Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Sweet child O' Mine is echt easy :puh:. Die intro dan toch :7. Ondertussen begonnen aan The Beast and The harlot van A7X en Killing in the name of van RATM.

Bullet in your head van RATM is ook wel vet om te doen op de gitaar.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sweet child O' Mine is echt easy :puh:. Die intro dan toch :7. Ondertussen begonnen aan The Beast and The harlot van A7X en Killing in the name of van RATM.

Bullet in your head van RATM is ook wel vet om te doen op de gitaar.

Ja i know. Enkel heb ik moeite met het shredden bij The beast and the harlot.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...

Zonde dat dit topic zo wegzakt.

Ik ben op dit moment eventjes aan het oefenen op I Still Remember van Bloc Party. Heerlijke intro.

Net weer die dunne snaar gesprongen. Ongelooflijk kutding is dat :7.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Welke snaren gebruik je? Anders gewoon andere merken/typen proberen? :puh: En anders gewoon (ik weet niet of dat bij gitaar ook is) langere snaren gebruiken, dan heb je vaak ook minder strakke snaren en knappen ze niet zo snel. Althans zo is het bij mijn bas :puh:


En ja hoor, ik zie weer dat ik een grote bump maakte xd

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Welke snaren gebruik je? Anders gewoon andere merken/typen proberen? :puh: En anders gewoon (ik weet niet of dat bij gitaar ook is) langere snaren gebruiken, dan heb je vaak ook minder strakke snaren en knappen ze niet zo snel. Althans zo is het bij mijn bas :puh:


En ja hoor, ik zie weer dat ik een grote bump maakte xd

Heb ik al gedaan. Die dunste snaar is gewoon een kutsnaar :7. En heb niet bepaald zin om er weer 0.12'ers op te steken, aangezien ik dan heel dat tremelo systeem weer moet aanpassen en in Drop C stemmen.

Link to comment
Delen op andere websites

Welke snaren gebruik je? Anders gewoon andere merken/typen proberen? :puh: En anders gewoon (ik weet niet of dat bij gitaar ook is) langere snaren gebruiken, dan heb je vaak ook minder strakke snaren en knappen ze niet zo snel. Althans zo is het bij mijn bas :puh:


En ja hoor, ik zie weer dat ik een grote bump maakte xd

Heb ik al gedaan. Die dunste snaar is gewoon een kutsnaar :7. En heb niet bepaald zin om er weer 0.12'ers op te steken, aangezien ik dan heel dat tremelo systeem weer moet aanpassen en in Drop C stemmen.

Das wel klote ja... Gelukkig dat mijn dunste snaar .050 is op het moment, maar als mijn snaren het begeven is het altijd de E van .105 :puh: Waarschijnlijk gewoon harde aanslag en omdat ik de E het meeste gebruik. Vorige keer was de kern geknapt, daarvoor de kern losgekomen van de woundings eromheen.... En nu heb ik er D'addario's opliggen en Ernie Ball's als reserve voor als deze dood zijn, nóg dikkere :puh: .110, .090 .075 .055 :puh: Kan ik ook eens in Drop C spelen enzo met die... Nu als ik een halve stap omlaag stem de hele spanning al weg van de snaren... En dat moet ik niet hebben, ik wil wel eens in Drop D kunnen spelen :puh:

En als ik Parkway Drive in goeie tuning wil spelen mag ik een nieuwe topkam erin laten zetten :puh: BEAD en dan nog eens omlaag gestemd....

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Welke snaren gebruik je? Anders gewoon andere merken/typen proberen? :puh: En anders gewoon (ik weet niet of dat bij gitaar ook is) langere snaren gebruiken, dan heb je vaak ook minder strakke snaren en knappen ze niet zo snel. Althans zo is het bij mijn bas :puh:


En ja hoor, ik zie weer dat ik een grote bump maakte xd

Heb ik al gedaan. Die dunste snaar is gewoon een kutsnaar :7. En heb niet bepaald zin om er weer 0.12'ers op te steken, aangezien ik dan heel dat tremelo systeem weer moet aanpassen en in Drop C stemmen.

Das wel klote ja... Gelukkig dat mijn dunste snaar .050 is op het moment, maar als mijn snaren het begeven is het altijd de E van .105 :puh: Waarschijnlijk gewoon harde aanslag en omdat ik de E het meeste gebruik. Vorige keer was de kern geknapt, daarvoor de kern losgekomen van de woundings eromheen.... En nu heb ik er D'addario's opliggen en Ernie Ball's als reserve voor als deze dood zijn, nóg dikkere :puh: .110, .090 .075 .055 :puh: Kan ik ook eens in Drop C spelen enzo met die... Nu als ik een halve stap omlaag stem de hele spanning al weg van de snaren... En dat moet ik niet hebben, ik wil wel eens in Drop D kunnen spelen :puh:

En als ik Parkway Drive in goeie tuning wil spelen mag ik een nieuwe topkam erin laten zetten :puh: BEAD en dan nog eens omlaag gestemd....

Parkway drive zou me nog net wel lukken als ik men tremelo beetje aanpas.

Link to comment
Delen op andere websites

Parkway drive zou me nog net wel lukken als ik men tremelo beetje aanpas.

Haha, ik heb dan gelukkig geen tremolo, maar ik moet dus gelijk mijn topkam vervangen omdat ik als ik PWD wil spelen gelijk een vijfsnarige set erop moet gooien en de G-snaar weglaten. Er zal echt een nieuwe topkam op moeten dan, .125 gaat niet door een topkam die voor .105/.110 gemaakt is :N

Zo ben nu nieuwe snaren aan het steken.D'addario's van 0.12 - 0.60. Hopelijk krijg ik straks die tremolo in orde en kan ik ze in Drop B stemmen .

.060? :cab: Wist niet dat ze nog zo dik werden voor de gitaar :puh: Maar dikke snaren is altijd makkelijk, ietsie duurder maar gelijk weer voor de normale tuning maar ook hele lage tuning te gebruiken :D

En helaas is net mijn stem apparaat (na nog geen maand operatief te zijn geweest) overleden, of nouja, in het batterij-gebeuren is de zwarte kabel die verbonden word met de batterij gebroken, dus ff iemand met een soldeerbout zoeken, heb namelijk het bonnetje niet meer van de winkel. Ik bewaar alle bonnen behalve die... :-( Ben ik kwijt ofzo... Dus nu maar even een tijdje terug op mijn hele precieze maar toch niet heel fijne tuner met microfoon (die vorige was pedal-tuner). Het scheelt wel dat het een Behringer is, toch ooit eens die Boss TU-2 of TU-3 halen, stukken duurder maar wel gemaakt van staal, anders dan Behringer die uit plastic bestaat, voor een stompbox :schater:

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

met die 0.60'ers moet je echt geen normale tuning proberen hoor :7.

Drop C is gelukt, Drop B daarentegen :N.

Oh haha :puh: Ik moet nog kijken hoe het met die dikke van mij gaat op normale tuning :puh: Maar wat voor dingen pas je aan in de tremolo dan? Spanning van de veren ofzo? :$ Heb me nooit in tremolo's verdiept :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

met die 0.60'ers moet je echt geen normale tuning proberen hoor :7.

Drop C is gelukt, Drop B daarentegen :N.

Oh haha :puh: Ik moet nog kijken hoe het met die dikke van mij gaat op normale tuning :puh: Maar wat voor dingen pas je aan in de tremolo dan? Spanning van de veren ofzo? :$ Heb me nooit in tremolo's verdiept :puh:

Heb hem gewoon vastgemaakt :7. Houten blokje zodat ie niet meer kan bewegen.

Heb nog beetje last van frettbuzz maar dat kan ik zometeen niet direkt oplossen..

Net Carrion in drop C net geprobeerd. Klinkt ook wel vet, buiten het feit dat het in Drop B veel beter is qua sound :puh:.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...