Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

om nog een verhaaltje aan het grote verhaal van puma toe te voegen

ik heb een half jaar geleden een ibanez atk 200 gekocht met een simpele line 6 versterker

en ik was ook rond de €300 kwijt, maar ik wilde ook wel iets waar ik langer plezier mee heb dan een goedkope

ben ook best vaak naar de muziekwinkel gegaan om me te laten informeren(trap niet in verkoop praatjes) verder zijn kennissen die bas spelen ook erg handig om mee te nemen

die kunnen dan een stukje spelen op de bas in de winkel en een oordeel geven

ik speel momenteel in een bandje en ik hoef mijn eigen versterk niet te gebruiken aangezien er zoiets als die van puma daar aanwezig is

maar je zal nu wel genoeg leesvoer hebben :puh:

edit: owja bedenk ik me nu opeens

ik heb eerst een half jaar lang op mijn moeders akoestische gitaar die ik ergens op zolder vond geoefend en gekeken of ik het wel leuk vond, het is wel totaal anders maar je krijgt wel een idee hoe bas spelen is(ook al klinkt deze zin nogal tegenstrijdig)

Bewerkt: door keessie
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eigenlijk wil ik wel in een bandje spelen maar ik zal wel mijn budget verhogen tot max. 200 euro met(versterker natuurlijk)

Bewerkt: door SanAndreasStories
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je je al in de versterkers verdiept hebt, maar bij de Feedback is de Roland Cube 15 nu flink afgeprijsd. Dit is een van de betere en bekendere versterkers voor beginners. Ik heb 'm zelf ook, en hoewel je er natuurlijk niet mee het podium op kunt, is het voldoende om thuis te oefenen. Zitten twee kanalen op waar je nog een beetje mee kunt spelen, dus je kunt alvast een beetje variëren in je sound. Via de aux-ingang kun je d'r ook nog een MP3-speler aanhangen, zodat je met de muziek mee kunt spelen.

Dus ik zou zeggen, grijp je kans voordat je weer de volle mep moet betalen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet of je je al in de versterkers verdiept hebt, maar bij de Feedback is de Roland Cube 15 nu flink afgeprijsd. Dit is een van de betere en bekendere versterkers voor beginners. Ik heb 'm zelf ook, en hoewel je er natuurlijk niet mee het podium op kunt, is het voldoende om thuis te oefenen. Zitten twee kanalen op waar je nog een beetje mee kunt spelen, dus je kunt alvast een beetje variëren in je sound. Via de aux-ingang kun je d'r ook nog een MP3-speler aanhangen, zodat je met de muziek mee kunt spelen.

Dus ik zou zeggen, grijp je kans voordat je weer de volle mep moet betalen. :puh:

Welke basgitaar zou ik dan pakken???

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, dat is waar ook. Je wilde basgitaar gaan spelen. Dan zul je toch naar iets anders moeten zoeken ben ik bang. Ik speel echter geen basgitaar, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Je kunt het eens bij forumlid Puma proberen, of je kunt je laten inlichten op een van de vele gitaarfora.

Link to comment
Delen op andere websites

Oh, dat is waar ook. Je wilde basgitaar gaan spelen. Dan zul je toch naar iets anders moeten zoeken ben ik bang. Ik speel echter geen basgitaar, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Je kunt het eens bij forumlid Puma proberen, of je kunt je laten inlichten op een van de vele gitaarfora.

Die is inderdaad voor gitaar :schater:

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk wil ik wel in een bandje spelen maar ik zal wel mijn budget verhogen tot max. 200 euro met(versterker natuurlijk)

Het is nog steeds erg weinig. Als je een leuke basgitaar vind voor een leuke prijs kan je die misschien bespelen bij je lokale gitaar winkel, en dan ergens anders laten bestellen, wat zowat altijd goedkoper uitkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als bassist in een bandje heb je al snel een versterker nodig met zo'n 100 watt, om het volume bij te benen. Je kan ook kijken naar kleinere basversterkers, het wattage zegt niet altijd alles. Ik zou in ieder geval beginnen met kijken naar een basversterker en dan kijken hoeveel geld je overhoudt voor een basgitaar. Andersom kan ook, maar dan loop je het risico een basversterker te kopen die gewoon niet hard genoeg kan.

Klik hier voor een lijst met basversterkers tussen de 100 en 150 euro op MusicStore.com.

Klik hier voor een lijst met basgitaren goedkoper dan 250 euro op MusicStore.com.

Klik hier voor een lijst met Squier Jazz Bass basgitaren goedkoper dan 250 euro op MusicStore.com.

Persoonlijk zou ik voor een Squier Jazz Bass gaan. Enkele voorbeelden (deze zijn ongeveer allemaal 240 euro):

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Antique Burst

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Black Metallic

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Candy Apple Red

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Walnut Satin

220 euro:

Fender Squier Affinity Jazz Bass RW Metallic Blue

Fender Squier Affinity Jazz Bass RW Metallic Red

Ik vind zelf die Candy Apple red wel heel erg vet :sigaar:. Ik zou in ieder geval voor een Jazz Bass gaan, die zijn gewoon veelgebruikt en passen bijna in elke stijl (en hebben een mooi helder geluid, wat natuurlijk ook belangrijk is ^_^). Goede beginnersbassen dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Als bassist in een bandje heb je al snel een versterker nodig met zo'n 100 watt, om het volume bij te benen. Je kan ook kijken naar kleinere basversterkers, het wattage zegt niet altijd alles. Ik zou in ieder geval beginnen met kijken naar een basversterker en dan kijken hoeveel geld je overhoudt voor een basgitaar. Andersom kan ook, maar dan loop je het risico een basversterker te kopen die gewoon niet hard genoeg kan.

Klik hier voor een lijst met basversterkers tussen de 100 en 150 euro op MusicStore.com.

Klik hier voor een lijst met basgitaren goedkoper dan 250 euro op MusicStore.com.

Klik hier voor een lijst met Squier Jazz Bass basgitaren goedkoper dan 250 euro op MusicStore.com.

Persoonlijk zou ik voor een Squier Jazz Bass gaan. Enkele voorbeelden (deze zijn ongeveer allemaal 240 euro):

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Antique Burst

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Black Metallic

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Candy Apple Red

Fender Squier Standard Jazz Bass RW Walnut Satin

220 euro:

Fender Squier Affinity Jazz Bass RW Metallic Blue

Fender Squier Affinity Jazz Bass RW Metallic Red

Ik vind zelf die Candy Apple red wel heel erg vet :sigaar:. Ik zou in ieder geval voor een Jazz Bass gaan, die zijn gewoon veelgebruikt en passen bijna in elke stijl (en hebben een mooi helder geluid, wat natuurlijk ook belangrijk is ^_^). Goede beginnersbassen dus.

Is jazz wel goed voor harde nu-metal want wij gaan dat bespelen :7

Bewerkt: door SanAndreasStories
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nu zo'n 100 euro akoestische gitaar, maar hij is eigenlijk best fijn. Natuurlijk is hij niet zo fantastisch, maar het kan er goed mee door. Alleen zet ik de akkoorden met mijn vingers verkeerd neer. Bij de C zet ik eerst mijn vinger op de bovenste fret van de A, terwijl je moet beginnen met je vinger als eerste op de derde fret van de B moet zetten. Als ik me da maar goed aanleer en niet steeds mijn plectrum kwijt raak, moet het me lukken. Misschien ga ik nog een betere akoestische gitaar halen, alleen is de verleiding om een elektrische te kopen groot, maar ik wil niet mijn buren storen als ik vals speel. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Is jazz wel goed voor harde nu-metal want wij gaan dat bespelen :7

Oh ja hoor, denk 't wel :). Dat dat model "Jazz"-bass heet wil niet zeggen dat die gitaar voor Jazz is bedoeld :schater:. Jazz-bassen hebben een wat smallere hals en zijn daarom makkelijker te spelen. Jazz heeft vaak snelle loopjes op de bas en dan is het handig als je een basgitaar hebt waar je snel op kunt spelen. Het heeft dus niks met de muziekstijl "Jazz" te maken, Jazz-bassen worden van metal- tot punk- en van reggae- tot popbands gebruikt.

Link to comment
Delen op andere websites

Sterker nog, Jazz is zo'n beetje de muziekstijl waar de jazzbass het minst in gebruikt wordt :schater:

maar ik wil niet mijn buren storen als ik vals speel. :7

Je kan een elektrische gitaar ook zacht zetten :cab:

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo,

Ik ben bijna jarig en ga dan veel geld ophalen (is de bedoeling)... Nu wil ik een basgitaar halen en heb wel twee mooie modellen gezien op Marktplaats... De Ibanez SG400 voor 275 euro (http://link.marktplaats.nl/424173765) en een Yamaha BBG4A-II voor 250 euro (http://link.marktplaats.nl/425495927.

Welke raden jullie mij aan om te halen van die twee, of een betere uit die prijsklasse? Ik wil uiteindelijk met versterker zo goedkoop mogelijk kwijt zijn en toch redelijk geluid, dus zegmaar zo'n 350 á 400 euro lijkt mij dan wel redelijk om te beginnen. Welke basgitaar raden jullie mij aan, nieuw of tweedehands (liefst in buurt van Nijmegen), en welke versterker? :)

En nieuw zou ik toch liever een P-Bass hebben dan een Jazz Bass... Goed voorbeeld van vorm is deze Squier welke ik heel mooi vind http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_pbass_rw_bk.htm en deze http://www.thomann.de/nl/espltd_f104.htm vind ik ook wel iets.

Iemand die met een van die gitaren een mooi setje kan maken? Het liefste met die Squier of LTD :puh:

Groetjes

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...