NickyHendriks Geplaatst: 7 maart 2011 Rapport Geplaatst: 7 maart 2011 (bewerkt) Hallo, Ik ben bijna jarig en ga dan veel geld ophalen (is de bedoeling)... Nu wil ik een basgitaar halen en heb wel twee mooie modellen gezien op Marktplaats... De Ibanez SG400 voor 275 euro (http://link.marktplaats.nl/424173765) en een Yamaha BBG4A-II voor 250 euro (http://link.marktplaats.nl/425495927. Welke raden jullie mij aan om te halen van die twee, of een betere uit die prijsklasse? Ik wil uiteindelijk met versterker zo goedkoop mogelijk kwijt zijn en toch redelijk geluid, dus zegmaar zo'n 350 á 400 euro lijkt mij dan wel redelijk om te beginnen. Welke basgitaar raden jullie mij aan, nieuw of tweedehands (liefst in buurt van Nijmegen), en welke versterker? En nieuw zou ik toch liever een P-Bass hebben dan een Jazz Bass... Goed voorbeeld van vorm is deze Squier welke ik heel mooi vind http://www.thomann.de/nl/fender_squier_affinity_pbass_rw_bk.htm en deze http://www.thomann.de/nl/espltd_f104.htm vind ik ook wel iets. Iemand die met een van die gitaren een mooi setje kan maken? Het liefste met die Squier of LTD Groetjes En nu heb ik een basgitaar gekregen van Squier, een Jazz bass.. Maar nu nog een versterker voor niet zo veel geld, dan wilt mijn oma die wel betalen.. Welke kan ik dan het beste kiezen?EDIT: En nu heb ik ook al een versterker dus ik ben klaar Bewerkt: 7 maart 2011 door Zamg0d1 Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Bump Iemand nog leuke beginners-tabs voor de bass? Evt. in Guitar pro? Of gewoon liedjes die niet zo heel erg moeilijk zijn Reageren
Djmaddox Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Bump Iemand nog leuke beginners-tabs voor de bass? Evt. in Guitar pro? Of gewoon liedjes die niet zo heel erg moeilijk zijn Stijl? Speel je met vingers of plectrum/slap? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 (bewerkt) Bump Iemand nog leuke beginners-tabs voor de bass? Evt. in Guitar pro? Of gewoon liedjes die niet zo heel erg moeilijk zijn Stijl? Speel je met vingers of plectrum/slap? Vingers, wil nog wel gaan uitbreiden later maar nu speel ik echt alleen met mijn vingers Het gaat trouwens ook om een 4 snarige bass Bewerkt: 17 april 2011 door Zamg0d1 Reageren
Djmaddox Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Bump Iemand nog leuke beginners-tabs voor de bass? Evt. in Guitar pro? Of gewoon liedjes die niet zo heel erg moeilijk zijn Stijl? Speel je met vingers of plectrum/slap? Vingers, wil nog wel gaan uitbreiden later maar nu speel ik echt alleen met mijn vingers Het gaat trouwens ook om een 4 snarige bass En welke stijl wil je spelen? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Bump Iemand nog leuke beginners-tabs voor de bass? Evt. in Guitar pro? Of gewoon liedjes die niet zo heel erg moeilijk zijn Stijl? Speel je met vingers of plectrum/slap? Vingers, wil nog wel gaan uitbreiden later maar nu speel ik echt alleen met mijn vingers Het gaat trouwens ook om een 4 snarige bass En welke stijl wil je spelen? Maakt mij niet zo veel uit, mooi meegenomen zou het zijn als het iets van Rock/Metal is Verder heb ik niet echt een smaak qua muziek :$ Reageren
Djmaddox Geplaatst: 17 april 2011 Rapport Geplaatst: 17 april 2011 Bump Iemand nog leuke beginners-tabs voor de bass? Evt. in Guitar pro? Of gewoon liedjes die niet zo heel erg moeilijk zijn Stijl? Speel je met vingers of plectrum/slap? Vingers, wil nog wel gaan uitbreiden later maar nu speel ik echt alleen met mijn vingers Het gaat trouwens ook om een 4 snarige bass En welke stijl wil je spelen? Maakt mij niet zo veel uit, mooi meegenomen zou het zijn als het iets van Rock/Metal is Verder heb ik niet echt een smaak qua muziek :$ Hierrrrrr staan wel wat makkelijke nummers tussen. Verder heb ik met me band de volgende (imo) makkelijke nummers gedaan: Jet - She's a Genius RHCP - Readymade(Makkelijk al kan je het volhouden om te blijven spelen) The Raconteurs - Steady as she goes Jet - Are you gonna be my girl Rage against the Machine - Guerilla radio / Know your Enemy / Killing in the name of Nirvana - Come as you are Reageren
Puma Geplaatst: 18 april 2011 Rapport Geplaatst: 18 april 2011 Nou we het toch over basgitaren hebben... Vorige week nieuwe basgitaar binnengekregen ! Zo'n vet ding!! Speelt hemels, dik gaaf geluid en ziet er supernais uit! Is een "Farida", een merk dat namaakt en dat héél goed doet. Er zitten Fender Jazz-Bass noiseless elementen in, die voor een megavet geluid zorgen. _0_ Fotootje van m'n huidige collectietje: Ik doe overigens een 100W Fender basversterker in de verkoop, prima versterker voor oefenen met de band en kleine optredens in cafeetjes enzo. Ik heb de Farida van m'n oom gekocht en hij wou de Farida niet verkopen zonder de basversterker, omdat hij alleen maar elektrisch gitaar speelt (heeft tientallen gitaren) en aan alleen een basversterker niets heeft... Dus als iemand er interesse in heeft, hoor ik dat graag, ik heb 'm namelijk zelf niet nodig. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 18 april 2011 Rapport Geplaatst: 18 april 2011 Ik doe overigens een 100W Fender basversterker in de verkoop, prima versterker voor oefenen met de band en kleine optredens in cafeetjes enzo. Ik heb de Farida van m'n oom gekocht en hij wou de Farida niet verkopen zonder de basversterker, omdat hij alleen maar elektrisch gitaar speelt (heeft tientallen gitaren) en aan alleen een basversterker niets heeft... Dus als iemand er interesse in heeft, hoor ik dat graag, ik heb 'm namelijk zelf niet nodig. How much? En welk type/model? Kan ik even googlen Zou wel willen evt. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 2 mei 2011 Rapport Geplaatst: 2 mei 2011 Dit topic lijkt een beetje leeg te lopen. Ik ben, geheel tegen mijn ervaring in, begonnen aan de intro van Sweet Child O' Mine. Ik had verwacht dat het verschrikkelijk lastig zou zijn, maar het valt me echt mee. Alle grepen zitten dicht bij elkaar, en het is eigenlijk heel veel herhaling. Ik ben voorlopig nog wel even bezig om het te perfectioneren, maar het begin is er. Reageren
moechy Geplaatst: 2 mei 2011 Rapport Geplaatst: 2 mei 2011 Dit topic lijkt een beetje leeg te lopen. Ik ben, geheel tegen mijn ervaring in, begonnen aan de intro van Sweet Child O' Mine. Ik had verwacht dat het verschrikkelijk lastig zou zijn, maar het valt me echt mee. Alle grepen zitten dicht bij elkaar, en het is eigenlijk heel veel herhaling. Ik ben voorlopig nog wel even bezig om het te perfectioneren, maar het begin is er. Sweet child O' Mine is echt easy . Die intro dan toch . Ondertussen begonnen aan The Beast and The harlot van A7X en Killing in the name of van RATM. Reageren
Silverbyte Geplaatst: 3 mei 2011 Rapport Geplaatst: 3 mei 2011 Klopt, het blijkt inderdaad niet zo lastig te zijn. Maar voor iemand die nog geen half jaar speelt en er ook niet dagelijks mee bezig is, is het toch wel pittig hoor. Reageren
Fiegel5 Geplaatst: 3 mei 2011 Rapport Geplaatst: 3 mei 2011 Misschien hier iemand? Ik heb een Greg Bennet, nooit op gespeeld. En gloednieuw, staat hier alleen voor de sier. Iemand interesse, of iemand enig idee wat hij waard is? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.