StijnGTA Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Haha deze cabinet geeft 450watt @ 4ohm (leren jullie nog wel als je losse tops en cabs gaat halen) en mijn top geeft 350w dus gaat zeker luid hier, maar zelfs op de laagste stand trilt de hele vloer Maar hij gaat echt diep, maar niet té diep zoals Ashdowns vaak wel gaan. Ik ben blij!! Misschien wel de meest happy-periode uit de hele tijd dat ik bas speel, buiten dat ik me eerste bas kreeg dan. Amai das veel. Ik had bijna voor 150 euro(nieuwprijs 700) van een vriend van mijn papa,ook zo'n cabinet denk ik dat het heet wat het lijkt tog op wat jij hebt op de foto. Maar dan van marshall en voor elektrische gitaar. Ik geloof dat het 300 Watt was maar helaas had ik niet genoeg geld en ook niet genoeg ruimte in mijn Ooo zoo grote kamer Reageren
moechy Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Haha deze cabinet geeft 450watt @ 4ohm (leren jullie nog wel als je losse tops en cabs gaat halen) en mijn top geeft 350w dus gaat zeker luid hier, maar zelfs op de laagste stand trilt de hele vloer Maar hij gaat echt diep, maar niet té diep zoals Ashdowns vaak wel gaan. Ik ben blij!! Misschien wel de meest happy-periode uit de hele tijd dat ik bas speel, buiten dat ik me eerste bas kreeg dan. Amai das veel. Ik had bijna voor 150 euro(nieuwprijs 700) van een vriend van mijn papa,ook zo'n cabinet denk ik dat het heet wat het lijkt tog op wat jij hebt op de foto. Maar dan van marshall en voor elektrische gitaar. Ik geloof dat het 300 Watt was maar helaas had ik niet genoeg geld en ook niet genoeg ruimte in mijn Ooo zoo grote kamer Ik heb ruimte genoeg, maar ze klagen nu al over het geluid Reageren
Silverbyte Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Heel herkenbaar. En dan te bedenken dat ik nog op een 15watt Cube speel. Een klasgenoot had vandaag trouwens z'n Fender strat meegenomen naar school, waar ik in de pauze uiteraard ook even op gespeeld heb. Ik ben geen fan van die sunburst shit, maar het is toch wel een lekkere plank hoor. De arme jongen nog behoed voor een ramp, want ik zag dat zijn strap elk moment los kon schieten terwijl hij stond te jammen. Zou zuur zijn, peperduur ding naar de klote. Reageren
moechy Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Heel herkenbaar. En dan te bedenken dat ik nog op een 15watt Cube speel. Een klasgenoot had vandaag trouwens z'n Fender strat meegenomen naar school, waar ik in de pauze uiteraard ook even op gespeeld heb. Ik ben geen fan van die sunburst shit, maar het is toch wel een lekkere plank hoor. De arme jongen nog behoed voor een ramp, want ik zag dat zijn strap elk moment los kon schieten terwijl hij stond te jammen. Zou zuur zijn, peperduur ding naar de klote. Als je metal of wat hevigere muziek speelt dan klinkt dat toch totaal niet op die 15watt cube? Reageren
Silverbyte Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Klopt, maar metal is een van de weinige genres die ik niet zo kan waarderen, dus daar word ik op zich niet heel erg door gehinderd. Die klasgenoot had een MicroCube (zo'n mini amp op batterijen) meegenomen, en ik vond het toch vrij zorgwekkend dat dat beter klonk dan mijn x15. Komt ook deels omdat er op zo'n klein ding toch nog reverb, chorus e.d. zit, en die zijn op mijn versterker niet terug te vinden. Het is dat ze batterijen slurpen (zes stuks gaan er in), maar anders is het een tof ding om mee te nemen op vakantie. Reageren
moechy Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Klopt, maar metal is een van de weinige genres die ik niet zo kan waarderen, dus daar word ik op zich niet heel erg door gehinderd. Die klasgenoot had een MicroCube (zo'n mini amp op batterijen) meegenomen, en ik vond het toch vrij zorgwekkend dat dat beter klonk dan mijn x15. Komt ook deels omdat er op zo'n klein ding toch nog reverb, chorus e.d. zit, en die zijn op mijn versterker niet terug te vinden. Het is dat ze batterijen slurpen (zes stuks gaan er in), maar anders is het een tof ding om mee te nemen op vakantie. Had je beter een 20x gekocht. Heb ik ook gedaan en daar zaten die wel op Reageren
Silverbyte Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Ja, achteraf was dat misschien beter geweest. Ik ben sowieso wel van plan eens een keer een versterker met wat meer power en mogelijkheden aan te schaffen, maar aangezien ik geen werk heb en kamp met een sneakerverslaving (zie blog), word sparen een jarenplan. De behoefte is er wel, nu het geld nog. Reageren
moechy Geplaatst: 19 januari 2012 Rapport Geplaatst: 19 januari 2012 Ja, achteraf was dat misschien beter geweest. Ik ben sowieso wel van plan eens een keer een versterker met wat meer power en mogelijkheden aan te schaffen, maar aangezien ik geen werk heb en kamp met een sneakerverslaving (zie blog), word sparen een jarenplan. De behoefte is er wel, nu het geld nog. Line 6 spider IV 75W. Echte aanrader! Reageren
NickyHendriks Geplaatst: 20 januari 2012 Rapport Geplaatst: 20 januari 2012 Mmm... Iemand nog ideeën voor een lekker mids-gebasseerde EQ-instelling voor een 10bands EQ? Heb hem op een hele rare staan eerst (zie plaatje vorige pagina) maar al de lows iets minder gezet maar mis toch nog net dat echte mid-gerelateerde ge"krijs" zegmaar als ik de Tone vol open heb, iemand ideeën? Reageren
Cabyon Geplaatst: 22 januari 2012 Rapport Geplaatst: 22 januari 2012 Hey allemaal! Ik ben een paar jaar geleden gestopt met elektrische gitaar.. lang verhaal Maar nu wil ik dus weer beginnen, maar dan met een akoestische. Is dit OK, zit er nog een paar dingen aan vast die ik moet weten? Ik ken al de basis van de gitaar. En ook: vriend van me speelde akoestische gitaar, mooi exemplaar heeft-ie, alleen een snaar is kapot en de gitaar is erg vals. Ik zou die evt. kunnen overkopen, en welke benodigheden heb je nodig voor de akoestische? En hoeveel zou ik kunnen krijgen voor een Stagg met versterker? (zo'n beginnersetje) Groetjes, Cab Reageren
Silverbyte Geplaatst: 22 januari 2012 Rapport Geplaatst: 22 januari 2012 Die snaar kun je gewoon vervangen natuurlijk. Als je toch bezig bent kun je er beter gelijk een heel nieuw setje opzetten, want als die gitaar slecht onderhouden is zullen de andere snaren waarschijnlijk ook vrij gaar zijn. Qua benodigdheden: ik zou gewoon zorgen dat je een capo, een zooitje plectra (neem er wat van verschillende materialen en diktes, kun je zelf kijken wat je het prettigst vindt), een stemapparaatje (chromatische tuner is het handigst als je niet op gehoor kunt stemmen) en natuurlijk een goede dosis motivatie hebt. Als je elektrisch gewend bent zul je merken dat nylonsnaren (tenzij je een staalsnarige western hebt natuurlijk) weliswaar soepeler spelen, maar dat ze ook lastiger in te drukken zijn. Ze zijn namelijk een stuk gladder en lichter, dus je vingers glijden er makkelijk vanaf. Ik zou gewoon met tabs beginnen, waarvoor ik zelf meestal naar Ultimate-Guitar ga. En wat betreft die Stagg: als je er €40 voor krijgt, mag je van geluk spreken. Reageren
Cabyon Geplaatst: 22 januari 2012 Rapport Geplaatst: 22 januari 2012 Stemapparaayje heb ik al. Maar bedankt voor het uitgebreide advies. Hebben jullie er iets aan als ik informeer bij die vriend wat voor een type hij heef, weten jullie dan hoe hij ong. Is? Reageren
moechy Geplaatst: 22 januari 2012 Rapport Geplaatst: 22 januari 2012 Stemapparaayje heb ik al. Maar bedankt voor het uitgebreide advies. Hebben jullie er iets aan als ik informeer bij die vriend wat voor een type hij heef, weten jullie dan hoe hij ong. Is? Je kan het altijd vermelden, kwestie van dat er hier misschien iemand ervaring mee heeft. Reageren
StijnGTA Geplaatst: 22 januari 2012 Rapport Geplaatst: 22 januari 2012 Stemapparaayje heb ik al. Maar bedankt voor het uitgebreide advies. Hebben jullie er iets aan als ik informeer bij die vriend wat voor een type hij heef, weten jullie dan hoe hij ong. Is? Je kan het altijd vermelden, kwestie van dat er hier misschien iemand ervaring mee heeft. Of we zouden het dan eventueel voor jou kunnen opzoeken Reageren
moechy Geplaatst: 23 januari 2012 Rapport Geplaatst: 23 januari 2012 Stemapparaayje heb ik al. Maar bedankt voor het uitgebreide advies. Hebben jullie er iets aan als ik informeer bij die vriend wat voor een type hij heef, weten jullie dan hoe hij ong. Is? Je kan het altijd vermelden, kwestie van dat er hier misschien iemand ervaring mee heeft. Of we zouden het dan eventueel voor jou kunnen opzoeken Dat ook Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.