StijnGTA Geplaatst: 15 november 2011 Rapport Geplaatst: 15 november 2011 ja, BC rish vind ik ook echt heel slecht klinken en de vormen zijn wel wat extreem, ik Vind ESP ook mooi, heb ook al op een Ltd(zuster of broeder merk van ESP ) gespeeld en die klonk en speelde wel nice op een ibanez heb ik nog nooit gespeeld, maardie vind ik echt prachtig voor fender ben ik minder, ik vind single coils niet mooi klinken maar ik zou wel ooit graag een telecaster hebben Ikzelf heb een Ibanez. Foto staat pagina'tje terug denk ik. das een mooie, welk model is dat ? mijn voorkeur gaat meer naar een zwarte maar de jouwe is ook mooi ik denk dat ik diegene dat ik wil een paar post's terug heb gepost Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 15 november 2011 Rapport Geplaatst: 15 november 2011 ja, BC rish vind ik ook echt heel slecht klinken en de vormen zijn wel wat extreem, ik Vind ESP ook mooi, heb ook al op een Ltd(zuster of broeder merk van ESP ) gespeeld en die klonk en speelde wel nice op een ibanez heb ik nog nooit gespeeld, maardie vind ik echt prachtig voor fender ben ik minder, ik vind single coils niet mooi klinken maar ik zou wel ooit graag een telecaster hebben Fender heeft ook humbuckers En wat voor muziek luister je? Want kan ook zijn dat het aan je amp ligt dat je singlecoils niet lekker vind klinken. Geef mij maar een lekker ibanezje. Hmm om van te smullen Oeh ja... Ibanez Iceman, of natuurlijk de ATK!! Reageren
moechy Geplaatst: 15 november 2011 Rapport Geplaatst: 15 november 2011 ja, BC rish vind ik ook echt heel slecht klinken en de vormen zijn wel wat extreem, ik Vind ESP ook mooi, heb ook al op een Ltd(zuster of broeder merk van ESP ) gespeeld en die klonk en speelde wel nice op een ibanez heb ik nog nooit gespeeld, maardie vind ik echt prachtig voor fender ben ik minder, ik vind single coils niet mooi klinken maar ik zou wel ooit graag een telecaster hebben Ikzelf heb een Ibanez. Foto staat pagina'tje terug denk ik. das een mooie, welk model is dat ? mijn voorkeur gaat meer naar een zwarte maar de jouwe is ook mooi ik denk dat ik diegene dat ik wil een paar post's terug heb gepost Sa-series. Welk model weet ik niet juist. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 (bewerkt) Fender heeft ook humbuckers En wat voor muziek luister je? Want kan ook zijn dat het aan je amp ligt dat je singlecoils niet lekker vind klinken. wist ik niet dat die ook modelle met hadden, maar de meeste hebben tog single coils ? Ik heb nog nooit met een single coil op mijn amp gespeeld ( cube 60 ) maar ik heb wel al eens met een paar stratjes gespeeld, niet van fender denk ik, misschien ligt het daar wel aan. maar humbuckers geven een warmen en een zachter geluid dan single coils tog ? dat vind ik mooier edit : ben is op de site gaan kijken van Fender en ze hebben er tog nog heel wat met humbuckers, ik moet blijkbaar nog veel bij leren maar tog zou ik het lieft als volgende gitaar een ibanez willen Bewerkt: 16 november 2011 door StijnGTA Reageren
moechy Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 Fender heeft ook humbuckers En wat voor muziek luister je? Want kan ook zijn dat het aan je amp ligt dat je singlecoils niet lekker vind klinken. wist ik niet dat die ook modelle met hadden, maar de meeste hebben tog single coils ? Ik heb nog nooit met een single coil op mijn amp gespeeld ( cube 60 ) maar ik heb wel al eens met een paar stratjes gespeeld, niet van fender denk ik, misschien ligt het daar wel aan. maar humbuckers geven een warmen en een zachter geluid dan single coils tog ? dat vind ik mooier edit : ben is op de site gaan kijken van Fender en ze hebben er tog nog heel wat met humbuckers, ik moet blijkbaar nog veel bij leren maar tog zou ik het lieft als volgende gitaar een ibanez willen Ik kan je eventueel de Ibanez GSA 60 Of Sa 120Ex (die ik heb) aanraden. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 (bewerkt) ja, die vind ik wel mooi, maar ik vind de RG ook wel mooi, en nog mooier zijn de RGA of RGD, Maar ze moeten natuurlijk wel goed spelen Bewerkt: 16 november 2011 door StijnGTA Reageren
moechy Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 ja, die vind ik wel mooi, maar ik vind de RG ook wel mooi, en nog mooier zijn de RGA of RGD, Maar ze moeten natuurlijk wel goed spelen Tast dan maar diep in je portemonnee Reageren
StijnGTA Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 (bewerkt) ja, die vind ik wel mooi, maar ik vind de RG ook wel mooi, en nog mooier zijn de RGA of RGD, Maar ze moeten natuurlijk wel goed spelen Tast dan maar diep in je portemonnee mjah, ik zal lang moeten sparen... misschien tegen de tijd dat ik genoeg geld bij elkaar heb ik tog een andere wil maar zoooo duur zijn die tog niet ? edit :die dat jij hebt is ook wel heel mooi, maar ik zou hem dan in het zwart nemen, hoeveel heb je daarvoor betaald ? Bewerkt: 16 november 2011 door StijnGTA Reageren
moechy Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 ja, die vind ik wel mooi, maar ik vind de RG ook wel mooi, en nog mooier zijn de RGA of RGD, Maar ze moeten natuurlijk wel goed spelen Tast dan maar diep in je portemonnee mjah, ik zal lang moeten sparen... misschien tegen de tijd dat ik genoeg geld bij elkaar heb ik tog een andere wil maar zoooo duur zijn die tog niet ? edit :die dat jij hebt is ook wel heel mooi, maar ik zou hem dan in het zwart nemen, hoeveel heb je daarvoor betaald ? Ik dacht dat ik die voor €210 had. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 das weinig, nieuw ? Reageren
moechy Geplaatst: 16 november 2011 Rapport Geplaatst: 16 november 2011 das weinig, nieuw ? Yuppa. Speel op de moment in Drop C. Denk dat ik er binnekort me weer eens voor 100% op ga focussen. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 17 november 2011 Rapport Geplaatst: 17 november 2011 das weinig, nieuw ? Yuppa. Speel op de moment in Drop C. Denk dat ik er binnekort me weer eens voor 100% op ga focussen. nice, ik speel gewoon in standaard tuning Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 17 november 2011 Rapport Geplaatst: 17 november 2011 Fender heeft ook humbuckers En wat voor muziek luister je? Want kan ook zijn dat het aan je amp ligt dat je singlecoils niet lekker vind klinken. wist ik niet dat die ook modelle met hadden, maar de meeste hebben tog single coils ? Ik heb nog nooit met een single coil op mijn amp gespeeld ( cube 60 ) maar ik heb wel al eens met een paar stratjes gespeeld, niet van fender denk ik, misschien ligt het daar wel aan. maar humbuckers geven een warmen en een zachter geluid dan single coils tog ? dat vind ik mooier edit : ben is op de site gaan kijken van Fender en ze hebben er tog nog heel wat met humbuckers, ik moet blijkbaar nog veel bij leren maar tog zou ik het lieft als volgende gitaar een ibanez willen Nope, Single Coils klinken anders dan humbuckers, vaak hebben humbuckers meer output waardoor het geluid harder klinkt (het zijn namelijk gewoon twee singlecoils tegen elkaar). Maar de locatie van de elementen maken veel uit, zo ook de electronica en een evt. pre-amp. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 17 november 2011 Rapport Geplaatst: 17 november 2011 aah ja en klinken humbuckers dan over het algemeen ook niet zachter er warmer ? Ik heb een weekje geleden ongeveer iets gelezen over elemnten die voorversterken, waar je dan een batrijtje dacht ik in stak , er stond bij dat die meestal zuiverder klonken Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 18 november 2011 Rapport Geplaatst: 18 november 2011 Zoals ik al zei, humbuckers hebben vaak meer output dus gaan harder. Ze zijn vaak wel warmer (ligt aan het soort). En over die batterij. Dat is een Pre-Amp/Voorversterker, heeft niks met helderheid te maken want het enige (vaak dan) wat het doet is een EQ erbij. 2, 3 of zelfs 4bands. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.