GwnHugo Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 En kan ik dat ook zelf doen? Als je die vragen stelt zou ik het maar laten doen . Ik ben net naar een andere winkel geweest. Het kost dus 50 euro. Ik denk dat ik even een gitarist in de buurt op ga zoeken en aan hem vragen of hij het wil verstellen. Ik had trouwens ergens gevonden dat je aan de bridge moet draaien totdat je flageolet precies op de 12e fret zit. Dit zou niet zo moeilijk moeten zijn toch? Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Je moet meer doen dan alleen die brug afstellen. Een andere gitarist vragen zou je kunnen doen, maar dan heb je nooit de kwaliteitsgarantie die een zaak wel geeft. Reageren
hippiebus Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 inderdaad, veeeel meer. Waarom wil je trouwens per se andere dikte snaren? Reageren
GwnHugo Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten. Die gitaar was misschien al op 011 snaren afgesteld? Reageren
GwnHugo Geplaatst: 18 juni 2010 Rapport Geplaatst: 18 juni 2010 Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten. Die gitaar was misschien al op 011 snaren afgesteld? Nee, want de snaren die er op zaten toen hij uit de fabriek kwam waren 010 of 09. Reageren
hippiebus Geplaatst: 19 juni 2010 Rapport Geplaatst: 19 juni 2010 Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten. Die gitaar was misschien al op 011 snaren afgesteld? Nee, want de snaren die er op zaten toen hij uit de fabriek kwam waren 010 of 09. Je kan wel 1 dikte veranderen, maar het is niet zo goed voor je gitaar. Zoiezo moet je niet meer dan 2 maten wisselen denk ik Reageren
GwnHugo Geplaatst: 19 juni 2010 Rapport Geplaatst: 19 juni 2010 Het speelt beter. Maar ik denk dat ik het maar laat. Ik denk niet dat ik daar zoveel geld voor over heb. Hoe kan het trouwens dat ik op mijn vorige gitaar 011 snaren heb zitten en die het gewoon goed doen? Ligt dat aan de gitaar of aan de snaren? Want anders kan ik dat soort snaren ook op mijn Fender zetten. Die gitaar was misschien al op 011 snaren afgesteld? Nee, want de snaren die er op zaten toen hij uit de fabriek kwam waren 010 of 09. Je kan wel 1 dikte veranderen, maar het is niet zo goed voor je gitaar. Zoiezo moet je niet meer dan 2 maten wisselen denk ik Anders probeer ik het wel gewoon. Bij mijn andere gitaar was het niet slecht voor de gitaar of zo, dus zet ik er wel 011 snaren op. Reageren
Teh_Ninja Geplaatst: 19 juni 2010 Rapport Geplaatst: 19 juni 2010 Anders probeer ik het wel gewoon. Bij mijn andere gitaar was het niet slecht voor de gitaar of zo, dus zet ik er wel 011 snaren op. Je kan het proberen, hij breekt waarschijnlijk niet zomaar ^^. Reageren
GwnHugo Geplaatst: 22 juni 2010 Rapport Geplaatst: 22 juni 2010 Ik heb net de nieuwe snaren er op gezet. Ik heb uiteindelijk Elixer Nanoweb 010 gekocht. Die coating die er op zit is echt heel erg fijn. Sowieso hebben ze een heel erg mooie heldere sound. Ze kosten dan wel wat meer, maar ze gaan een stuk langer mee als het goed is. Uiteindelijk bespaar je er dus op. Reageren
hippiebus Geplaatst: 23 juni 2010 Rapport Geplaatst: 23 juni 2010 Ik heb net de nieuwe snaren er op gezet. Ik heb uiteindelijk Elixer Nanoweb 010 gekocht. Die coating die er op zit is echt heel erg fijn. Sowieso hebben ze een heel erg mooie heldere sound. Ze kosten dan wel wat meer, maar ze gaan een stuk langer mee als het goed is. Uiteindelijk bespaar je er dus op. Hoe lang doe jij met snaren dan? Ik heb deze er al ruim een half jaar opzitten en mijn gitaarleraar vraagt me altijd of ik er net nieuwe op heb gezet Reageren
GwnHugo Geplaatst: 23 juni 2010 Rapport Geplaatst: 23 juni 2010 Ik heb net de nieuwe snaren er op gezet. Ik heb uiteindelijk Elixer Nanoweb 010 gekocht. Die coating die er op zit is echt heel erg fijn. Sowieso hebben ze een heel erg mooie heldere sound. Ze kosten dan wel wat meer, maar ze gaan een stuk langer mee als het goed is. Uiteindelijk bespaar je er dus op. Hoe lang doe jij met snaren dan? Ik heb deze er al ruim een half jaar opzitten en mijn gitaarleraar vraagt me altijd of ik er net nieuwe op heb gezet Normaal ongeveer 1 maand, maar hier doe ik denk ik 3 of vier maanden over. Maar een half jaar? Dan zijn bij mij al mijn snaren al gesprongen omdat er haast niks meer van over is. Ook zitten die dingen dan helemaal onder de roest. Reageren
Dakendak Geplaatst: 19 juli 2010 Rapport Geplaatst: 19 juli 2010 Tijdens de vakantie zijn er 2 snaren afgesprongen. Fijn was dat Reageren
GwnHugo Geplaatst: 26 juli 2010 Rapport Geplaatst: 26 juli 2010 Ik snap niet hoe iedereen dat presteert. Bij mij gebeurt dat nooit. Ik ga trouwens binnenkort zelf een gitaar bouwen. Ik weet alleen niet welk pakket het beste/makkelijkste is. Heeft iemand hier ervaring mee? Reageren
Dakendak Geplaatst: 26 juli 2010 Rapport Geplaatst: 26 juli 2010 Ik snap niet hoe iedereen dat presteert. Bij mij gebeurt dat nooit. Ik ga trouwens binnenkort zelf een gitaar bouwen. Ik weet alleen niet welk pakket het beste/makkelijkste is. Heeft iemand hier ervaring mee? Omdat je de snaren snel vervangt? De snaren lagen er al langer dan een halfjaar op, en ik was op vakantie, dus... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.