Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

Pinched harmonics bedoelde ik ook niet echt, is weer een apparte techniek :puh: Maar ik bedoel echt de manier waarop er standaard aangeslagen word maar er is denk ik niet echt een verschil dus buiten de upstrokes en downstrokes als je met plectrum speelt.. Weer een verschil :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pinched harmonics bedoelde ik ook niet echt, is weer een apparte techniek :puh: Maar ik bedoel echt de manier waarop er standaard aangeslagen word maar er is denk ik niet echt een verschil dus buiten de upstrokes en downstrokes als je met plectrum speelt.. Weer een verschil :puh:

mjah, ik denk het ook niet :puh: Of heb het zelf nog niet ondervonden, ik speel nu iets meer als 1.5 jaar :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Veel oefenen :puh: mijn lukt het ook nog niets echt, op de bovenste snaar meestal wel, maar niet in het midden van een liedje bijvoorbeeld als je snel moet zijn :puh:

Ik snap ook niet echt wat je precies moet doen om een pinch harmonic te krijgen :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Veel oefenen :puh: mijn lukt het ook nog niets echt, op de bovenste snaar meestal wel, maar niet in het midden van een liedje bijvoorbeeld als je snel moet zijn :puh:

Ik snap ook niet echt wat je precies moet doen om een pinch harmonic te krijgen :7.

als je je snaar aanslaat moet je die eigenlijk lichtjes met je duimaantikken net nadat je hebt aangeslaan :)

Heb het is snel bekeken en ik denk wel dat dit je kan helpen als je wat engels verstaat, maar hij praat wel veel :puh:

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ik zou langs de ene kant wel een bas willen. Maar heb zo het gevoel dat ze hier thuis niet mee akkoord gaan zijn dat ik nog een instrument bijneem.

Overigens wat zijn zo wat de goede merken van basgitaren want ken daar niks van :7.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ik zou langs de ene kant wel een bas willen. Maar heb zo het gevoel dat ze hier thuis niet mee akkoord gaan zijn dat ik nog een instrument bijneem.

Overigens wat zijn zo wat de goede merken van basgitaren want ken daar niks van :7.

Ja, dat is iets wat ik ook ooit graag wil kunnen spelen, had er een jaar geleden bijna eentje gekocht maar ben tog voor en nieuwe pc gegaan :puh:

vrijdag komt een vriend van mijn broer waarschijnlijk met zen ba s naar hier, dan kunnen we samen spelen :tu: Mijn broer speelt ook drum dus het zal fijn worden :puh:

Bewerkt: door StijnGTA
Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens is dit een goede? Aangezien ik beetje aan het rondneuzen voor budgetbassen die toch degelijk zijn.

http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/-/art-BAS0002841-000

http://www.keymusic.com/product/Ibanez-GSR190J-Jumpstart-Bass-Pack-Black-Night

Allright! Heb even overlegd en ik mag er een bas bijnemen.

Enige nadeel is dat ik niet echt veel weet van bassen. Dus als iemand me even kan helpen met een goeie bas + versterker te zoeken voor een Budget van €300. (Mag een beginnerspakket zijn) Bekabeling en dergelijke horen niet bij de €300. (tenzij in dat pakket)

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik Ibanez gitaren niet fijn/goed spelen. Ik heb hier een Rumble15 staan maar ik vindt hem niet zo fijn klinken. Te weinig lage tonen en te weinig hoge tonen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zelf vind ik Ibanez gitaren niet fijn/goed spelen. Ik heb hier een Rumble15 staan maar ik vindt hem niet zo fijn klinken. Te weinig lage tonen en te weinig hoge tonen.

Dus eerder voor die squier of epiphone gaan dan? Voordeel van die squier is dat alles al in dat pakket zit. En bij die epiphone moet ik nog alles bijkopen.

Heb nog een epiphone SG bass gevonden.

Dus neem morgen een maat mee die helpt om te kiezen en zelf ook al een tijd bas speelt :puh:

Straks om men bas :D Denk dat het ofwel die Epiphone EB3 pearl word ofwel die Epiphone limited Les paul edition.

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Of je houdt Marktplaats/2ehands.be in de gaten voor een leuke tweedehandse. Als je een Matsumoku (Aria Pro, Westone enz.) kunt scoren voor niet al te veel geld heb je een super bas!! Qua versterkers heb ik niet echt verstand maar ik zou geen Ibanez versterkertje nemen aangezien die erg weinig laag hebben. Een goeie beginners-amp zou bijvoorbeeld een Ampeg BA110 nemen of iets van Ashdown.

Naar mijn ogen zijn Ibanezzen leuke dingen voor niet al te veel geld maar bij bv. de Soundgear moet de hals je echt liggen omdat ie echt super smal is. En leuk dat je gaat bassen!!! Maar welke muziekstijlen zou je willen spelen? Anders is bijvoorbeeld een simpele Squier Precision ook wel wat? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Of je houdt Marktplaats/2ehands.be in de gaten voor een leuke tweedehandse. Als je een Matsumoku (Aria Pro, Westone enz.) kunt scoren voor niet al te veel geld heb je een super bas!! Qua versterkers heb ik niet echt verstand maar ik zou geen Ibanez versterkertje nemen aangezien die erg weinig laag hebben. Een goeie beginners-amp zou bijvoorbeeld een Ampeg BA110 nemen of iets van Ashdown.

Naar mijn ogen zijn Ibanezzen leuke dingen voor niet al te veel geld maar bij bv. de Soundgear moet de hals je echt liggen omdat ie echt super smal is. En leuk dat je gaat bassen!!! Maar welke muziekstijlen zou je willen spelen? Anders is bijvoorbeeld een simpele Squier Precision ook wel wat? :)

Qua versterker word het de Ashdown Tourbus 10 denk ik.

Ik ga zo wat alles van muziekstijl. Van metal tot blues. :)

Overigens had ik ook een squier affinity pakketje op het oog. Dus ik zie wel :puh:.

Link to comment
Delen op andere websites

ik krijg een gitaar voor me verjaardag weet iemand hier en site voor simpele metal melodieen

Ultimate guitar.

En ik heb ze :D.

Het is dat Squier Affinity P bass pack geworden met nog eens een aparte versterker van Ampeg er bij :D.

Foto's :

IMGP0524.jpg

IMGP0525.jpg

Overigens weet er nog iemand een goede site met beginnersliedjes voor bas?

Enige wat ik wel wat heb is fret buzz op de E snaar in het lage gedeelte. Iemand idee'tje hoe dit minder kan worden of is dit normaal? Het is trouwens van fret 1 tot en met 4 (vooral op de 4de is dit het meest)

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...