Jump to content

Probleem met omzetten naar VCM

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik installeer al mijn auto's in GTA VC met VCMM...nou download ik ook soms auto's die geen VCM versie zijn... om deze toch om te zetten naar VCM gebruik ik daar de VCM Packager voor... dit lukt opzich vrij goed..op de wielen na dan...alle auto's die ik maak hebben standaard wielen uit het spel...Nou weet ik dat de .txd en .dff files goed zijn en het aan de .col bestanden ligt toch? nou zitten deze er vrijwel nooit bij bij een gedownloade auto...Wat doe ik dan fout of hoe kan ik dit oplossen?

Geplaatst:
Niemand die me hiermee kan helpen? :?
Blijkbaar is er inderdaad niemand in de Vice City Fora die je kan helpen. Ik verplaats je onderwerp wel even naar de Modding Helpfora, daar lopen mensen rond die er wat meer verstand van hebben, dus daar moet het waarschijnlijk wel goed gaan komen. :D
Geplaatst:

Ik heb nog nooit gehoord van Vice City Mod Manager, wat ik wel weet is dat je gedownloade auto's het best kunt instaleren met de IMG-Tool of Multi-IMG. Hier is een simpele tutorial voor gemaakt door Eclipse:

Wagens instaleren met IMG-Tool 1.3

Omdat de IMG-Tool 1.3 niet meer in de download data-base van GTAgames staat raad ik je aan om Multi IMG te gebruiken, hiermee kan je GTA3.IMG van elke GTA openen en dit programma werkt hetzelfde als de IMG-tool. Alleen is dit in het Nederlands, dus vertaal gewoon de termen uit de bovenstaande tut.

Geplaatst:

Ik heb nu enkele auto's met de gta3.img geinstalleerd...maar mijn probleem met de wielen blijft hetzelfde...wat is er nu mis dan?

Geplaatst:

De wielen van de verschillende auto's staan niet in GTA3.IMG maar in:

c:/program files/Rockstar Games/GTA San Andreas/models/ In deze map is er een bestand genaamd Misc.TXD deze bevat de textures van de standaart wielen van de auto's in San Andreas. Dit bestand open je met TXD Workshop(zie einde bericht). Als je het bestand geopend hebt dan kun je de wielen gaan aanpassen door ze te vervangen met een plaatje(texture) van een ander wiel. Dit moet wel een .BMP of een .TGA file zijn en het moet de zelde afmetingen hebben als het origineel anders werkt 't niet, krijg je crashes en andere ellende. Sla na de aanpassingen gemaakt te hebben het zooitje op met ''Save TXD''

Vervangen doe je trouwens met IMPORT, het makkelijkste is om eerst het plaatje dat je wil editen te Exporten en deze dan te bewerken met Photoshop of Paint. Dan heb je gelijk de goede afmetingen. Als je met Photoshop werk moet je het trouwens opslaan als .TGA omdat anders de kwaliteit te hoog of te laag is ofzo bij een .BMP. Na het opslaan kan je 'm weer importen en dus op ''SaveTXD'' drukken, afsluiten en San Andreas opstarten.

TXD Workshop:

Megaupload.com TXD Workshop

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...