Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

@Zammy : Nieuw kost die €149.

Overigens kan de kwaliteit van een Roland bijlange na niet tippen aan die van een Line6 :puh:.

Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt, ik zeg niet dat Roland beter is, maar het hangt af van het model dat je neemt en op wat voor versterker je het liefst speelt.

En @ Zamgod : bestaat de cube 75x wel ? :puh: volgens mij heb je het op een 80x ;)

@supergtagamer : jep, guitar pro is een programma dat je tabs/noten leest voor je gitaar en ook drum en ik geloof dat er nog een paar kleine dingen in zitten. je kan er zelf ook muziek mee schrijven :tu:

Voor metal tot blues ben je beter af met een Line6. Aangezien de Roland goed is in het begin maar na een tijd teveel gebreken heeft en je muziek teveel blurred.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

edit : en zoals je zegt is het genre dat je speelt inderdaat ook belangrijk :puh:

Ik speel op een cube60 en ben er nog steeds heel tevreden van :tu:

Voor mij gaf de 20x teveel gebreken. Speel op de moment ook even in Drop C en Drop B dus het werd een geblur tot en met.

Denk dat ik binnenkort nog maar eens in Standaard ga spelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Aah ja dan snap ik het wel ja, doet mijn versterker ook als ik op Drop C speel, dan vervormt ie snel en dan word het echt sloppy sound. Maar dan weet ik dat ook weer over die amps. Veelzijdig zijn ze wel ja. Ik hoop ooit nog een mooise Ampeg-stack te kunnen aanschaffen

Ampeg%20Stack%20090308_005.JPG

Zo'n stack gaat me ruim 2500 euro kosten, de cabinets zijn samen ongeveer 800 euro, en de rest zit in de versterker. En anders de wat goedkopere Micro-SVT van Ampeg

trujillo-namm08.jpg

En van Ampeg krijg je die typische Jason Newsted sound

Link to comment
Delen op andere websites

Wat speel je vooral? Nadeel is dat je die snaren om in Drop B niet gewoon in standard kunt tunen. Ik heb dikkere snaren zodat ik op standaard tuning goed uit kom (en nog lekkere spanning heb ook), maar ook tot de Drop C nog redelijk kan gaan. Is natuurlijk ook nog een optie he? :D En anders (dit klinkt vast heel dom :puh:), snaren nemen die gemaakt zijn voor dingen als Drop B enzo maar waar je nog wel mee in DGCFAD (een stap omlaag dus) kan komen, en dan een capo op de tweede fret zetten elke keer, zou je ook uit moeten komen op elke snaar met standard tuning ofzo.

Zelf heb ik dus die dikke snaren, speel normaal altijd in EADG (zelfs als het nummer oorspronkelijk in Drop C is), en als ik er zin in heb stem ik hem omlaag, maar dan niet met intoneren enzo erbij, want ik hou hem nooit lang op Drop C ofzo omdat dan me hele afstelling naar de klote gaat van de hals omdat de snaren er niet zo hard meer aan trekken als normaal dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ben aan het twijfelen of ik terug naar Standaard Stemming ga en dus andere snaren zou steken... :puh:.

Als ik jou was zou ik hem dan in c standaard zetten, daarbij klinkt het wel vet bij metal, maar kan je ook rustigere muziek spelen en klinkt het alleen wat lager. Verder is het gewoon hetzelfde als standaard tuning, alleen is alles dus 2 hele stappen omlaag.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ben aan het twijfelen of ik terug naar Standaard Stemming ga en dus andere snaren zou steken... :puh:.

Als ik jou was zou ik hem dan in c standaard zetten, daarbij klinkt het wel vet bij metal, maar kan je ook rustigere muziek spelen en klinkt het alleen wat lager. Verder is het gewoon hetzelfde als standaard tuning, alleen is alles dus 2 hele stappen omlaag.

Is dat zo ja? :puh: Bij bas is een Standard C tuning (of Drop C) CGCF en niet CFBE. Dus gewoon de E twee stappen omlaag en de rest twee stappen.
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ben aan het twijfelen of ik terug naar Standaard Stemming ga en dus andere snaren zou steken... :puh:.

Als ik jou was zou ik hem dan in c standaard zetten, daarbij klinkt het wel vet bij metal, maar kan je ook rustigere muziek spelen en klinkt het alleen wat lager. Verder is het gewoon hetzelfde als standaard tuning, alleen is alles dus 2 hele stappen omlaag.

Is dat zo ja? :puh: Bij bas is een Standard C tuning (of Drop C) CGCF en niet CFBE. Dus gewoon de E twee stappen omlaag en de rest twee stappen.

Kan dat het op de bas anders is, maar op gitaar is het C F Bes Es G C.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...