Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

en bijvoorbeeld iets als deze ofzo? : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Jack-Danny-JD-GG1-BK-Crate-FlexWave-FW15-Kabel/art-GIT150

of deze : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Fender-Squier-Bullet-Strat-AW-Fame-PL-10-Combo-Kabel/art-GIT151

of deze : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Jack-Danny-ST-Rock-BK-Crate-FW15-Combo-Kabel/art-GIT020

Dat kan toch ook makelijk ofniet?

ik bedoel de gitaar is meestal wel goed alleen de versterkers zijn meestal niet zo sterk zoals ik hoor, mja ik hoeft er ook niet mee op te treden dus.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

en bijvoorbeeld iets als deze ofzo? : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Jack-Danny-JD-GG1-BK-Crate-FlexWave-FW15-Kabel/art-GIT150

of deze : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Fender-Squier-Bullet-Strat-AW-Fame-PL-10-Combo-Kabel/art-GIT151

of deze : http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Gitaar-sets/_SET_-Jack-Danny-ST-Rock-BK-Crate-FW15-Combo-Kabel/art-GIT020

Dat kan toch ook makelijk ofniet?

ik bedoel de gitaar is meestal wel goed alleen de versterkers zijn meestal niet zo sterk zoals ik hoor, mja ik hoeft er ook niet mee op te treden dus.

Nee man, sets zijn over het algemeen bagger en je gaat te snel op gebreken stuitten met je gitaar.

Link to comment
Delen op andere websites

ik bedoel de gitaar is meestal wel goed alleen de versterkers zijn meestal niet zo sterk zoals ik hoor, mja ik hoeft er ook niet mee op te treden dus.

Het probleem is niet alleen de versterker maar ook de afwerking van de gitaar, de body kan vaak nog wel redelijk zijn, maar dan heb je goedkope elektronica. Maar het voornaamste probleem zit 'm in de hals, de frets zijn niet zo goed afgewerkt, hij zal snel ontstemmen wegens goedkope tuners of een instabiele hals was een gevolg is van een goedkope trussrod. Het zijn de kleinere dingen die het 'm doen.

Okee, het hout is geen top kwaliteit als bij een Gibson of Fender Made in USA maar toch. Het probleem zit 'm gewoon vaak in de hals, instabiel dus je zult 'm vaak moeten afstellen en erg vaak moeten stemmen (meestal is bij normale gitaren 1x p/dag voldoende).

Ik zou dan eerder iets meer geld neerleggen voor een iets betere. En dan met een Roland Cube 15w ofzo, prima dingetjes.

En je moet bij de versterker ook niet alleen kijken naar de kracht ervan maar ook 't merk, Fame is nou geen topmerk. En bovendien ook zo min mogelijk online bestellen, als er iets mis is kun je minder snel terug naar de winkel.

---

Als je echt maar bv. €120 euro wilt uitgeven moet je gewoon 2dehands kijken. Als je daar niks kunt vinden dan kun je altijd nieuw gaan kijken. Maar blijf echt weg van die kant-en-klaar beginnerspakketten.

Is ook bij bassen, als je een Fender (dus word Squier) starterpack neemt krijg je een Fender New Ruble 15w met een Affinity Jazz of Precision. Hierbij is het omgedraaid, de versterker is top, echt waar. Geeft een dijk van een geluid. Alleen bij deze pakketten zijn de bassen zelf weer prut. Ik heb er zoals ik al zei geluk mee gehad en het voordeel dat ik zelf ook wel redelijk kan afstellen maar de bassen zelf zijn gewoon prut.

---

Mijn advies zou dus zijn, probeer gewoon wat uit in het beginners-segment maar leg er zeker 300 euro voor neer. Dan kun je iets goeds kopen (in het beginners-segment dus).

Zie mijn vorige post ook trouwens.

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn gitaar (Squier Classic Vibe 50's Tele) kostte €320, maar dan heb je ook wel een van de beste planken die je in die prijsklasse kunt vinden. Volgens mijn voormalig gitaarleraar zelfs beter dan Mexicaanse Fenders. Kun je ontzettend lang mee vooruit, omdat het gewoon goed spul is. Als je echt net begint is €300 misschien een hele investering, maar dan hoef je voorlopig niet aan vervanging te denken als je snel vordert. En zoals Zamg0d1 al zei, als versterker gewoon lekker de Cube 15 nemen. Heb 'm zelf, en hoewel je er natuurlijk niet het podium mee op kunt, is het een prima oefenversterker. Ingebouwde effectenkanalen zijn niet super, maar voldoende. Na een jaar kan ik eigenlijk nog steeds geen flikker spelen (:7), dus ik red me wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn gitaar (Squier Classic Vibe 50's Tele) kostte €320, maar dan heb je ook wel een van de beste planken die je in die prijsklasse kunt vinden. Volgens mijn voormalig gitaarleraar zelfs beter dan Mexicaanse Fenders.

Maar de MiM Fenders zijn dan ook geen top-kwaliteit meer. Tegenwoordig kun je beter een Squier CV halen en de MiM Fenders laten liggen.

En zoals Zamg0d1 al zei, als versterker gewoon lekker de Cube 15 nemen. Heb 'm zelf, en hoewel je er natuurlijk niet het podium mee op kunt, is het een prima oefenversterker. Ingebouwde effectenkanalen zijn niet super, maar voldoende. Na een jaar kan ik eigenlijk nog steeds geen flikker spelen (:7), dus ik red me wel.

De distortion is prima, en nog beetje types te schakelen ook. Vond ze prima klinken.

Kortom, als beginner is ie perfect. Hoorde van een verkoper dat de Cube 15 al lang is achterhaald, maar dat geeft niet weg dat ie echt slecht is ofzo. Ik vind het naar mijn mening gewoon de beste versterker in die prijsklasse.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn gitaar (Squier Classic Vibe 50's Tele) kostte €320, maar dan heb je ook wel een van de beste planken die je in die prijsklasse kunt vinden. Volgens mijn voormalig gitaarleraar zelfs beter dan Mexicaanse Fenders.

Maar de MiM Fenders zijn dan ook geen top-kwaliteit meer. Tegenwoordig kun je beter een Squier CV halen en de MiM Fenders laten liggen.

Is ook zo, maar ik bedoelde meer te zeggen; staar je niet compleet blind op merknamen. Want zelfs tussen de Fenders zal wel eens een rotte appel zitten. Win gewoon advies in, doe navraag bij andere gitaristen, check reviews, etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn gitaar (Squier Classic Vibe 50's Tele) kostte €320, maar dan heb je ook wel een van de beste planken die je in die prijsklasse kunt vinden. Volgens mijn voormalig gitaarleraar zelfs beter dan Mexicaanse Fenders.

Maar de MiM Fenders zijn dan ook geen top-kwaliteit meer. Tegenwoordig kun je beter een Squier CV halen en de MiM Fenders laten liggen.

Is ook zo, maar ik bedoelde meer te zeggen; staar je niet compleet blind op merknamen. Want zelfs tussen de Fenders zal wel eens een rotte appel zitten. Win gewoon advies in, doe navraag bij andere gitaristen, check reviews, etc.

Inderdaad. En vooral bij het kopen van de gitaar zelf, neem iemand mee die er verstand van heeft (en geen fanboy is van een bepaald merk ofzo) die kan oordelen of het echt wat is. Want als je bijvoorbeeld een BC Rich wilt terwijl die persoon die mee is helemaal fan is van Epiphone en perse wilt dat je ene Epiphone haalt dan werkt 't ook niet. Maar de verkopers proberen je altijd een duurder product aan te raden.

Maarja het is wel zo ja, Fender's kwaliteit loopt achteruit en die van Squier loopt omhoog. Al kan geen tippen aan een USA Fender, of nouja ook die heeft slechte exemplaren maar minder snel dan een Squier of MiM Fender.

En zoals Silverbyte al zegt, niet blind staren op merken. Al zijn er wel merken die je beter kunt laten liggen, dingen als Stagg kun je beter laten liggen. En ondanks dat ik zei dat Squier steeds beter word kun je de Affinity serie ook laten staan, zijn wel redelijke dingetjes om mee te beginnen, maar je hebt er snel genoeg van.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker geen BC Rich kopen! Fuck merk, klinkt voor geen meter.

Overigens een Roland Cube 20x is ook wel netjes, qua sound en afstelling.

Heb hem zelf en ben er zeer tevreden over.

Bc Rich heb ik ook gehad maar meteen terug verkocht en toen een Ibanez gekocht.

Hmm wat hou ik van dat merk.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeker geen BC Rich kopen! Fuck merk, klinkt voor geen meter.

Overigens een Roland Cube 20x is ook wel netjes, qua sound en afstelling.

Heb hem zelf en ben er zeer tevreden over.

Bc Rich heb ik ook gehad maar meteen terug verkocht en toen een Ibanez gekocht.

Hmm wat hou ik van dat merk.

Ibanez is en blijft ook super, op budget tot de High-end producten. Maar over dat BC Rich, was gewoon een voorbeeld, kon zo geen ander merk verzinnen.

Merken die je niet moet kopen;

Stagg - De kwaliteit is gewoon bagger

Harley Benton - Dit is gewoon een of andere Duitser welke wil kopiëren, zonder succes

BC Rich - Naar advies van Moechy

Squier Affinity Series - Slechts de Affinity, gewoon crap over het algemeen

Link to comment
Delen op andere websites

Echte mannen? Nou dit was sowieso een vakman... http://forum.gitarnorge.no/topic/21910-hjemmespikka-bass-prosjekt/

Alles behalve de elektronica zelf gemaakt, de toets, de blaadjes in de body, de body zelf, de hals, headstock, binding...

82429_s.jpg

0008.jpg

DSC_0020.jpg

DSC_0018.jpg


En deze dan: http://www.basgitaarforum.nl/viewtopic.php?p=1042983#p1042983 ook geweldig mooi...

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik speel ook gitaar, 1.5 jaar nu ongveer en ik speel op een Roland cube 60 . een Challenge Vp gitaar (Les Paul model) en een multieffecten paneel : Boss ME 70 .:tu:

ik heb ook een acoustiche gitaar maar daar weet ik het merk niet van en ben er ook niet echt zo tevreden over

Link to comment
Delen op andere websites

multieffecten paneel : Boss ME 70
En toch vind ik de analoge pedalen mooier klinken, vaak zijn de overdrives en distortions goed in zo'n multi-pedaal maar klinken bepaalde dingen analoge toch mooier. En met analoge bedoel ik dat het dus door een printplaat is gevormd en niet door een stukje software.
Link to comment
Delen op andere websites

Vind ik ook , daarom ben ik ook niet voor een van de GT series gegaan, de Gt 10 bv is heel uitgebreid, maar ze zijn ook niet zo makkelijk . op die analoge zie je ook direct al je effecten voor je neus en moet je niet door al die menu's scrollen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...