kristof01 Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 hallo Ik heb een vraagje over mijn draadloos internet. Er is een zeer goede/uitstekende verbinding met m'n draadloos internet, MAAR:p 'k kan niet op het internet of mijn mail lezen. ik vermoed dat het aan de soort internet instelling ligt, want deze staat nog op m'n oud, LAN, internet-verbinding, maar dat staat ook zo bij mijn vader z'n laptop, waar het internet wel werkt. BTW ik heb belklin software. BVD kristof Reageren
coz Geplaatst: 27 december 2006 Rapport Geplaatst: 27 december 2006 hallo Ik heb een vraagje over mijn draadloos internet. Er is een zeer goede/uitstekende verbinding met m'n draadloos internet, MAAR:p 'k kan niet op het internet of mijn mail lezen. ik vermoed dat het aan de soort internet instelling ligt, want deze staat nog op m'n oud, LAN, internet-verbinding, maar dat staat ook zo bij mijn vader z'n laptop, waar het internet wel werkt. BTW ik heb belklin software. BVD kristof start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - rechtermuis op draadloze verbinding eigenschappen - in lijst van protocollen iets naar benenden - dubbelklik : internet protocol (tcp/ip) zet op automatisch als er iets instaat als het op automatisch staat dan mag je vertellen welke provider en welk modem je gebruikt en dan babbelen we verder Reageren
kristof01 Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2006 hallo Ik heb een vraagje over mijn draadloos internet. Er is een zeer goede/uitstekende verbinding met m'n draadloos internet, MAAR:p 'k kan niet op het internet of mijn mail lezen. ik vermoed dat het aan de soort internet instelling ligt, want deze staat nog op m'n oud, LAN, internet-verbinding, maar dat staat ook zo bij mijn vader z'n laptop, waar het internet wel werkt. BTW ik heb belklin software. BVD kristof start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - rechtermuis op draadloze verbinding eigenschappen - in lijst van protocollen iets naar benenden - dubbelklik : internet protocol (tcp/ip) zet op automatisch als er iets instaat als het op automatisch staat dan mag je vertellen welke provider en welk modem je gebruikt en dan babbelen we verder merci, 'k ga het zometeen op m'n PC'tje proberen Reageren
kristof01 Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 december 2006 (bewerkt) start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - rechtermuis op draadloze verbindingeigenschappen - in lijst van protocollen iets naar benenden - dubbelklik : internet protocol (tcp/ip) zet op automatisch als er iets instaat als het op automatisch staat dan mag je vertellen welke provider en welk modem je gebruikt en dan babbelen we verder Er staan heel veel dingen zoals gateway, IP-adres, enz... maar hier staat nix in. Edit: Ook staat er bij: Internet->Extra->Internet-opties->Verbindingen niets, en bij m'n vader's laptop wel. daar staat dit groet kristof Bewerkt: 28 december 2006 door kristof01 Reageren
coz Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - rechtermuis op draadloze verbindingeigenschappen - in lijst van protocollen iets naar benenden - dubbelklik : internet protocol (tcp/ip) zet op automatisch als er iets instaat als het op automatisch staat dan mag je vertellen welke provider en welk modem je gebruikt en dan babbelen we verder Er staan heel veel dingen zoals gateway, IP-adres, enz... maar hier staat nix in. Edit: Ook staat er bij: Internet->Extra->Internet-opties->Verbindingen niets, en bij m'n vader's laptop wel. daar staat dit groet kristof zet die zelfde gegevens van het plaatje dan ook maar op jouw pc (niet ******** bij wachtwoord - /flauw ) Reageren
-Niels- Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Kijk in je Internet Explorer naar dit: Extra -> Internet opties -> Verbindingen -> Lan Instellingen -> Er mag bij Proxyserver NIETS aangevinkt zijn. Reageren
kristof01 Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2006 zet die zelfde gegevens van het plaatje dan ook maar op jouw pc (niet ******** bij wachtwoord - /flauw ) En waar is dat ********* gegeven te vinden? Reageren
Bassiej Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 zet die zelfde gegevens van het plaatje dan ook maar op jouw pc (niet ******** bij wachtwoord - /flauw ) En waar is dat ********* gegeven te vinden? Haha, dat was een grapje. Hij bedoeld dat je wachtwoord eruit ziet als '*********', niet leesbaar dus, hij bedoelde dat je niet bij jou wachtwoord allemaal sterretjes (*) moet gaan invullen. Hij zette er 'Flauw' bij, omdat hij het een flauw grapje van zichzelf vind. Op Windows XP ziet je wachtwoord er niet meer uit als *, maar als balletjes. Reageren
kristof01 Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2006 (bewerkt) zet die zelfde gegevens van het plaatje dan ook maar op jouw pc (niet ******** bij wachtwoord - /flauw ) En waar is dat ********* gegeven te vinden? Haha, dat was een grapje. Hij bedoeld dat je wachtwoord eruit ziet als '*********', niet leesbaar dus, hij bedoelde dat je niet bij jou wachtwoord allemaal sterretjes (*) moet gaan invullen. Hij zette er 'Flauw' bij, omdat hij het een flauw grapje van zichzelf vind. Op Windows XP ziet je wachtwoord er niet meer uit als *, maar als balletjes. ...Bedankt voor je post Bassiej26 maar zover was ik al Maar mijn vraag is nog steeds van toepassing: Waar vind dat mijn paspoort? kristof Bewerkt: 29 december 2006 door kristof01 Reageren
Bassiej Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 Als het goed is, is je draadloze netwerk beveiligd, en heb je een netwerksleutel / wachtwoord nodig om te kunnen inloggen. Als je het wachtwoord niet weet en het zit wel op je laptop, dan kun je proberen het wachtwoord te kopieëren en te plakken in kladblok, dat kan soms werken, maar soms is het daartegen beveiligd, en krijg je een melding van 'Het kopieëren van dit veld is niet mogelijk' of iets in die trand. Als het goed is heb je die netwerksleutel zelf ingesteld. Verder kun je ook het modem even bezoeken, (via een intern ip-adres) dit is per modem verschillend, daarvoor moet je even in de handleiding kijken, mij mij is het '192.168.1.1'. Daar moet je ook een gebruikersnaam+password voor hebben. Als je eenmaal in je modem zit kun je ergens onder 'Wireless' bij 'Security' komen om vervolgens de netwerksleutel in te stellen / te wijzigen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.