Jump to content

The Guitar


Ice Banana

Recommended Posts

  • Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • moechy

    268

  • GwnHugo

    193

  • NickyHendriks

    103

  • StijnGTA

    74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik denk niet dat fretbuzz normaal is, Bij een bas denk ik ook niet, dus laten afstellen zou ik zo zeggen als het je erger(t) Of (d) ? :puh:

Hmm weet al hoe het moet :puh:. Heb me geregistreerd op basgitaarforum.nl en daar helpen ze me goed :puh:. Valt me wel op dat een basgitaar makkelijker af te stellen is dan een gewone gitaar xD.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat fretbuzz normaal is, Bij een bas denk ik ook niet, dus laten afstellen zou ik zo zeggen als het je erger(t) Of (d) ? :puh:

Hmm weet al hoe het moet :puh:. Heb me geregistreerd op basgitaarforum.nl en daar helpen ze me goed :puh:. Valt me wel op dat een basgitaar makkelijker af te stellen is dan een gewone gitaar xD.

haha ja, ik zit al meer als een maand met fretbuzz te spelen, heeft iemand een idee hoeveel het kost om je gitaar te laten afstellen ? ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk niet dat fretbuzz normaal is, Bij een bas denk ik ook niet, dus laten afstellen zou ik zo zeggen als het je erger(t) Of (d) ? :puh:

Hmm weet al hoe het moet :puh:. Heb me geregistreerd op basgitaarforum.nl en daar helpen ze me goed :puh:. Valt me wel op dat een basgitaar makkelijker af te stellen is dan een gewone gitaar xD.

haha ja, ik zit al meer als een maand met fretbuzz te spelen, heeft iemand een idee hoeveel het kost om je gitaar te laten afstellen ? ^_^

Bij mij is het gratis. Heb 2jaar garantie en dat zit daar mee in begrepen. Dus dat ga ik morgen ineens laten doen :puh:

Laatste keer dat ik het laten doen heb voor men gitaar vroeg ie €50 de afzetter..

Winkel waar ik men bas gekocht heb is veel betere service.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik betaal hier bij Pauls Bassmatters in Nijmegen voor een totale afstel-beurt van intonatie tot actie tot hals een kleine 35 euro en hij stelt hem precies af zoals je hem zelf wilt hebben, en als je snaren koopt dan stelt hij hem voor 20 euro af (plus die snaren dan) en dan gelijk helemaal op die snaren afstellen.

Maar een gitaar kan ook makkelijk zijn hoor, wacht maar tot je eens een Gibson of Epiphone 3-puntsbrug probeert te stellen, haal de snaren eraf en draai één schroefje los en de hele brug valt uit elkaar :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik betaal hier bij Pauls Bassmatters in Nijmegen voor een totale afstel-beurt van intonatie tot actie tot hals een kleine 35 euro en hij stelt hem precies af zoals je hem zelf wilt hebben, en als je snaren koopt dan stelt hij hem voor 20 euro af (plus die snaren dan) en dan gelijk helemaal op die snaren afstellen.

Maar een gitaar kan ook makkelijk zijn hoor, wacht maar tot je eens een Gibson of Epiphone 3-puntsbrug probeert te stellen, haal de snaren eraf en draai één schroefje los en de hele brug valt uit elkaar :puh:

Das niet zo veel geld. ik had mijn snaren zelf vervangen en als ik ze eraf haalde merkte ik dat de schroefjes van mijn burg los stonden, maar dit is om je brug aftestellen wat ik toen nog niet wist :puh: dus ik begin die vast te draainen todat ik plot's begin te snappen dat het om aftestellen is :puh: dus ja, nu zit tog met behoorlijke fretbuzz op mijn bovenste snaar, en ik denk dat snaren ook wat te ver van mijn hals staan :puh:

als ik terug wat geld heb zal ik eens naar de gitaar winkel lopen :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Het verbaast me toch wel hoeveel mensen uit het niets aan schroefjes gaan zitten draaien en vervolgens niet meer weten het op te lossen, of gewoon beginnen te draaien zonder te weten wat het schroefje nou eigenlijk doet :7

Link to comment
Delen op andere websites

Het verbaast me toch wel hoeveel mensen uit het niets aan schroefjes gaan zitten draaien en vervolgens niet meer weten het op te lossen, of gewoon beginnen te draaien zonder te weten wat het schroefje nou eigenlijk doet :7

mjah, nu weet ik het wel :puh: ik had er zowat in alle richtingen aangedraaid, dus terug zetten was moelijk, ik heb het wel zo goed mogelijk proberen doen maar heb nog steeds wat fretbuzz :N

Link to comment
Delen op andere websites

Ook de plek wáár je je vinger zet telt mee he :puh: Dus niet letterlijk óp de fret zelf maar er net links (of rechts als je linkshandig speelt) tegenaan en dan mag je vinger er net niet overheen komen.

Zoiets eigenlijk;

fretting%2001.jpg

Maar dan zou je bij bas bijvoorbeeld nog dichterbij moeten voor een complete buzz-vrije aanslag (mits goed afgesteld en goed aangeslagen)

Link to comment
Delen op andere websites

Ook de plek wáár je je vinger zet telt mee he :puh: Dus niet letterlijk óp de fret zelf maar er net links (of rechts als je linkshandig speelt) tegenaan en dan mag je vinger er net niet overheen komen.

Zoiets eigenlijk;

fretting%2001.jpg

Maar dan zou je bij bas bijvoorbeeld nog dichterbij moeten voor een complete buzz-vrije aanslag (mits goed afgesteld en goed aangeslagen)

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld :? :$

Link to comment
Delen op andere websites

wie kan mij een goed gitaar pakket aanbevelen van zo'n 200-300 misschien 400€??

alvast bedankt!

Bas of elektrische?

Ook de plek wáár je je vinger zet telt mee he :puh: Dus niet letterlijk óp de fret zelf maar er net links (of rechts als je linkshandig speelt) tegenaan en dan mag je vinger er net niet overheen komen.

Zoiets eigenlijk;

fretting%2001.jpg

Maar dan zou je bij bas bijvoorbeeld nog dichterbij moeten voor een complete buzz-vrije aanslag (mits goed afgesteld en goed aangeslagen)

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld :? :$

Als je Bijvoorbeeld de 5de fret op E snaar aanslaagt. Dan moet je vinger juist voor dat "ijzeren balkje" liggen om een goede klank te krijgen. Bij een gitaar speelt dit een kleinere rol dan bij bas heb ik gemerkt.

Bij bas moet dit echt heel dicht op dit "ijzeren balkje" zijn anders krijg je frettbuzz. Wat dus bij mij het geval was xD. Die kerel in de winkel had nergens last van :7

Link to comment
Delen op andere websites

Elektrisch ;)

Welke stijl wil je zo wat uit?

Want als je een goede allrounder wilt is de Ibanez GSA60 wel iets voor je. Met eventueel een Roland Cube 30x?

Ikzelf heb de Sa520Ex. Ietsje duurder maar wel een zeer degelijke gitaar.

Overigens is de Epiphone SG ook altyd een goede keuze.

Maar zoals ik zei dit hangt veel af van welke stijl van muziek je wil spelen.

Het is dus niet aan te raden om met een Squier/Fender stratocaster metal te spelen.

aaah ja zoo :puh: bij gitaar maakt dat niet zo heel veel versxhil denk ik ;)

Nee heb ik ook gemerkt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...