M.Gordon Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 PS2 verslaat alle andere consoles in 2007 Square Enix maakte in december al 30 seconden-lange spotjes op de japanse televisie voor hun adventure game Seiken Densetsu 4. Al deze reclames eindigden met het PlayStation logo in visier, maar wie had gedacht dat het hier om de PS2 ging? Het lijkt erg raar om op dit moment zo'n nieuwe titel uit te brengen op de PS2, die al meegaat sinds 2000, maar deze console heeft wel de beste verkoopcijfers ooit op zijn naam. Het is zeer waarschijnlijk dat de PLAYSTATION 2 volgend jaar meer units zal verkopen dan alle andere consoles, zegt het statistieken bureau Standard & Poor's. “The PS2 will have legs well into 2008", zegt Michael Pachter, analist van Wedbush Morgan Securities in Los Angeles. De Wii zal hoogstwaarschijnlijk de grootste hype veroorzaken en de Xbox 360 heeft reeds hoge verkoopcijfers weten te behalen in het afgelopen jaar, maar er wordt gespeculeerd dat de PS2 zelfs deze grote namen in 2007 blijft verslaan. “The PS2 probably has the capacity to sell more than any other gaming console", zegt Simon Jeffrey, Chief Operating Officer bij gameproducent Sega in Amerika. De PS2 heeft al de hoogste verkoopcijfers ooit in zijn branche en afgelopen maart heeft Sony al 103 miljoen units wereldwijd verscheept. Tot maart 2007 verwacht Sony nog een 11 miljoen eenheden te verkopen met daar bovenop nog 6 miljoen eenheden aan PS3's. BRON Reageren
.Syfes Geplaatst: 29 december 2006 Rapport Geplaatst: 29 december 2006 Ik denk over 6 jaar dat de rage PS2 over zal zijn .Een rage blijft niet altijd ooit zal de xbox360 of de PS3 de PS2 zal voorbij steken Greets Syfes Reageren
S-te-Fan Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 Maar als de prijzen dalen van de Next-Gen consoles, zal hij niet meer zo veel verkocht worden, dat weet ik zeker. Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 Maar als de prijzen dalen van de Next-Gen consoles, zal hij niet meer zo veel verkocht worden, dat weet ik zeker. Natuurlijk is dat zo, maar ik denk dat de ps2 de meest verkochte console zal blijven. Met net-gen bedoel je toch ook de XBOX 360? Die is nu namelijk geen next-gen meer. Reageren
RTS Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 De Xbox 360 is wél een Next Gen. Het is de zevende generatie spelcomputers...net zoals de Wii, PS3. Het is maar net hoe je het opvat. Reageren
SamShine Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 (bewerkt) Maar als de prijzen dalen van de Next-Gen consoles, zal hij niet meer zo veel verkocht worden, dat weet ik zeker. Natuurlijk is dat zo, maar ik denk dat de ps2 de meest verkochte console zal blijven. Met net-gen bedoel je toch ook de XBOX 360? Die is nu namelijk geen next-gen meer. Grapjas , de Xbox 360 mag dan wel een jaartje langer op de markt zijn maar de technologie is (bijna) gelijk aan die van de Playstation 3. Ook behoort hij tot de zevende generatie console's zoals RTS al aangeeft. Ik weet niet waarom je denkt dat de Xbox 360 niet next gen is, misschien vanwege het feit dat hij iets ouder is of omdat je er een afkeer tegen hebt... Hoe dan ook, deze gedacht is fout . De Xbox 360 is wél een Next Gen. Het is de zevende generatie spelcomputers...net zoals de Wii, PS3, PSP etc. Het is maar net hoe je het opvat. De PSP hoort bij de handhelds, de 'next gen' is echt alleen de Playstation 3, de Nintendo Wii en de Xbox 360 . Edit: Dan zat ik er blijkbaar dus een beetje naast . Bewerkt: 22 januari 2007 door SamShine Reageren
RTS Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 Next gen console's heb je, en volgens heb je ook de Next gen handhelds (behoren ook tot de zevende generatie). Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_...neratiesysteem) Reageren
Insanity Prawn Boy Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 (bewerkt) Ik bedoelde het helemaal niet als een verwijt. Ik snap sowieso niet dat je het al als een verwijt opvat, maar goed. Ik heb het namelijk niet over jou, maar over een gameconsole . Ik dacht gewoon: next-gen= volgende generatie. De XBOX 360 is nu al een jaar geen 'volgende' meer. Ik zou ze zelf next-gen noemen totdat ze een half jaar oud zijn, maar als jij zegt dat het officiëel zo is dat als alle consoles (XBOX 360, WII, PS3) één jaar oud zijn, ze nog steeds next-gen zijn, dan geloof ik je wel. Je kan ze trouwens niet echt in generatie's opdelen. Dat kan alleen bij consoles van de zelfde fabrikant, vind ik. Het verschil tussen de XBOX 360 en de PS3 vind ik te groot om het tot de zelfde generatie toe te rekenen > ik heb nagedacht over wat Piet-Herr zei en eigenlijk vind ik dat hij toch wel gelijk heeft. Niet dat je over een paar jaar ongeveer het zelfde hebt, maar het verschil is niet verschrikkelijk groot. Van het verschil tussen de XBOX en de PS2 vind ik het nog steeds, want dat is (voor die tijd) een erg groot verschil. EDIT: voor SamShine: dit is voor jou. Bewerkt: 22 januari 2007 door Insanity Prawn Boy Reageren
Piet-Herr Geplaatst: 22 januari 2007 Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 Maar als de prijzen dalen van de Next-Gen consoles, zal hij niet meer zo veel verkocht worden, dat weet ik zeker. Natuurlijk is dat zo, maar ik denk dat de ps2 de meest verkochte console zal blijven. Met net-gen bedoel je toch ook de XBOX 360? Die is nu namelijk geen next-gen meer. Grapjas , de Xbox 360 mag dan wel een jaartje langer op de markt zijn maar de technologie is (bijna) gelijk aan die van de Playstation 3. Ook behoort hij tot de zevende generatie console's zoals RTS al aangeeft. Ik weet niet waarom je denkt dat de Xbox 360 niet next gen is, misschien vanwege het feit dat hij iets ouder is of omdat je er een afkeer tegen hebt... Hoe dan ook, deze gedacht is fout . Het is maar net hoe je next-gen bedoelt. We zijn gewend dat de Wii, PS3 en 360 next-gen genoemd worden, maar op den duur worden ze natuurlijk gewoon current-gen. De meningen verschillen echter wanneer dat moment is. Ik blijf het tot 2008 nog next-gen noemen, maar ik kan het me ook voorstellen als je de Xbox 360 nu al current-gen vindt. Je kan ze trouwens niet echt in generatie opdelen. Dat kan alleen bij consoles van de zelfde fabrikant, vind ik. Het verschil tussen de XBOX 360 en de PS3 vind ik te groot om het tot de zelfde generatie toe te rekenen. Dat vind ik trouwens ook van het verschil tussen de XBOX en de PS2. Daar ben ik het niet mee eens. Er zit inderdaad ruim een jaar tussen de releasedata, maar je kunt ze, wat mij betreft, nog steeds prima in dezelfde generatie noemen. Het werkt een beetje hetzelfde als met generaties bij mensen. Ik verschil vier jaar met m'n broer qua leeftijd, maar toch zijn we dezelfde generatie. Nu is dat verschil van vier jaar nog groot, maar over een aantal jaar, als we een baan hebben, valt dat ook wel weer mee. Met de PS3 werkt het ook zo. Nu zie je nog duidelijk verschil tussen de PS3 en Xbox 360 doordat de 360 een groter aanbod aan games heeft (laat fanboy-opmerkingen hierover maar achterwege), maar over een paar jaar merk je dat ook nauwelijks meer en dan vallen ze duidelijk onder dezelfde generatie. Reageren
M.Gordon Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 22 januari 2007 (bewerkt) Next-Gen is een console die nog niet uit is (bijv PS3 in EU) New-Gen is een console die pas uit is (bijv Wii, 360 en PS3 in US en JP) Old-Gen is een console die al meerdere jaren oud is (bijv PS2, GC en XB) Bewerkt: 22 januari 2007 door M.Gordon Reageren
brbgtaplayer Geplaatst: 2 februari 2007 Rapport Geplaatst: 2 februari 2007 ach komop! de PS2 is een leuke console met (nog steeds) veel goeie games, maar hij is erg verouderd. qua prijs is de PS2 erg aantrekkelijk, maar voor bijv de 360 komen er in het vervolg natuurlijk veel meer nieuwe games uit, en bijna alles aan next-gen games is wel wat beter dan bijv PS2-games. ik heb mezelf erg vermaakt met mijn PS2, maar het is nu echt tijd voor de volgende generatie (ik heb zelf ook een 360 dus ik heb er ervaring mee). Reageren
-R-R- Geplaatst: 10 februari 2007 Rapport Geplaatst: 10 februari 2007 De PlayStation 2 is een erg onderschatte console. Er komen na bijna 7 jaar nog exclusieve titels op uit. Ondanks het geen superieure console is in graphics en online mogelijkheden, heeft het wel een goede ondersteuning van games, is de console er goedkoop en bovendien de kleinste van de current-gen. Reageren
js007 Geplaatst: 13 april 2008 Rapport Geplaatst: 13 april 2008 De PlayStation 2 is een erg onderschatte console. Er komen na bijna 7 jaar nog exclusieve titels op uit. Ondanks het geen superieure console is in graphics en online mogelijkheden, heeft het wel een goede ondersteuning van games, is de console er goedkoop en bovendien de kleinste van de current-gen. en zeker met die ralplay spelletjes Reageren
studio dewolf Geplaatst: 13 april 2008 Rapport Geplaatst: 13 april 2008 Ja, ps2 verkoopt heel goed. Ik heb hem al bijna 5 jaar en nog geen kapot. 20 april wordt precies 5 jaar oud Reageren
1974 Geplaatst: 13 april 2008 Rapport Geplaatst: 13 april 2008 playstation(is mijn mening)en de playstation 2 blijven gewoon de beste . Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.