Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vanaf vandaag ben ik dus ook een 'gitarist'. Tussen aanhalingstekens uiteraard, want het lijkt nog helemaal nergens op. Een ochtendje Feedback heeft een Squier Telecaster Classic Vibe 50s en een Roland Cube 15x opgeleverd. Klinkt allemaal prima, en nog betaalbaar ook (€320,- voor de gitaar en €100,- voor de versterker), dus ik ben klaar voor de aankomende gitaarlessen. Tot die tijd is het vooral veel trial & error, want ik probeer de boel nu zo in te stellen dat er een helder, funky geluid uit komt, maar dat wil nog niet echt vlotten.

Foto's volgen nog, maar je begrijpt dat dat nu even op een laag pitje staat. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Leuk! Da's trouwens ook wel een goede gitaar. Ook een stuk mooier dan die van mij. :clown:

Anyway, veel succes met gitaar spelen.

p.s. als je een funky geluid wil kan je hem het beste op het brigde element (meest rechter als je gitaar speelt) zetten.

Verder moet je gewoon kort en snel aanslaan en het klinkt vanzelf al funky.

Link to comment
Delen op andere websites

Vanaf vandaag ben ik dus ook een 'gitarist'. Tussen aanhalingstekens uiteraard, want het lijkt nog helemaal nergens op. Een ochtendje Feedback heeft een Squier Telecaster Classic Vibe 50s en een Roland Cube 15x opgeleverd. Klinkt allemaal prima, en nog betaalbaar ook (€320,- voor de gitaar en €100,- voor de versterker), dus ik ben klaar voor de aankomende gitaarlessen. Tot die tijd is het vooral veel trial & error, want ik probeer de boel nu zo in te stellen dat er een helder, funky geluid uit komt, maar dat wil nog niet echt vlotten.

Foto's volgen nog, maar je begrijpt dat dat nu even op een laag pitje staat. :sigaar:

Zoveel al voor je eerste gitaar?

Ok ja moet zelf niet veel zeggen :puh:

Eerste gitaar was €350.

2de was €210 maar men 2de is wel betere kwaliteit en speelt veel leuker. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, maar bij B.C. Rick gaat het volgens mij ook alleen om het uiterlijk. En toch vind ik ze er niet mooi uit zien. :puh:

Maar dat ligt meer aan mijn smaak. Maar idd wel een beetje veel voor jullie begingitaren. Die van mij kostte geloof ik minder dan 100 euro. ^^

Maar ik mag dan weer niks zeggen als ik naar mijn nieuwe gitaar kijk. :puh:

Die cube 15x heb ik trouwens ook. Het is een prima versterker alleen er zitten een beetje veel metal effecten op.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat betreft de effecten: dat heb ik ook al ondervonden. Maar vooral 'Stack Metal' klinkt op een laag volume zonder al te veel bass nog redelijk Oasis-achtig. De dingen die ik aansloeg deden me denken aan de intro van

, wat toevallig ook mijn favoriete nummer van de band is.

Tsja, en wat betreft de prijs: ik heb liever een gitaar waar ik wat langer mee vooruit kan, zodat ik niet na een jaar al hoef te investeren in een beter exemplaar. De Cube zal hoogstwaarschijnlijk als eerst vervangen worden als ik wat gevorderd ben, maar tot nu toe heb ik er niets over te klagen. M'n broertje is er ook al even op tekeer gegaan, maar dat leek meer op een liveconcert van de Jostiband. Hij stond op dat ding te rammen alsof hij een blok beton doormidden probeerde te zagen.

Geven jullie je gitaar trouwens ook een naam? Er zijn veel muzikanten die dat doen, en ik vind het op zich ook wel geinig. Ik moet alleen nog wel even een leuke naam zien te vinden. Ik zat te denken aan 'Daisy' of 'Rosie'. Van die typische, Engelse meisjesnamen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...