Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Vind ik ook , daarom ben ik ook niet voor een van de GT series gegaan, de Gt 10 bv is heel uitgebreid, maar ze zijn ook niet zo makkelijk . op die analoge zie je ook direct al je effecten voor je neus en moet je niet door al die menu's scrollen :tu:

Maar als ik het zo zie zijn de effecten nog steeds digitaal. Analoog is dus dat het door een geheel circuit loopt aleer het door naar de versterker gaat. Bij de meeste multi-effecten worden de effecten gegenereerd door een stukje firmware/software die op zo'n printplaat zit. Dit is dan ook zoiets want als ik al die effecten zo zie en de grootte zou dat nooit passen gezien wat de normale stompboxes al zijn qua grootte. Zou best kunnen dat dit goed klinkt maar vaak vind ik met multi-effecten de effecten zelf minder mooi klinken dan wanneer het door een aparte box word gecreëerd.

Nadeel bij zoiets is ook de volgorde van effecten. Nu is het voor ingesteld, maar bij losse effecten kun je bv. eerst alle effecten en dan pas een Wah, maar soms heb je ook wel eens dat je eerst de Wah hebt en dan andere effecten. Zo klinkt een Synth over een Distortion anders dan een Distorted Synth.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Daar weet ik niet zo veel over, maar ik las dat de Boss Me-50 zijn voorloper wel analoog is als het waar is wat er staat maar daar ken ik niet zo veel van :)

Ik vind het allesinds heel mooi klinken :tu:

Edit : hij is blijkbaar tog digitaal zoals je zei :) maar het is wel makkelijk dat ik zonder als die meu's zit :tu:

Bewerkt: door StijnGTA
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Hoe zie ik dat?

Je hoort het. Maar aangezien je niet weet wat ik bedoel vermoed ik dat ie nog standaard staat. Wat speel je akoestisch of elektrisch?

Geplaatst: (bewerkt)

@ suptergtagamer :: Heb je überhaupt wel een stem-apparaat? Een goedkope Squier gitaar zoals je hebt (nog onthouden uit je reply op mijn profiel) zul je vrij vaak moeten stemmen. Al helemaal met de Affinity series zul je eigenlijk elke keer als je gaat spelen (bv. een maal daags) ff moeten stemmen. Ik heb het geluk dat ik de afgelopen twee weken gewoon niet heb hoeven stemmen maar toch.

Wat dacht je van Metallica's Nothing Else Matters? Niet een van de simpelste nummers (buiten de intro dus, die is wel makkelijk) maar wel in een vrij laag tempo.

Kun je tabs lezen btw?

Bewerkt: door Zamg0d1
Geplaatst:

Nou in welke tuning heb je het staan dan? Want om goed te stemmen moet je dat wél weten.

Hoelang speel je trouwens al? :)

Geplaatst:

@ suptergtagamer :: Heb je überhaupt wel een stem-apparaat? Een goedkope Squier gitaar zoals je hebt (nog onthouden uit je reply op mijn profiel) zul je vrij vaak moeten stemmen. Al helemaal met de Affinity series zul je eigenlijk elke keer als je gaat spelen (bv. een maal daags) ff moeten stemmen. Ik heb het geluk dat ik de afgelopen twee weken gewoon niet heb hoeven stemmen maar toch.

Wat dacht je van Metallica's Nothing Else Matters? Niet een van de simpelste nummers (buiten de intro dus, die is wel makkelijk) maar wel in een vrij laag tempo.

Kun je tabs lezen btw?

Nothing else matters is niet in standaard tuning.

Geplaatst:

Kun je tabs lezen btw?

Nothing else matters is niet in standaard tuning.

Maar zou op zich wel in Standard gespeeld kunnen worden. Is eigenlijk Eb maar op zich is mogelijk. Maar snap je punt wel.

Supergtagamer, weet je hoe je al in welke tuning je gitaar staat?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...