Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Zo heb hem eindelijk in Drop B gekregen.

Maar wacht, zo moeilijk is dat toch niet?

Hmm met een tremolo wel :puh:. Hij wou er op een of andere manier niet inblijven. Is ondertussen wel gelukt met een blokje hout.

Tremolo brug zit vast nu ^_^.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo heb hem eindelijk in Drop B gekregen.

Maar wacht, zo moeilijk is dat toch niet?

Hmm met een tremolo wel :puh:. Hij wou er op een of andere manier niet inblijven. Is ondertussen wel gelukt met een blokje hout.

Tremolo brug zit vast nu ^_^.

Floyd Rose zuigt best wel qua gebruiksgemak. Maarja, je kan er wel vette effecten mee maken. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo heb hem eindelijk in Drop B gekregen.

Maar wacht, zo moeilijk is dat toch niet?

Hmm met een tremolo wel :puh:. Hij wou er op een of andere manier niet inblijven. Is ondertussen wel gelukt met een blokje hout.

Tremolo brug zit vast nu ^_^.

Floyd Rose zuigt best wel qua gebruiksgemak. Maarja, je kan er wel vette effecten mee maken. :puh:

Gebruik hem nooit :puh:. Tis dat dit een betere gitaar is qua effecten en dergelijke dan zijn goedkope broertje :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo heb hem eindelijk in Drop B gekregen.

Maar wacht, zo moeilijk is dat toch niet?

Hmm met een tremolo wel :puh:. Hij wou er op een of andere manier niet inblijven. Is ondertussen wel gelukt met een blokje hout.

Tremolo brug zit vast nu ^_^.

Floyd Rose zuigt best wel qua gebruiksgemak. Maarja, je kan er wel vette effecten mee maken. :puh:

Gebruik hem nooit :puh:. Tis dat dit een betere gitaar is qua effecten en dergelijke dan zijn goedkope broertje :puh:.

Maar kun je er dan niet gewoon een andere brug opzetten ofzo? Ik heb geen idee hoe zo'n brug in elkaar steekt en waar je dat blokje nou precies hebt zitten.

Wat voor gitaar is het eigenlijk? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo heb hem eindelijk in Drop B gekregen.

Maar wacht, zo moeilijk is dat toch niet?

Hmm met een tremolo wel :puh:. Hij wou er op een of andere manier niet inblijven. Is ondertussen wel gelukt met een blokje hout.

Tremolo brug zit vast nu ^_^.

Floyd Rose zuigt best wel qua gebruiksgemak. Maarja, je kan er wel vette effecten mee maken. :puh:

Gebruik hem nooit :puh:. Tis dat dit een betere gitaar is qua effecten en dergelijke dan zijn goedkope broertje :puh:.

Maar kun je er dan niet gewoon een andere brug opzetten ofzo? Ik heb geen idee hoe zo'n brug in elkaar steekt en waar je dat blokje nou precies hebt zitten.

Wat voor gitaar is het eigenlijk? :puh:

Kostprijs is me wat teveel :7.

Gewoon achterkant openvijzen om je snaren bij te stellen. Tussen je brug en je body een stukje hout plaatsen zodat je brug niet meer kan bewegen en je eigenlijk een solid bridge hebt.

Een Ibanez Sa-siers. Even zoeken of ik ze nog vind op ibanez.

Het is het iets duurdere broertje van de GSA 60.

Alleen heb ik elementen van de RGA series denkek.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

ikzelf speel geen gitaar, ik kan wel aardig mondharmonica spelen, en een klein beetje piano...

over gitaar gesproken...

deze vind ik ook leuk, vooral met dat australische instrument... weet een van jullie misschien hoe zo'n ding heet?

Link to comment
Delen op andere websites

Jezus linkin park nummers zijn echt makelijk zeg.

binnen een paar minuten Valentine's day, No more sorrow, Runaway, iridescent, waiting for the end, wretches and kings, the messenger.:puh:

:puh: en m'n eigen versie van de soundtrack van black hawk down :puh:

Je hebt trouwens toch van die gitaarpakketten voor zo'n 120/130 euro

die best degelijk zijn om op je kamer mee te oefenen?

Link to comment
Delen op andere websites

Wederom quote ik mezelf:

Als je onder de €120 gaat zoeken kom je echt in het allerlaagste prijssegment, en daar ga je vrijwel zeker geen kwalitatief goede gitaar vinden. Maar ik ga gewoon even m'n vorige post quoten:

Daar moet ik me toch bij aansluiten. Voor €135 zul je best een geinig beginnersgitaartje kunnen kopen, maar daar ben je waarschijnlijk snel op uitgekeken. Ik speel zelf ook nog niet zo erg lang gitaar, maar mijn gitaar heeft ongeveer €320 gekost. Toen ik later op zo'n cheap gitaartje speelde was ik blij dat ik gewoon iets meer geld heb uitgegeven, zodat ik langer vooruit kan. Maar goed, dan hebben we het over een elektrische gitaar. Maar toch, ik heb hier ook nog een oude akoestische gitaar van m'n moeder staan, die omgerekend ook zo'n €400 heeft gekost. Hoewel het ding nu een beetje naar z'n grootje is doordat 'ie lang heeft staan verstoffen, en mensen zonder verstand er toen mee gingen kloten, is het gewoon een fijne gitaar. Voor minder heb je ook wel iets leuks, maar je moet wel oppassen dat je gitaar niet de beperking in je spel gaat worden, of je gaat demotiveren. Sowieso altijd testen in de winkel, en niet op de gok kopen. Gitaren willen namelijk nogal eens verschillen qua kwaliteit, met de afwerking e.d.

Verder wil ik me ook niet profileren als gitaardeskundige, want ik heb er verder de ballen verstand van, maar dit is hoe ik het zie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu bezig met Psychosocial. Eigenlijk wel makkelijk liedje, alleen moeilijk om het ritme goed te hebben.

Leuk nummer! :tu: Ga je de solo ook doen?

Eerst het ritme maar eens goed leren :puh:. Aangezien het makkelijke vingerzettingen zijn, maar je slag moet wel juist zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt trouwens toch van die gitaarpakketten voor zo'n 120/130 euro

die best degelijk zijn om op je kamer mee te oefenen?

Zijn erg leuk ja, maar wat je krijgt... (bij de Squier setjes) is een Squier Affinity gitaar, hier moet je geluk mee hebben, zo heb ik er een en blijk ik eentje te hebben van zeer goeie kwaliteit, maar over het algemeen zijn ze niet echt goed.

Ik zou zeggen om minstens €300 euro uit te steken, een simpele Ibanez of een LTD (submerk van ESP) te kopen icm een Roland Cube 15w. Ibanez maakt redelijke gitaren (ook bassen) in de budget lijn welke nog leuk kunnen klinken ook. Zo ook LTD (maar dan bijna geen bassen), goeie kwaliteit als je het zo ziet voor een niet heel hoge prijs. Ook kun je kijken voor een Line6 SpiderIV, leuke dingen met veel ingebouwde effecten, alleen zijn de ingebouwde effecten niet heel erg goed.

Ik heb verder geen ervaring ermee of iets maar als ik ga kijken in de winkel naar de afwerking en de hoogte van de frets en de afwerking van de frets steken die LTD's en Ibanez's er het beste uit. Bij Epiphone heb ik vaak ervaren dat de frets aan de randen scherp zijn en allemaal niet op gelijke hoogte zitten (in de hogere frets is dit vervelend -fretbuzz-).

Ervaring met gitaren heb ik dus niet zoals ik al zei, ik ben meer van de bassen. Mijn mening is dan ook niet verder gebaseerd op echte ervaringen maar gewoon van wat ik in de winkel heb geprobeerd.

Maar onthoud wel, duurder wil niet altijd zeggen dat het beter is, natuurlijk kan het wel wat bepalen (een Gibson is natuurlijk beter dan een Epiphone over het algemeen). Maar als iets bv. €100,- duurder is maakt 't niet gelijk beter. Ook goedkoop kan goed zijn, verwacht niks high-end ofzo maar het kan wel goed zijn om mee te beginnen. Maar wat het meeste uitmaakt is dat het geluid en 't model je bevallen maar vooral dat je hem goed vind spelen. Zo vind ik Epiphones bijvoorbeeld helemaal niks aan, ik vind ze niet fijn, en ook niet super klinken, terwijl iemand anders ze misschien helemaal geweldig vind spelen. Al heb ik wel een goed oordeel over de Epiphone Thunderbird IV Pro bass, goeie toon met actieve elektronica.


En hopelijk krijg ik deze week mijn Boss DS2 terug, heb 'm naar iemand gebracht die hem gaat modden tot Boss DS2(B), dus met een schakelaar erbij om de lage frequenties ook nog door te laten, nu haalt ie namelijk al het laag eruit. Hopen dat ie er mooi uit komt!! :D

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...