Jump to content

The Guitar

Ice Banana

Recommended Posts

Geplaatst:

Nouja Stijn, over de hals of ie recht is etc. is kwestie van afstellen, vaak als je iets probeert in de winkel hebben ze nog de belabberde afstelling van hoe ze hem binnen kregen maar niet altijd. Dus over die kant kun je niet discussiëren over de kwaliteit. Over de stabiliteit kun je wel discussiëren, dus als je hem helemaal afstelt hoe lang het duurt dat ie weer afgesteld moet worden en of ie niet bij elke graad verschil gelijk gaat werken. Ook iets is of de hals natuurlijk aan voelt, zo heb ik vaak dat ik gelakte halzen voor geen meter vind spelen maar geoliede of onbewerkte hals (vaak dan met hele fijne korrel schuurpapier gedaan) dan vind ik het fijn, en ook de dikte van de hals is belangrijk.

aah dat wist ik niet :puh: ik blijf hier echt veel bijleren ! :*D

En als je een gitaar met zo'n floydrose brug neemt ook kijken of het niet te snel ontstemt is als je een paar keer aan je tremolo strekt :puh:

En een van de belangrijkste dingen tog, Of hij lekker speelt :D

En die tremolo kan je dan weer aanpassen zodat ie vast blijft staan, zoals ik bij mijn heb gedaan. Achterkant openvijzen, blokje hout tussen je brug en je body --> Problem solved.

Maar als je de versterker van je pa krijgt en daardoor dus geen geld meer kwijt bent aan zo'n ding, waarom koop je dan een starterspakket waar óók een versterker in zit? Ik weet niet wat voor amp het is (je hebt immers nog geen foto gepost), maar ik denk dat je beter iets meer geld had uit kunnen geven aan een gitaar in een hogere prijsklasse. Van een pakket heb je in het absolute begin wel plezier, maar zodra je wat verder gevorderd bent zullen de beperkingen (waardeloze pickups, slechte afwerking, etc.) je tegen gaan staan en loop je het risico gedemotiveerd te raken. Maargoed, zolang jij ervan overtuigd bent dat dit een goede aanschaf is geweest is het goed, natuurlijk. Veel succes met oefenen. :tu:

Dat geldt dan ook weer niet altyd, in dit geval was het idd beter dat ie enkel een gitaar gekocht had, maar de meeste pakketjes zijn wel degelijk waar je een lange tijd plezier van hebt. Bij bassen dan toch, bij gitaren weer net iets minder.

• Reacties 1.4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• moechy

268

• GwnHugo

193

• NickyHendriks

103

• StijnGTA

74

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Maar als je de versterker van je pa krijgt en daardoor dus geen geld meer kwijt bent aan zo'n ding, waarom koop je dan een starterspakket waar óók een versterker in zit? Ik

er zit ook een klein versterkertje bij hoor, maar ik mocht m van hem hebben

Geplaatst:

Heb je überhaupt gelezen wat ik zei? :7

Maargoed, wat zijn het eigenlijk voor gitaar en versterker? Het is altijd leuk om foto's te zien.

Ik ben er net achter gekomen dat ik laatst snaren heb gekocht die net iets te dik zijn in vergelijking met de snaren die er nog op zitten. Als je clean speelt merk je het verschil nauwelijks, maar met distortion merk je dat die dikkere snaar een stuk meer brult. Ik dacht dat ik de goede gehaald had, maar blijkbaar moet ik toch iets beter opletten. :-(

Geplaatst:

Oh, Line 6. Dat is dan nog best een redelijke versterker voor zover ik ze ken. Zat die in het pakket, of is dat de amp die je van je vader hebt overgenomen?

Die watt/fx/inch sticker mag je er trouwens gewoon af halen hoor haha.

Over Volcano kan ik weinig zeggen, ik heb daar geen ervaring mee. Grappig dat er op zo'n startersgitaar dan wel weer een tremolo zit. :puh:

Geplaatst:

van me vader overgenomen.... en over volcano is niet over te zeggen behave dat het een beginnersgitaartje is.

Geplaatst:

Zucht, nooit een pakket kopen. Je kunt veel beter met iemand die er verstand van heeft een tweede-hands (of derde, of vierde...) gitaar kopen en een versterker op dezelfde manier of nieuw. Pakketten zuigen. De versterkers zijn nog wel te pruimen, maar de gitaren die erbij zitten zijn écht Zeeman-materiaal. Zonde van je geld.

Geplaatst:

Dat is in dit topic al ik weet niet hoe vaak uitgelegd, maar blijkbaar zitten sommige mensen daar niet zo mee. Kijk, als je het koopt om te ontdekken of je verder wilt met gitaar spelen, dan kan ik bet begrijpen, maar je moet er inderdaad niet te veel van verwachten. Zo'n ding kun je natuurlijk ook nooit meer doorverkopen. Terwijl wanneer je bijv. een tweedehands Gibson koopt, je die voor zo goed als dezelfde prijs weer van de hand kunt doen omdat die dingen erg in trek zijn en hij toch al tweedehands was.

Geplaatst:

Enige goede dat ie nog heeft is die Line6 versterker :7.

Ik heb het grotere broertje ervan. De Line6 Spider IV 75W

Geplaatst:

Ben blij genoeg met men 30Watt versterkertje van Ampeg :7.

Hmm viva la vida van coldplay is echt wel makkelijk :7.

Geplaatst:

Ik ook met mij 60 Watt :puh: maar voor in een bandje is het wel handig als je wat meer hebt e :)

Ik zal ook eens wat nieuwe nummers moeten leren, ik speel al een een jaar bijna hetzelfde dus mijn niveau stijgt ook niet echt :7

Geplaatst:

Ik ook met mij 60 Watt :puh: maar voor in een bandje is het wel handig als je wat meer hebt e :)

Ik zal ook eens wat nieuwe nummers moeten leren, ik speel al een een jaar bijna hetzelfde dus mijn niveau stijgt ook niet echt :7

Ik heb nog een 75Watt van men gitaar :puh:.

Geplaatst:

Haha deze cabinet geeft 450watt @ 4ohm (leren jullie nog wel als je losse tops en cabs gaat halen) en mijn top geeft 350w dus gaat zeker luid hier, maar zelfs op de laagste stand trilt de hele vloer :D Maar hij gaat echt diep, maar niet té diep zoals Ashdowns vaak wel gaan. Ik ben blij!! Misschien wel de meest happy-periode uit de hele tijd dat ik bas speel, buiten dat ik me eerste bas kreeg dan.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...