Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Zoals ik al zei, humbuckers hebben vaak meer output dus gaan harder. Ze zijn vaak wel warmer (ligt aan het soort).

En over die batterij. Dat is een Pre-Amp/Voorversterker, heeft niks met helderheid te maken want het enige (vaak dan) wat het doet is een EQ erbij. 2, 3 of zelfs 4bands.

aah zoo, bedankt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...
  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

nice :) 350 watt, dat zal goed geven :puh:

edit : ow ja, ik heb onlangs al mijn snaren vervangen en bij het afhalen van mijn snaren kwam mijn brug enzoo natuurlijk los, ik haalde mijn brug eraf en ik zag dat die ''vijsjes'' losstonden dus ik daar eraan tot ik merkte dat die eigenlijk dienen om je brug aftestellen :bonk:

nu , alles speelt nog goed alleen heb ik op mijn bovenste snaar frettbuzz :-( kan ik dat zelf fixen en weet iemand hoe ? of moet ik dat laten doen ? :)

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

nice :) 350 watt, dat zal goed geven :puh:

edit : ow ja, ik heb onlangs al mijn snaren vervangen en bij het afhalen van mijn snaren kwam mijn brug enzoo natuurlijk los, ik haalde mijn brug eraf en ik zag dat die ''vijsjes'' losstonden dus ik daar eraan tot ik merkte dat die eigenlijk dienen om je brug aftestellen :bonk:

nu , alles speelt nog goed alleen heb ik op mijn bovenste snaar frettbuzz :-( kan ik dat zelf fixen en weet iemand hoe ? of moet ik dat laten doen ? :)

Als je iets aan je brug hebt gedaan, kan je dit beter laten doen als je niet weet wat je juist moet doen. Want zo kan je je hele gitaar om zeep helpen..

Link to comment
Delen op andere websites

Foto's graag? Elke brug is namelijk verschillend per type gitaar ;)

ik denk dat ik het gewoon ga laten doen zoals moechy zegt voor ik hem naar de klote doe :puh: ik heb zo'n brug zoals denk ik de meeste les pauls hebben :) misschien post ik morgen een foto'tje :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 3 weken later...

Mmmmmmhhhh..... Nu is het dus "officieel", had van oma geld gekregen om voor kerst een cadeau te halen en had zelf nog bijgelegd om een Hartke HA3500 te halen. Helaas nog geen cabinet (speakerkast) erbij maar die komt vanzelf. Nu lekker over de DI spelen werkt prima voor de komende maand(en), ik verwacht om nog voor half Februari een cabinet op de kop te tikken en dan die nog voor begin Maart hier te hebben.

Denk dat mensen wel eens zouden willen weten hoe het nu gaat met spelen na een jaar (ik speel dus sinds 7 Maart wat tevens mijn verjaardag is) en dan is het spelen over een 350w versterker natuurlijk veel leuker en die geeft ook gelijk de sound die ik dan wil gaan vormen met plectrum/vingers. Nu even op zoek naar een lekker blikkig geluid dat dus met Tone-pot dicht vrij wollig klinkt maar met tone-pot helemaal open dus gewoon veelal treble geeft zoals de bas in onderstaande video. En dan heb ik de Treble nog eens gecut ook!

Dus binnenkort toch weer Ernie Balls erop zetten (heb ik nog liggen maar ik dacht niet de juiste dikte die ik graag heb.... .110). _O_ _O_


Maar ik ben er blij mee. Nog even geduld en een paar lekkere loopjes aanleren. Ik probeer nog steeds deze in zijn geheel onder de knie te krijgen:

De intro lukt me maar wat daarna komt weet ik zo niet maar komt ook!! Heb nu een week de tijd om lekker te oefenen want vrijdag ga ik op vakantie en dan mogelijk een week geen bas :(

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...