GuitarGuy666 Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Mijn snaren zijn vervangen Reageren
moechy Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Mijn snaren zijn vervangen Welke dikte? Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Mijn snaren zijn vervangen Welke dikte? En welk merk? Gewoon anders ff helemaal opschrijven wat er op het pakje staat, merk en type. Reageren
moechy Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Mijn snaren zijn vervangen Welke dikte? En welk merk? Gewoon anders ff helemaal opschrijven wat er op het pakje staat, merk en type. Ik heb er op de moment D'addario's op liggen. .012'ers tot .060'ers Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Ik heb een set van "Fender" gekocht een .010 .013 .017 .026 .036 .046 Ik hoop dat ze goed zijn? Gekocht voor 5,95 Reageren
moechy Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Ik heb een set van "Fender" gekocht een .010 .013 .017 .026 .036 .046 Ik hoop dat ze goed zijn? Gekocht voor 5,95 Gewone 010'tjes. Meestal legde ik er .009'ers op. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Ach, ik vind alles prima Ik heb nog nooit eerder een snaar op mijn elektrische vervangen, en ik moet zeggen dat ik het mooi gedaan heb Ik stuur nog wel een keer een pic Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Heb je alles vervangen of slechts de B-snaar? Ik zou namelijk alles vervangen omdat elke soort snaren toch anders klinken (zo klinken Fenders weer heel anders dan Ernie Balls of D'Addario's. En foto's hoeven niet hoor, maar tot hoever heb je je snaren afgeknipt? Bij Fender-achtigen (dus niet de snaren maar de gitaar) is twee stemmechanieken verder vaak wel okee (althans zo is het bij bassen). Reageren
moechy Geplaatst: 12 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2011 Heb je alles vervangen of slechts de B-snaar? Ik zou namelijk alles vervangen omdat elke soort snaren toch anders klinken (zo klinken Fenders weer heel anders dan Ernie Balls of D'Addario's. En foto's hoeven niet hoor, maar tot hoever heb je je snaren afgeknipt? Bij Fender-achtigen (dus niet de snaren maar de gitaar) is twee stemmechanieken verder vaak wel okee (althans zo is het bij bassen). Bij die dunne wind ik ze vaak volledig op. Bij degeen die er nu op liggen ongeveer 5 tot 15cm overschot. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 13 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 13 oktober 2011 Heb je alles vervangen of slechts de B-snaar? Ik zou namelijk alles vervangen omdat elke soort snaren toch anders klinken (zo klinken Fenders weer heel anders dan Ernie Balls of D'Addario's. En foto's hoeven niet hoor, maar tot hoever heb je je snaren afgeknipt? Bij Fender-achtigen (dus niet de snaren maar de gitaar) is twee stemmechanieken verder vaak wel okee (althans zo is het bij bassen). Bij die dunne wind ik ze vaak volledig op. Bij degeen die er nu op liggen ongeveer 5 tot 15cm overschot. De G wind ik er vaak ook helemaal op (is bij mij de laatste), dan maar een slag meer er om heen. Maar ik heb inderdaad ook altijd ongeveer 10cm na de mechaniek afknippen en dan krijg ik netjes drie windingen erom heen Reageren
StijnGTA Geplaatst: 19 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2011 weet er iemand nog een leuk liedje om te spelen ? ik speel nu bijna een jaar en half en speel vooral liedjes zoals metallica maar dan hun oudere albums, liedjes zoals wiplash, jump in the fire, seek and destroy, ... het recentste liedje dat ik heb gepeeld is symphony of destruction van megadeth , echt nice om te spelen en niet zo moeilijk dus weet er iemand nog oude metal liedjes om te spelen? of blues en oude rock lijkt me ook wel nice Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 19 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2011 Mmm... Probeer eens Iron Maiden dan? Ook leuke nummers!! What about Wasted Years of Run to the Hills? Reageren
moechy Geplaatst: 19 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2011 Run to the hills is makkelijk maar leuk . Heb overigens net een boek gekregen. Word een rockster ofzoiets . Staan wel leuke dingen in, enige nadeel is dat ik weer andere snaren kan gaan steken om terug in normale tuning te spelen als ik dat boek wil volgen. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 19 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2011 oke, ik zal het eens proberen, als mijn pink genezen is, hij in waarschijnlijk gebroken of zwaar verstuikt ow ja en nog iets ik volg geen les. maar ik zou wel graag al de akkoorden(of de meest gebruikte) en heb ook al van pentatonic scales ( of iets dat erop lijkt ) gehoord, die zou ik wel graag allemaal kennen en kunnen en ook al de andere gitaar theorie. maar ik vind soms wel site's maar dan staan ze er niet allemaal op, of ben ik niet zeker dat ze het allemaal zijn want ik weet daar niks van . heb ook al een gitaar boek gekocht met akkoorden maar daar kan ik niet aan uit. dus kan iemand mij hiermee helpen ? Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 19 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 19 oktober 2011 Juist: ik wil even rocken, knapt m'n 1e snaar ook die ook weer vervangen :$ Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.