NickyHendriks Geplaatst: 20 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 20 oktober 2011 (bewerkt) Juist: ik wil even rocken, knapt m'n 1e snaar ook die ook weer vervangen :$ Je moet ook niet steeds een enkele snaar vervangen, als er snaren knappen is het wijzer om gelijk ze allemaal te vervangen, anders heb je een E die nog vol sprankeling klinkt en een A die zo dood is als wat. Ook klinken andere snaren gelijk weer anders.Dus beter als je gelijk de rest van je snaren ook ff vervangt Edit @ 21/10 - 16:52; Vandaag ook even mijn snaren vervangen, ze waren dood (echt snel, na anderhalve maand) en gelijk mijn bas maar af laten stellen, nu klinkt ie weer heerlijk en speelt ie ook heerlijk. Nu probeer ik langzaam te stemmen op het oor, straks al geprobeerd en kwam al aardig in de buurt. Denk je het helemaal goed te doen, zit je een de helft out-of-pitch omdat de snaar waarmee je aan het stemmen was alweer uitgerekt was. Stemmen met nieuwe snaren is een pain in the ass :O Bewerkt: 21 oktober 2011 door Zamg0d1 Reageren
moechy Geplaatst: 23 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 23 oktober 2011 (bewerkt) Gisteren men nieuwe versterker gehaald. De Line6 Spider IV 75W. Zalig ding Met een hele boel presets. Dit is em: Overigens Verkoop ik men Roland Cube 20x versterker Voor €100. Is dit teveel of krijg ik dat er nog wel van? Bewerkt: 23 oktober 2011 door moechy Reageren
StijnGTA Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 @ hierboven , voor 100 euro denk ik wel dat je hem verkocht kan krijgen oke, ik zal het eens proberen, als mijn pink genezen is, hij in waarschijnlijk gebroken of zwaar verstuikt ow ja en nog iets ik volg geen les. maar ik zou wel graag al de akkoorden(of de meest gebruikte) en heb ook al van pentatonic scales ( of iets dat erop lijkt ) gehoord, die zou ik wel graag allemaal kennen en kunnen en ook al de andere gitaar theorie. maar ik vind soms wel site's maar dan staan ze er niet allemaal op, of ben ik niet zeker dat ze het allemaal zijn want ik weet daar niks van . heb ook al een gitaar boek gekocht met akkoorden maar daar kan ik niet aan uit. dus kan iemand mij hiermee helpen ? iemand ? Reageren
moechy Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 @ hierboven , voor 100 euro denk ik wel dat je hem verkocht kan krijgen oke, ik zal het eens proberen, als mijn pink genezen is, hij in waarschijnlijk gebroken of zwaar verstuikt ow ja en nog iets ik volg geen les. maar ik zou wel graag al de akkoorden(of de meest gebruikte) en heb ook al van pentatonic scales ( of iets dat erop lijkt ) gehoord, die zou ik wel graag allemaal kennen en kunnen en ook al de andere gitaar theorie. maar ik vind soms wel site's maar dan staan ze er niet allemaal op, of ben ik niet zeker dat ze het allemaal zijn want ik weet daar niks van . heb ook al een gitaar boek gekocht met akkoorden maar daar kan ik niet aan uit. dus kan iemand mij hiermee helpen ? iemand ? www.akkoord.be denk ik. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 Weet iemand dit liedje: e|---------------------------------------------------------------------------------------| B|-12(P)----10----12---17------12(P)--10---7---------------------------------------| G|---------------------------------------------------------------------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------------------| Reageren
moechy Geplaatst: 24 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 24 oktober 2011 Weet iemand dit liedje: e|---------------------------------------------------------------------------------------| B|-12(P)----10----12---17------12(P)--10---7---------------------------------------| G|---------------------------------------------------------------------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------------------| Niet meteen nee. Komt me ook niet bekend voor. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 Het is denk ik van guns 'n roses. Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 Gisteren men nieuwe versterker gehaald. De Line6 Spider IV 75W. Zalig ding Met een hele boel presets. Dit is em: Overigens Verkoop ik men Roland Cube 20x versterker Voor €100. Is dit teveel of krijg ik dat er nog wel van? Mooie dingen zijn het, al vind ik sommige presets gewoon verkracht klinken. En wat is de nieuwprijs van die Roland? Want tegenwoordig is 2/3 van de nieuwprijs een redelijke vraagprijs, maar dit ligt er ook maar net aan. Ik zou zelf eerder voor een Cube 75x gekozen hebben boven de Lin6, maar das persoonlijke smaak, en er dan ook losse effecten bij kopen. Kost wat maar dan is het geluid meer wat ik mooi vind Weet iemand dit liedje: e|---------------------------------------------------------------------------------------| B|-12(P)----10----12---17------12(P)--10---7---------------------------------------| G|---------------------------------------------------------------------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------------------| E|---------------------------------------------------------------------------------------| Ik niet, maar zo'n klein stukje posten is net zoiets als dit;G|---------------------------------------------------------------------------------------| D|---------------------------------------------------------------------------------------| A|---------------------------------------------------------------------------------------| E|-0-0-0-0-0-0-0-0-0-0-6-5-5-------------------------------------------------------------| Het idee dan. Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 Ik weet niet meer Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 Ik weet niet meer Nee weet ik, maar alleen tabs en al helemaal zo'n klein stukkie zeggen niks. Je hebt pas wat aan tabs als je het volledige nummer ook door en door kent... Daarom doe ik altijd noten+tabs te gelijk in Guitar Pro Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 is dat een programma? Reageren
moechy Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 @Zammy : Nieuw kost die €149. Overigens kan de kwaliteit van een Roland bijlange na niet tippen aan die van een Line6 . Reageren
StijnGTA Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 (bewerkt) @Zammy : Nieuw kost die €149. Overigens kan de kwaliteit van een Roland bijlange na niet tippen aan die van een Line6 . Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt, ik zeg niet dat Roland beter is, maar het hangt af van het model dat je neemt en op wat voor versterker je het liefst speelt. En @ Zamgod : bestaat de cube 75x wel ? volgens mij heb je het op een 80x @supergtagamer : jep, guitar pro is een programma dat je tabs/noten leest voor je gitaar en ook drum en ik geloof dat er nog een paar kleine dingen in zitten. je kan er zelf ook muziek mee schrijven Bewerkt: 25 oktober 2011 door StijnGTA Reageren
GuitarGuy666 Geplaatst: 25 oktober 2011 Rapport Geplaatst: 25 oktober 2011 Weten jullie waar ik een input gitaarkabel naar output audio kan krijgen? met audio bedoel ik zon ding: Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.