Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Mijn gitaar heeft iig geen naam :puh:

Misschien als ik professioneel muziekant word of zo dat ik het doe, maar nu nog niet.

Die cube is trouwens gewoon prima hoor, daar kan je nog best lang mee vooruit.

Je moet echt wel een stuk meer betalen als je een veel betere amp wil.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Ja, maar bij B.C. Rick gaat het volgens mij ook alleen om het uiterlijk. En toch vind ik ze er niet mooi uit zien. :puh:

Maar dat ligt meer aan mijn smaak. Maar idd wel een beetje veel voor jullie begingitaren. Die van mij kostte geloof ik minder dan 100 euro. ^^

Maar ik mag dan weer niks zeggen als ik naar mijn nieuwe gitaar kijk. :puh:

Die cube 15x heb ik trouwens ook. Het is een prima versterker alleen er zitten een beetje veel metal effecten op.

Ik heb een roland Cube 20x en daar zitten nog meer effecten op :puh:.

Myn gitaar heet btw Phoenix.

@Empire : Ja zo dacht ik ook alleen was myn eerste gitaar een gigantische miskoop.

Dusja eerstvolgende dat ik nog koop is een nieuwe versterker.

Geplaatst:

Maar op zo'n 20x zitten volgens mij meer andere effecten zoals flanger en chorus.

Bij de cube 15x zijn heb je 2 metal effecten en distortion en overdrive.

Maar ik moet eigenlijk ook nog maar een naam verzinnen voor mijn gitaar dan. :puh:

Trouwens, Moechy, ken jij nog vette loopjes in drop c die niet metal zijn? Hardrock kan wel.

En hoe kan ik het beste hem in drop c stemmen?

Geplaatst:

Maar op zo'n 20x zitten volgens mij meer andere effecten zoals flanger en chorus.

Maar ik moet eigenlijk ook nog maar een naam verzinnen voor mijn gitaar dan. :puh:

Trouwens, Moechy, ken jij nog vette loopjes in drop c die niet metal zijn? Hardrock kan wel.

Queens of The Stone Age kan wel, verder denk ik niet zo heel veel.

Waarom zou je per se iets in drop C willen spelen als het niet perse hoeft :zz:

Stem gewoon omlaag tot je CGCFAD hebt

Geplaatst:

Queens of The Stone Age kan wel, verder denk ik niet zo heel veel.

Waarom zou je per se iets in drop C willen spelen als het niet perse hoeft :zz:

Stem gewoon omlaag tot je CGCFAD hebt

Het klinkt sowieso al best vet, maar als ik er nu een riff in leer klinkt dat vetter.

Maar qotsa lijkt me ook de meeste kans. Anders probeer ik ook nog wel iets van Them crooked vultures.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Spelen jullie ook in een band? Heb ik wel een tijdje gedaan maar das alweer lang geleden. Verder heb ik een

Coxx es-335 kopie

gibson-es-335-dot-plain-woo.jpg

maar dan in het lichtbruin

Handgemaakte les paul door mijn oom

witte les paul kopie

Ibanez RX series

56198155_2.jpg

maar dan in het silvergroen

Zwarte akoustische staalsnarige merkloze gitaar

Geplaatst:

Ik speel ook in een band. De schoolband en een eigen band. Best leuk. :)

Mooie gitaren trouwens. Kan je ook een foto van die handgemaakte laten zien? :puh:

Geplaatst:

Ik speel ook in een band. De schoolband en een eigen band. Best leuk. :)

Mooie gitaren trouwens. Kan je ook een foto van die handgemaakte laten zien? :puh:

hehe, dat wil ik wel maar die ligt bij me ouders. TBH, zo mooi is die niet hoor, zit een zieke buts op de body (gewichtje op de bank gegooid, niet nadenkend dat het maar 2 kilo is en terugstuitert tegen de gitaar).

Het is ook de eerste gitaar die mijn oom heeft gebouwd (en mijn eerste gitaar uberhaupt). Zodra ik een fotootje kan maken doe ik dat zeker! Ik speel em namelijk bijna nooit meer omdat de stemmechanieken een beetje ruk zijn en ik em dus elke 2 minuten moet stemmen

Geplaatst:

Ik speel zelf nu pas een jaar gitaar. Op een Stratocaster imitatie van Crafter. Ik zat vorig jaar in een beginners groepje, maar ben dit jaar bij mensen gezet die al meer dan 4 jaar spelen. Eéntje zelfs al 10 jaar :puh:

Ik ga ergens dit jaar nog een effecten pedaal kopen (deze denk ik) en later nog een akoestisch gitaar. Wat is een goed akoestisch gitaar merk of waar spelen jullie op? Geen Spaanse natuurlijk, dat speelt voor geen meter.

Geplaatst:

Ik probeer nu alles zonder plectrum te spelen dus met me vingertoppen zeg maar. Nu wil ik de intro van Sweet Child O Mine zo spelen maar telkens gebruik ik de verkeerde vinger voor de verkeerde snaar. Iemand tips :puh:?

Geplaatst:

Ik probeer nu alles zonder plectrum te spelen dus met me vingertoppen zeg maar. Nu wil ik de intro van Sweet Child O Mine zo spelen maar telkens gebruik ik de verkeerde vinger voor de verkeerde snaar. Iemand tips :puh:?

Oefenen en het langzamer spelen om het te oefenen?

Geplaatst:

Ik heb m'n nieuwe gitaar. (M'n oude was kapot; maar m'n ma gaat hem ook laten herstellen). We hebben een starters pakket gekocht van 169 euro, en eigenlijk is de versterker+gitaar beter dan m'n oude (buiten geen effecten, maar kwaliteit wel) Het koste 169 euro. DSCNeloi08.jpg

Alleen de versterker is anders, die is vele kleiner.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...