MartyCeha Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Gisteravond was Lord Of The Rings 3 op tv (en de avonden daarvoor deel 1 en 2). Op het einde vaart die kleine hobbit weg in een boot, en laat al zn vrienden in de steek. Waar gaat ie dan naartoe????? Snappen jullie dat? Reageren
Preddy Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 (bewerkt) Dat blijft volgens mij onduidelijk, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat er al te uitvoerig op in wordt gegaan door Tolkien, mede doordat het eigenlijk los staat van dit verhaal. Het vervolg gaat namelijk verder met Sam, aangezien hij het boek verder mag gaan vullen met zijn avonturen. Wat we weten waar Frodo etc naar toe gaat is dat er al vele elfen naar toe zijn gegaan en dat het overzees gebied is, maar volgens mij houdt het daarmee op. Wellicht is het gewoon vatbaar voor eigen interpretatie. Bewerkt: 27 december 2006 door Preddy Reageren
MartyCeha Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Je bedoelt een open einde zoals dat wel eens genoemd word, toch? Reageren
GTA-Sheep Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Het einde hangt inderdaad samen met een open einde zoals Preddy al zegt. Froodoo hebben we leren kennen als een Hobbit die moeilijk thuis rustig op de bank kan zitten en eigenlijk op avontuur moét. Dus na een paar weken van rust na hun avonturen omtrent De Ring gaat zijn bloed 'kriebelen' en vertrekt hij weer uit De Gouw om nieuwe avonturen te gaan beleven. Waar? Hoe? Met wie? We weten het niet..... je kan er van maken wat je wil. Maar volgens mij zit er geen diepere betekenis achter. Reageren
Sdajafol Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Ik heb gisteren ook de film gezien, en voor zover ik me nog wat dingen van het boek kan herinneren gaat Frodo naar het land der onstervelijken (of iets in die richting), om daar rust te zoeken, samen met Bilbo, en zoals de rest zei, alles wat je niet te weten komt mag je zelf invullen Reageren
ZOrange Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 ik heb hem ook gezien, Op het einde hoor je hem zeggen, "de gouw is veilig voor de ring, maar niet voor frodo" dus hier uit maak ik op dat frodo weg gaat uit de gouw, omdat hij anders de hele boel onveilig maakt. Reageren
Die-hard Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Ik quote het laatste stukje van wikipedia even: Toch is Frodo hierna nooit meer gelukkig, daarvoor heeft hij te veel wonden opgelopen. Uiteindelijk vertrekt Frodo naar de Grijze Havens om met de elfen, die nu allemaal Midden-aarde verlaten, en met Bilbo naar het Verre Westen (Valinor) te varen, naar het land van de elfen. Later zal ook Sam daarheen vertrekken. Ook hij kreeg deze speciale gunst door de elfen toegewezen, omdat hij (tijdelijk) een ringdrager is geweest. Zo duidelijk? Reageren
.Syfes Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 Ik denk dat ook.Frodo gaat naar een rustige plek voor uitterusten en dan weer op avonturen gaat . Greets SS Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 (bewerkt) Luister, alle Elfen gaan naar de Onsterfelijke Landen(waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen) omdat hun Ringen zijn uitgewerkt. Ze hebben Midden-Aarde nog één keer gered, en laten de wereld dan aan de Mensen over. Elrond wil Eowyn ook op zo'n boot sturen maar zij wil bij Aragorn blijven. Uiteindelijk vindt hij dat goed. De laatste boot naar de Elfenlanden gaat in deel 3, met oa Gandalf, Galadriel, Elrond en Frodo's stokoude oom Bilbo. Maar Frodo blijkt dan ook te willen gaan. En in het boek staat dat Sam later ook naar de Onsterfelijke Elfenlanden gaat. Dus dat is waar Frodo met Gandalf en de laatste Elfen heenvaart. Aragorn stierf van ouderdom op 185ste leeftijd, en Arwen leefde eeuwig door want zij is een Elf. Het is niet bekend of Arwen ook naar de Elfenlanden ging. EDIT: Ah, Die-Hard had het al uitgelegt. Ik raad het jullie allemaal aan om het BOEK te lezen, dan begrijp je er nog veel meer van, maar als je niet van lezen houd moet je ook niet proberen mee te bemoeien want het is in de film niet duidelijk genoeg vind ik. Bewerkt: 27 december 2006 door Wakkiegeslacht Reageren
The GamerII Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 ik houd heel erg van deze lord of the rings films:) echt heel erg leuk dat alle delen op tv komen en na elkaar Reageren
BangBros Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Lord of The Rings vind ik echt een bagger film echt heel wat fanatasie en met computers en mer die orcs ik vind het niks aan maar wat praat ik toch nu ik zal wel even antwoord geven Ik denk dat als einde dat Frodo die ring had vernietigd dat de aan alles een eind aankwam dat de orcs leefden denk ik dat het door die ring kwam Reageren
Ice Banana Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 Het einde is voor diegenen die wachten op een 4rde die denk ik nooit zal komen SAD...The Orcs zullen boos geweest zijn op Frodo,de ringdrager,omdat hij de ring vernietigd heefd.Frodo vertrekt met de elfen naar een veilige plek,terwij de Orcs een plan beraadslegen om een nieuwe oorlog te ontketenen. Aldus ICE BANANA Btw LOTR is geen bagger film serie!,het vergt echt moeite om die films te maken,zeker de grote massa scence's,de kostuums,de locatie.Al deze aspecten vallen echter heel moeilijk te bereiken . Ik hoop echt dat er nog ooit een LOTR 4 uitkomt IB Reageren
Dikbuik Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 Het einde is voor diegenen die wachten op een 4rde die denk ik nooit zal komen SAD...The Orcs zullen boos geweest zijn op Frodo,de ringdrager,omdat hij de ring vernietigd heefd.Frodo vertrekt met de elfen naar een veilige plek,terwij de Orcs een plan beraadslegen om een nieuwe oorlog te ontketenen. Aldus ICE BANANA Btw LOTR is geen bagger film serie!,het vergt echt moeite om die films te maken,zeker de grote massa scence's,de kostuums,de locatie.Al deze aspecten vallen echter heel moeilijk te bereiken . Ik hoop echt dat er nog ooit een LOTR 4 uitkomt IB btw die kostuums en grote massa scenes lijken heel veel werk maar dat is voor een groot deel allemaal met de computer gedaan. bij die orks waren er dacht ik een stuk of 50 man als voorbeeld gebruikt en de rest is er later ingezet. in zon massa zie je toch niet dat er een paar de zelfde lopen Reageren
Clowntje_93 Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 Ik hoop echt dat er nog ooit een LOTR 4 uitkomt Die kans is 0,0 want de schrijver van Lord Of The Rings, J.R.R. Tolkien is allang dood. En hoe kan er nou een deel 4 komen? Alle Orks zijn dood, omdat de Ring is vernietigt. Wat volgt is alleen nog vrede, en wie wil er nou drieënhalf uur naar een vredig Middle-Earth kijken? Nee, we willen OORLOG! Clowntje_93 Reageren
Velaro Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 Het einde is voor diegenen die wachten op een 4rde die denk ik nooit zal komen SAD...The Orcs zullen boos geweest zijn op Frodo,de ringdrager,omdat hij de ring vernietigd heefd.Frodo vertrekt met de elfen naar een veilige plek,terwij de Orcs een plan beraadslegen om een nieuwe oorlog te ontketenen. Aldus ICE BANANA Btw LOTR is geen bagger film serie!,het vergt echt moeite om die films te maken,zeker de grote massa scence's,de kostuums,de locatie.Al deze aspecten vallen echter heel moeilijk te bereiken . Ik hoop echt dat er nog ooit een LOTR 4 uitkomt IB btw die kostuums en grote massa scenes lijken heel veel werk maar dat is voor een groot deel allemaal met de computer gedaan. bij die orks waren er dacht ik een stuk of 50 man als voorbeeld gebruikt en de rest is er later ingezet. in zon massa zie je toch niet dat er een paar de zelfde lopen Ja ik heb daarover gelezen, ze maken van vijftig man bijvoorbeeld tienduizend man. Verder kijk ik heel graag naar deze films, en in Belgie waren ze ook na elkaar op TV. Desondanks had ik ze al gezien, en heb alleen de 'Return to the King' gekeken. Het opnemen verder lijkt me ook veel werk, denk je dat alles zo in 1 2 3 gaat BangBros? Nee.. Maja als jij het geen mooie films vindt is dat natuurlijk jouw mening. Verder ga ik de boeken ook lezen, heb voor Kerst de eerste gekregen 'In de ban van de Ring: het Reisgenootschap' of zoiets in die richting toch. Ik denk dat de derde film inderdaad de laatste is.. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.