in het zwart bij mij :puh:

Bewerkt: door Dakendak
Geplaatst:

Euh, die Billie Joe armstrong gitaar. (zie bovenste posts) Alleen heb ik onder mijn snaren twee blokjes waar IBZ-LZ op staat. Ik neem later wel een foto. Zijn de Peavy versterkers goed?

ART120_WH_12_01.gif

Deze, exact hetzelfde alleen in het zwart bij mij :puh:

Is hij zo slecht :-(

:7

Geplaatst:

Dat is geen Billy joe Armstrong gitaar. Dat is een Ibanez. Billy Joe Armstrong speelt op gibson.

Geplaatst:

Ik zei dat hij dezelfde vorm had :puh:. Maar wat met m'n versterker? Want die van Peavey lijken me goed...

Geplaatst:

Peavey versterkers zijn ook wel goed. Je moet maar eens een Marshall en een Peavey naast elkaar proberen.

Hoe lang speel je eigenlijk al gitaar?

Geplaatst:

Peavey versterkers zijn ook wel goed. Je moet maar eens een Marshall en een Peavey naast elkaar proberen.

Hoe lang speel je eigenlijk al gitaar?

1 jaar :7, maar ik kan toch al wat nummers spelen...

American Idiot

Jesus of Suburbia

Highway To Hell

All The Small Things

Wake Me Up When September Ends

One Men Army

Holiday

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...