Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik snap niet hoe iedereen dat presteert. Bij mij gebeurt dat nooit.

Ik ga trouwens binnenkort zelf een gitaar bouwen. Ik weet alleen niet welk pakket het beste/makkelijkste is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat is je budget? En waarom niet zelf een body bouwen, dat ben ik ook nog altijd een keer van plan.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ik zat eigenlijk gewoon te kijken voor zo'n heel goedkoop pakket. Het hoeft ook niet meteen te zijn als 1e gitaar voor mezelf, meer om uit te proberen. Zelf de body maken kan op zich ook wel, maar dat doe ik wel als het pakket gelukt is.

Geplaatst:

Ik zat eigenlijk gewoon te kijken voor zo'n heel goedkoop pakket. Het hoeft ook niet meteen te zijn als 1e gitaar voor mezelf, meer om uit te proberen. Zelf de body maken kan op zich ook wel, maar dat doe ik wel als het pakket gelukt is.

Hoe neem jij eigenlijk op?

Geplaatst:

Hoe neem jij eigenlijk op?

Met een cakewalk ua-1g externe geluidskaart. Daarbij zit Sonar LE, een programma om het te bewerken. Hierdoor kan je ook op je pc gitaar spelen, dus heb je eigenlijk geen amp nodig.

Geplaatst:

En heb eindelijk men Gitaar perfect in Drop C gekregen ^^.

En, hoe klinkt het? Maar wat deed je nou eigenlijk fout?

Geplaatst:

En heb eindelijk men Gitaar perfect in Drop C gekregen ^^.

En, hoe klinkt het? Maar wat deed je nou eigenlijk fout?

Geen idee. Maar het klinkt awesome ^^.

Ben life to lifeless aan het leren en dat lukt me toch wel redelijk goed ^^.

Geplaatst:

Ik had dit pakket gezien en die vond ik wel vet. Er zit ook een handleiding bij dus dat is wel fijn. Ik denk dat een telecaster makkelijker is, maar zonder handleiding lijkt een SG me toch het makkelijkste. Volgens mij heeft deze ook geen glued-on neck, wat al een stuk lastiger is. Wat vinden jullie ervan?

Geplaatst:

Ik had dit pakket gezien en die vond ik wel vet. Er zit ook een handleiding bij dus dat is wel fijn. Ik denk dat een telecaster makkelijker is, maar zonder handleiding lijkt een SG me toch het makkelijkste. Volgens mij heeft deze ook geen glued-on neck, wat al een stuk lastiger is. Wat vinden jullie ervan?

Waar heb je die handleiding voor nodig :7 ? En ze zijn allemaal even makkelijk, als je maar een geschroefde nek hebt. Alleen hoe meer elektronica, hoe meer soldeer werk, maar dat is toch niet zo moeilijk. En qua kwaliteit lijken mij al die bouwpakketten bagger, maar als jij er één wil..

Geplaatst: (bewerkt)

Waar heb je die handleiding voor nodig :7 ? En ze zijn allemaal even makkelijk, als je maar een geschroefde nek hebt. Alleen hoe meer elektronica, hoe meer soldeer werk, maar dat is toch niet zo moeilijk. En qua kwaliteit lijken mij al die bouwpakketten bagger, maar als jij er één wil..

Zodat ik in ieder geval weet hoe ik zo'n ding in elkaar moet zetten. :puh:

Dat de kwaliteit bagger is kan ik ook wel begrijpen, maar daar gaat het niet om. Als ik deze verpest dan valt dat nog mee. Maar als je allemaal goede onderdelen gaat kopen dan heb je wel een probleem als het mislukt. Het gaat dus vooral om het oefenen en het is natuulijk leuk. ^_^

Je hebt trouwens wel gelijk dat ze allemaal even makkelijk zijn, want volgens mij hebben ze allemaal een bolt-on neck. Ook hoef je de body niet zelf te maken, want dat is ook een groot probleem als je die custom-modellen van PRS gaat maken. Dus die kan ik misschien ook wel doen, want die zijn wel erg vet.

Edit:Je hoeft trouwens niet te solderen, dat hebben zij al voor je gedaan. Dat is ook wel een voordeel aan dit pakket.

Bewerkt: door GwnHugo
Geplaatst: (bewerkt)

Weet iemand mischien welke gitaren, Brad delson van linkin park vaak gebruiken tijdens live optredens alvast bedank!

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Geplaatst:

Het staat gewoon op wikipedia hoor. :puh:

Gitaren

Paul Reed Smith Custom/Standard/CE guitars

Brad's favorite guitar is his custom-made red PRS with the Hybrid Theory soldier on the frame.[2]

Ibanez RG470XL guitar

Ibanez RG7620 7 string guitars

Fender Rory Gallagher Tribute Stratocasters

Maar kun je misschien een afbeelding geven van welke je precies bedoeld? Dan weet ik wel welke van deze het is.

Geplaatst:

Die gebruikt ie bij dat nummer, Klinkt echt heavy :sigaar:

Dat is een paul reed smith custom. En als je voor die gitaar wilt sparen ben je nog wel even bezig. Een custom kost rond de 4000 euro. ^_^

Maar misschien heb je wel ergens dat liggen? :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...