Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Echt knap gedaan :tu:

Ik ben vanplan om prive les te nemen(enkele lesjes maar), voor de theorie en ook voor nieuwe technieken etc. want ik zit nu wat vast en vorden niet echt, op internet vind je natuurlijk wel veel, maar vaak TE veel, ik ben al wat dagen aan het rondkijken en ik heb wel een paar goede site's gevonden maar bij akkoorden en scales(toonladders) staan er echt suuuuper veel dus weet niet waar te beginnen, ze allemaal leren is ook niet te doen volgens mij en ik heb er geen gedacht van welke de belangrijkste zouden zijn. Ik speel vooral (Trash)metal, van de oudere groepen(metallica,megadeth,...) en zou ook graag wat blues spelen. :)

Dit zijn site's die ik al gevonden had :

http://www.popschoolmaastricht.nl/index.php

http://www.all-guitar-chords.com/index.php

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dat zijn stickers. Maar ik heb ze zo opgeplakt dat de boel niet los zal laten. De zij- en achterkant zijn ook helemaal bestickerd natuurlijk. Uurtje kloten, vouwen en knippen, maar dan heb je wel een unieke telecaster. :puh:

Maar speelt dat nog wel lekker dan? Lijkt me namelijk dat die body dan vrij "ruw" voelt. Anders kaal schuren, in de grondverf, stickers en dan zo'n 12 lagen blanke lak? Krijg je hetzelfde idee als dit maar dan komen ze er nooit meer af en zijn ze ook nog eens beschermd :D
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag in Waalwijk op een Basgitaarforum.nl meeting geweest, was gezellig, leuk en leerzaam :)

IMG_1738.jpg

IMG_1765.jpg

Me :D

Die Rickenbacker is een geweldig mooi ding met een prachtige sound, maar ik kan echt niet met de hals overweg.... :N Die Sandberg VM4 daar in tegen zou als VM5 toch wel bij mij thuis mogen komen.

Maar alsnog ben ik vandaag toch echt verliefd geworden op een Musicman Stingray 4. Heb er vandaag een bespeeld, en toch kwam die steeds als favoriet uit. Als ik er ooit eentje voor niet al te veel kan krijgen (heb nou ook niet al het geld van de wereld) dan zou ik niet twijfelen en er zeker weten eentje kopen...

Link to comment
Delen op andere websites

is wel mooi :) de gitaar die ik graag zou willen is een ibanez RGD of een RGA

RGArga427zdsh0001.th.png

RGDrgd2120zish0001.th.png

Klik erop om ze grooter te zien als je wil :) verdere modellen die ik ooit nog wel wil aanschaffen zijn:

Gibson : explorer,Flynig V en echte les paul enzo'n bleus gitaar met viool gaten :puh:

fender : een telecaster en een stratje

:tu:

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Mwah, ik vind de Gibsons vaak weinig hebben, al vind ik de Holy Explorer wel echt super gaaf!!

Ik ben zelf nu echt verliefd op een Musicman Stingray met Rosewood-toets en een 3bands-EQ. Al mag het ook wel een Maple toets zijn.... ^_^

l_musicman%20stingray%20rw-h-bk.jpg

En dit alles over een Hartke HA3500 top met Hartke 410-cabinet...

I want.... Al heb ik voor die versterker al een mogelijke deal lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

mjah, gibson zijn meer wat klassiek e, zeker als je kijkt naar merken zoals BC Rich :)

Van basgitaren ken ik niet zoveel, ook niet van modellen, maar hij ziet er wel mooi uit :tu:

en klinkt ook goed :D

edit : zijn er hier mensen die in een groepje spelen ? :sigaar:

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

mjah, gibson zijn meer wat klassiek e, zeker als je kijkt naar merken zoals BC Rich :)

Van basgitaren ken ik niet zoveel, ook niet van modellen, maar hij ziet er wel mooi uit :tu:

en klinkt ook goed :D

edit : zijn er hier mensen die in een groepje spelen ? :sigaar:

BC Rich is lelijk :puh: Alleen de Mockingbirds zijn vet.

Maar Gibson zijn niet alleen klassieke modellen, kijk maar naar de Thunderbird, niet echt iets klassiek of iets maar wel prachtig mooi, tevens ook een van de weinige Gibson-bassen die ik wel zou willen (samen met een EB-3 Elite). Ik ben meer van de Fender en ESP (ESP qua gitaren dan weer).

Link to comment
Delen op andere websites

mjah, gibson zijn meer wat klassiek e, zeker als je kijkt naar merken zoals BC Rich :)

Van basgitaren ken ik niet zoveel, ook niet van modellen, maar hij ziet er wel mooi uit :tu:

en klinkt ook goed :D

edit : zijn er hier mensen die in een groepje spelen ? :sigaar:

Bc Rich = Overpriced kutmerk :7

mjah, gibson zijn meer wat klassiek e, zeker als je kijkt naar merken zoals BC Rich :)

Van basgitaren ken ik niet zoveel, ook niet van modellen, maar hij ziet er wel mooi uit :tu:

en klinkt ook goed :D

edit : zijn er hier mensen die in een groepje spelen ? :sigaar:

BC Rich is lelijk :puh: Alleen de Mockingbirds zijn vet.

Maar Gibson zijn niet alleen klassieke modellen, kijk maar naar de Thunderbird, niet echt iets klassiek of iets maar wel prachtig mooi, tevens ook een van de weinige Gibson-bassen die ik wel zou willen (samen met een EB-3 Elite). Ik ben meer van de Fender en ESP (ESP qua gitaren dan weer).

Geef mij maar een lekker ibanezje. Hmm om van te smullen :eten:

Link to comment
Delen op andere websites

ja, BC rish vind ik ook echt heel slecht klinken en de vormen zijn wel wat extreem, ik Vind ESP ook mooi, heb ook al op een Ltd(zuster of broeder merk van ESP ) gespeeld en die klonk en speelde wel nice :) op een ibanez heb ik nog nooit gespeeld, maardie vind ik echt prachtig :D

voor fender ben ik minder, ik vind single coils niet mooi klinken maar ik zou wel ooit graag een telecaster hebben :)

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

ja, BC rish vind ik ook echt heel slecht klinken en de vormen zijn wel wat extreem, ik Vind ESP ook mooi, heb ook al op een Ltd(zuster of broeder merk van ESP ) gespeeld en die klonk en speelde wel nice :) op een ibanez heb ik nog nooit gespeeld, maardie vind ik echt prachtig :D

voor fender ben ik minder, ik vind single coils niet mooi klinken maar ik zou wel ooit graag een telecaster hebben :)

Ikzelf heb een Ibanez. Foto staat pagina'tje terug denk ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...