Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Wat is het er voor eentje? Het is net te klein om het te kunnen lezen. :puh:

Ik maak in ieder geval aardige vorderingen. Inmiddels drie lessen gehad, en ik train nu vooral op mijn snelheid. Op technisch gebied lukt het tot nu toe prima, dus ik heb er wel plezier in. Ik had trouwens nog geen foto's geplaatst, dus bij dezen:

Close-up

Ietwat ongelukkige belichting

Naast de oude Alhambra gitaar die van m'n moeder geweest is

Voor de mensen die 't gemist hadden, het is een Squier Telecaster Classic Vibe 50's. Prima gitaar voor een betaalbare prijs.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo'n Ovation is volgens mij wel fijn als akoestische gitaar. Die spelen wel lekker.

Trouwens -Omar-, als je het gewoon heel veel achter elkaar speelt lukt het op een gegeven moment wel.

Ik ben nu ook met fingerstyle bezig. Is ook best wennen nadat ik altijd met plectrum heb gespeeld.

Ik ben net klaar met I wish van Harry Sacksioni en ben nu bezig met classical gas van tommy Emmanuel.

Mooie gitaar trouwens Empire. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n Ovation is volgens mij wel fijn als akoestische gitaar. Die spelen wel lekker.

Trouwens -Omar-, als je het gewoon heel veel achter elkaar speelt lukt het op een gegeven moment wel.

Ik ben nu ook met fingerstyle bezig. Is ook best wennen nadat ik altijd met plectrum heb gespeeld.

Ik ben net klaar met I wish van Harry Sacksioni en ben nu bezig met classical gas van tommy Emmanuel.

Mooie gitaar trouwens Empire. :)

Wel goed bezig als je Sacksioni kan spelen! Zijn versie van killer queen is meesterlijk _O_ Keep it up!

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat vrijwel iedereen gewend is om met plectrums te spelen. Ik speel altijd gewoon met mijn vingers, omdat je dan een warmer, voller geluid krijgt. Plectrums geven een veel scherpere, fellere klank, en dat klinkt niet altijd mooi. Ik heb ze van heel veel verschillende diktes, maar ik gebruik toch het liefst gewoon m'n handen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het valt me op dat vrijwel iedereen gewend is om met plectrums te spelen. Ik speel altijd gewoon met mijn vingers, omdat je dan een warmer, voller geluid krijgt. Plectrums geven een veel scherpere, fellere klank, en dat klinkt niet altijd mooi. Ik heb ze van heel veel verschillende diktes, maar ik gebruik toch het liefst gewoon m'n handen.

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan welke stijl je speelt. Als je op een electrische gitaar lekker lopen te schredden en met veel distortion speelt is het fijner om met een plectrum te spelen. Flamenco is weer beter met je vingers :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Een vriend van me heeft trouwens nog een nieuwe gitaar nodig. Hij speelt al 6 jaar klassiek en wilt nu ook elektrisch gaan spelen. Hij zat zelf te denken aan een les paul. Weten jullie misschien nog iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Een vriend van me heeft trouwens nog een nieuwe gitaar nodig. Hij speelt al 6 jaar klassiek en wilt nu ook elektrisch gaan spelen. Hij zat zelf te denken aan een les paul. Weten jullie misschien nog iets?

Stijl, budget etc.

Ik zou zelf gaan voor een Yamaha Pacifica, humbucker voor stevigere werk en single-coils voor blues enzo :bier:

London City gitaren schijnen ook heel goed te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Het budget ligt rond de 500 euro geloof ik. Hij houdt wel van blues en een beetje rock. Maar een les paul lijkt me wel het handigste aangezien hij al gewend is aan een brede en dikke nek.

Les Paul is niet echt geschikt voor blues, ik zou dan gaan voor iets met single-coils, een Fender Strat/Tele ofzo.

Aan die hals ben je toch wel binnen een paar dagen gewent :Y

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Ahh, ik baal nu echt.

Ik heb dus mijn akoestische gitaar laten repareren. Alleen nu blijkt het dat er een breuk in mijn hals zit. Dus mijn gitaar heeft niet echt lang meer. Dat terwijl hij nu net lekker speelt omdat de snaren naar beneden zijn gezet. Hij kan nu dus ieder moment helemaal doorbreken en dan is het einde gitaar... :-(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...