Timb0 Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Hallo, Ik heb nu eindelijk Visual Basic 6 gekocht en nu ben ik bezig met een mp. Maar nu moet hij communiceren met GTA_SA.EXE (op de manier van rumble wil ik het doen), maar, hoe doe ik dat? Enig idee? Ik kon het niet echt vinden.. Alvast bedankt Reageren
StrY Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 VB gekocht? Denk het niet, dat programma kost iets van 600 euro Volgens mij kan je niet communiceren met een andere programma Wat je wel kan doen, is het programma laten starten vanuit de VB applicatie Shell("path-naar-het-bestand") Kijk anders even op Het Nederlandse VB Forum Reageren
Twenty Eyes Geplaatst: 28 december 2006 Rapport Geplaatst: 28 december 2006 Stry, hoezo kan hij dat dan niet betalen? Ik neem aan dat je hem niet echt kent. Dus ook niet weet hoeveel geld hij heeft. Als hij zegt dat hij VB heeft gekocht dan moet je dat ook van hem aannemen . Reageren
StrY Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 Stry, hoezo kan hij dat dan niet betalen?Ik neem aan dat je hem niet echt kent. Dus ook niet weet hoeveel geld hij heeft. Als hij zegt dat hij VB heeft gekocht dan moet je dat ook van hem aannemen . Ik zeg niet dat hij het niet kan betalen, ik denk gewoon dat hij niet wil zeggen dat hij hem illegaal heeft :$ Reageren
JGuntherS Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 Voor 20 euro heb je VB6 op een computerbeurs... Nu weer ontopic graag! ----- Hoe bedoel je communiceren? Wil je SA kunnen besturen vanuit je eigen exe? Dat is vrij moeilijk, en zeker in VB, als je dat wilt doen raad ik je aan om C++ te leren en te gebruiken. Maar over VB: eerst moet je bepaalde functies uit kernel32.dll "declareren", zodat je ze kunt gebruiken. Dit zijn functies als OpenProcess, VirtualProtectEx, VirtualAllocEx, VirtualFreeEx, CreateRemoteThread, om te kunnen "inbreken" in het SA-proces. Hoe je dat precies doet is aan jou, er zijn veel verschillende manieren. Veel succes . Reageren
Timb0 Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 december 2006 Bedankt voor de reactie's. Ik heb vb6 GEKOCHT ergens voor 60 euro... Maar ik ga wel C++ leren Nogmaals bedankt Reageren
Goudvis Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Met vb6 kun je bijna alles wat c++ kan hoor, 't is alleen soms wat lastiger om de juiste functies te vinden, dit komt met name doordat een heleboel datatypes verschillend zijn. Bijvoorbeeld een int in c++ is totaal wat anders als een integer in VB6. En je blijft altijd aan het kloten met ByRef en ByVal functies, maar dat is een kwestie van veel geduld hebben en puzzelen. De makkelijkste manier van communiceren zijn de functies SendMessage en PostMessage. Dat zijn de twee belangrijkste functie die windows gebruikt om informatie naar programma's te sturen, waaronder muis events, toetsenbord events en al dat soort zut meer. Dit kun je heel mooi bekijken met spy++, een programma wat bij VB6 zit. Echter, je pakt nu gelijk een moeilijk onderwerp: games... Deze zijn vaak geen "standaard" windows applicaties omdat dat te traag zou worden. Daarom gebruiken ze niet de standaard functies van windows voor graphics en invoer maar een speciale, vaak directX. Dit werkt weer totaal anders als "standaard windows" schermpjes. Reageren
Timb0 Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 oke, bedankt voor je reactie, alle code's van VB6 kan je zien als je in VB6 op F2 drukt.. Je kan dan alleen (volgensmij) niet acterhalen waarvoor het is Reageren
Goudvis Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 oke, bedankt voor je reactie, alle code's van VB6 kan je zien als je in VB6 op F2 drukt..Je kan dan alleen (volgensmij) niet acterhalen waarvoor het is Jah, dat zijn alle standaard VB functies. Sendmessage bijvoorbeeld valt daar niet onder, omdat dat een "externe" API functie is. Je kunt ze wel bijna allemaal vinden door de "Api Text Viewer" te gebruiken, die zit standaard bij VB6. Let er wel op dat de functies die daarin staan niet altijd goed zijn, met name alle "As Any" declaraties zijn vaak fout, en moet je aanpassen om te kunnen gebruiken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.