Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Maar bedoel je nou dat de noten anders zijn of dat het zoemt of zo?

de noten zijn anders, bij one had ik het fout,dat gaat nu redelijk normaal.

Maar kryptonite is nog altijd een probleem,heb het al vaak gechecked en gedaan en het klinkt altijd verkeerd.

Btw,iemand die weet hoe je de noten mute bij smells like teen spirit?

Geplaatst:

Dan speel je het verkeerd, of je gitaar is vals. Dat is het enige wat kan.

Muten doe je trouwens door je vingers op de snaren te leggen, maar ze niet in te drukken. Dan sla je de snaren aan.

Geplaatst:

Dan speel je het verkeerd, of je gitaar is vals. Dat is het enige wat kan.

Muten doe je trouwens door je vingers op de snaren te leggen, maar ze niet in te drukken. Dan sla je de snaren aan.

Maar hoe doe je dat bij dat lied,je moet er ook spelen die niet gemuted zijn tegelijk.

Geplaatst:

Bij smells like teen spirit bijvoorbeeld druk je eerst je snaren gewoon in, daarna leg je ze er alleen op en dan druk je ze weer een. Dat doe je bij elk akkoord.

Deze manier kan je trouwens ook nog gebruiken. Ik vind het zelf minder mooi, maar dat is natuurlijk aan jou.

Geplaatst: (bewerkt)

Hoelang speel je al gitaar?

@GwnHugo:Eerst coole harde muziek, zie je daarna een akoestische nerd :7

Bewerkt: door Dakendak
Geplaatst:

Is er iemand die weet of je je gitaar moet laten verstellen als je bijvoorbeeld

in plaats van 010, 012 snaren erop doet? Bij de muziekwinkel hadden ze me dat verteld,

maar ze hebben me wel meer dingen wijsgemaakt.

Geplaatst:

in plaats van 010, 012 snaren erop doet? Bij de muziekwinkel hadden ze me dat verteld,

Hoe bedoel je precies verstellen?

Geplaatst:

Ik weet niet precies wat ze bedoelden, maar volgens mij moest er dan aan m'n gitaar gesleuteld worden.

Geplaatst:

Ik weet niet precies wat ze bedoelden, maar volgens mij moest er dan aan m'n gitaar gesleuteld worden.

Sounds like they need money.

Why the hell zou je aan je gitaar moeten sleutelen als je andere snaren wilt steken oO.

Geplaatst:

Why the hell zou je aan je gitaar moeten sleutelen als je andere snaren wilt steken oO.

Dikkere snaren trekken meer dus moet je truss rod anders afgesteld worden, anders krijg je last van fred buzz. Als je een tremolo hebt moeten de tremolo veren op hogere spanning, anders gaat je tremolo zweven. En je brug zadels moeten anders afgesteld worden. Als je er geen verstand van hebt zou ik dit laten doen door een gitaarshop, anders zit je straks met een valse niet fijn spelende gitaar waarvan de snaren steeds breken.

Geplaatst:

Dikkere snaren trekken meer dus moet je truss rod anders afgesteld worden, anders krijg je last van fred buzz. Als je een tremolo hebt moeten de tremolo veren op hogere spanning, anders gaat je tremolo zweven. En je brug zadels moeten anders afgesteld worden. Als je er geen verstand van hebt zou ik dit laten doen door een gitaarshop, anders zit je straks met een valse niet fijn spelende gitaar waarvan de snaren steeds breken.

En kan ik dat ook zelf doen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...