Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Binnenkort optreden, dit spelen we:

*Aantal RHCP nummers*

Yeah, Readymade. Eén van de weinige nummers waar meneer Frusciante zijn Gibson Les Paul bespeeld :) Mooi nummer man!

Ik ben nu bezig met fingerpicking. En ben maar meteen met John Mayer begonnen. Dit nummer.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weken later...

Ik ben nieuw in de nouja, gitaarwereld laten we zeggen, ik zit al in een band als zanger maar ik speel vanaf een paar weken al gitaar, en men privé leraar zegt dat ik wel talent heb.

Alleen het probleem is dat ik zijn gitaar steeds moet lenen.

En ik vroeg me af waar ik voor rond de €60-90 ongeveer een goede akoestische gitaar kan krijgen met ijzeren snaren en 't liefst met een hoes enzo erbij.

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben nieuw in de nouja, gitaarwereld laten we zeggen, ik zit al in een band als zanger maar ik speel vanaf een paar weken al gitaar, en men privé leraar zegt dat ik wel talent heb.

Alleen het probleem is dat ik zijn gitaar steeds moet lenen.

En ik vroeg me af waar ik voor rond de €60-90 ongeveer een goede akoestische gitaar kan krijgen met ijzeren snaren en 't liefst met een hoes enzo erbij.

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt

€60 - €90 met een hoes bij? :7.

Spaar nog maar even door tot minimum €200 als je een degelijke Akoestische wilt hebben :7.

Link to comment
Delen op andere websites

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

haha lolbroek, voor 135 kan je geen fatsoenlijke gitaar krijgen. Zoals moechy zei, spaar nog even door al wil je kwaliteit.

Link to comment
Delen op andere websites

Daar moet ik me toch bij aansluiten. Voor €135 zul je best een geinig beginnersgitaartje kunnen kopen, maar daar ben je waarschijnlijk snel op uitgekeken. Ik speel zelf ook nog niet zo erg lang gitaar, maar mijn gitaar heeft ongeveer €320 gekost. Toen ik later op zo'n cheap gitaartje speelde was ik blij dat ik gewoon iets meer geld heb uitgegeven, zodat ik langer vooruit kan. Maar goed, dan hebben we het over een elektrische gitaar. Maar toch, ik heb hier ook nog een oude akoestische gitaar van m'n moeder staan, die omgerekend ook zo'n €400 heeft gekost. Hoewel het ding nu een beetje naar z'n grootje is doordat 'ie lang heeft staan verstoffen, en mensen zonder verstand er toen mee gingen kloten, is het gewoon een fijne gitaar. Voor minder heb je ook wel iets leuks, maar je moet wel oppassen dat je gitaar niet de beperking in je spel gaat worden, of je gaat demotiveren. Sowieso altijd testen in de winkel, en niet op de gok kopen. Gitaren willen namelijk nogal eens verschillen qua kwaliteit, met de afwerking e.d.

Verder wil ik me ook niet profileren als gitaardeskundige, want ik heb er verder de ballen verstand van, maar dit is hoe ik het zie.

Link to comment
Delen op andere websites

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

Haha Grapjas. Een elektrische gitaar is een groot verschil met een akoestische.. Vooral in prijs. Bij akoestisch moet je sowieso altyd wat duurder gaan om een goede te hebben dan bij een elektrische.

Trouwens een gitaar met versterker van €135 is een bagger ding :7.

Link to comment
Delen op andere websites

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

Haha Grapjas. Een elektrische gitaar is een groot verschil met een akoestische.. Vooral in prijs. Bij akoestisch moet je sowieso altyd wat duurder gaan om een goede te hebben dan bij een elektrische.

Trouwens een gitaar met versterker van €135 is een bagger ding :7.

Tweedehands kun je dan hele aardige pakketjes scoren hoor :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

haha grapjas een vriend van me heeft een fatsoenlijke elektrische gitaar al gekregen voor 135 euro met versterker erbij die fatsoenlijk is.

dan zou dit ook nog wel kunnen, ik bedoelde btw voor rond de 100 tot 120 euro eerlijk te zijn.

Haha Grapjas. Een elektrische gitaar is een groot verschil met een akoestische.. Vooral in prijs. Bij akoestisch moet je sowieso altyd wat duurder gaan om een goede te hebben dan bij een elektrische.

Trouwens een gitaar met versterker van €135 is een bagger ding :7.

Tweedehands kun je dan hele aardige pakketjes scoren hoor :bier:

Ik heb het dan ook over een nieuwe :7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Sorry voor de late reactie, maar als ik jou was zou ik even doorsparen voor rond de 180 euro. Dan heb je z'on ibanez v72. Die zijn niet geweldig of zo, maar ze spelen wel oké. En je moet natuurlijk gewoon even naar de muziekwinkel in de buurt gaan en zelf een beetje proberen.

En idd, een gitaarpakket van 135 euro, dat kan nooit goed zijn. :puh: Als je die gitaar en versterker eens vergelijkt met een andere denk je er wss wel anders over.

Edit: O ja, op de Ibanez v72 speel ik ook in de video hierboven.

Bewerkt: door GwnHugo
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...