Jump to content

Mod installeren: Andere CJ

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste leden,

ik heb nog nooit gemod of een mod in Sa geïnstaleerd. Dus hierbij vraag ik jullie hulp.

Op een site zag ik een mod van: Paul Walker Skin dus een blanke man zag er wel leuk uit maar hoe krijg ik dit in Sa zodat mij hele Cj er zo uitziet? Is het als je die skin hebt nog mogelijk om andere kleding te kopen voor het speel figuur (Paul Walker) ?

Alvast bedankt :) Gr. gammie.

Geplaatst:
Beste leden,

ik heb nog nooit gemod of een mod in Sa geïnstaleerd. Dus hierbij vraag ik jullie hulp.

Op een site zag ik een mod van: Paul Walker Skin dus een blanke man zag er wel leuk uit maar hoe krijg ik dit in Sa zodat mij hele Cj er zo uitziet? Is het als je die skin hebt nog mogelijk om andere kleding te kopen voor het speel figuur (Paul Walker) ?

Alvast bedankt :) Gr. gammie.

Ik weet niet of er een readme bij zit? anders is het wel handig om die te lezen.

Als het goed is zitten er een paar files bij je download, dan open je de player.img ( IMGTool ).

En backup je eerst de originelen, dan die uit de player.img verwijderen en dan jou gedownloade files er in zetten.

Geplaatst:
Ik weet niet of er een readme bij zit? anders is het wel handig om die te lezen.

Als het goed is zitten er een paar files bij je download, dan open je de player.img ( IMGTool ).

En backup je eerst de originelen, dan die uit de player.img verwijderen en dan jou gedownloade files er in zetten.

Nou de readme staat in het Duits en niet echt bepaald heel duidelijk :clown: Dus daar kan ik niet echt wat uit opmaken. En bij die files zie ik niets van IMGTool staan, alleen File TXD..

Geplaatst: (bewerkt)

Playerskins zijn meestal .BMP('s') In de readme is uitgelegd welk bestandje je nodig heb in de Player.IMG, het is weliswaar Duits maar zoek gewoon naar een woordje wat eindigt op .TXD vertaal anders de readme op www.freetranslation.com. Hier heb ik nog een uitleg die ik ooit heb geschreven, vraag me niet meer wanneer..

Hoe te instaleren?

Benodigde programma's

- IMG-Tool 2.0 - IMG-Tool 2.0 download page

- TXD Workshop - Megaupload.com TXD Workshop

Na het downloaden krijg je een .RAR bestand, deze kan je openen met WinRAR

Na het openen staat in het lijstje een .BMP bestand deze zal je moeten gebruiken om hem te verwisselen met het al bestaande BMP in de TXD die je moet gebruiken.

Allereerst download je IMGTool 2.0, met dit programma moet je allereerst Player.IMG openen in de C:/Program Files/Rockstar/GTA San Andreas/Models map. Dit kan je doen vanuit IMG Tool 2.0 door op File -> Open te drukken of zelf in windows naar de eerder aangegeven map te gaan en met je R-Muisknop op Player.IMG te drukken en vervolgens: Openen met.. -> IMG Tool.

Na het openen kan je dus een TXD Exporteren naar een voor jou gewenste map. In Player.IMG staan oneindig veel TXD en DFF files en daarom is het handiger om de zoekfunctie te gebruiken (Edit -> Find) welke TXD je moet zoeken staat over het algemeen in de readme van die bijgeleverd is bij de download in de RAR file.

Na het zoeken staat het gevonden en benodigde TXD file geselecteerd, druk er nu op met je R-Muisknop en druk op Extract. Sla 'm nu op in je Bureaublad(dat is het handigste maar is niet persé nodig, Mijn documenten is ook geschikt het is maar wat je het handigste vind).

Nu je de TXD hebt gaan we hem openen met TXD Workshop dit doe door TXD Workshop te starten en vervolgens op Open TXD te drukken en 'm vervolgens te openen op de zelfde manier als je b.v. in Paint een plaatje start.

Nu de TXD geopend is kun je plaatjes gaan veranderen, er staan meestal meerdere plaatjes in een TXD, verander het plaatje dat tevens is aangegeven in de Readme, namen van de verschillende plaatjes kun je links vinden in TXD Workshop. Zorg dat dát plaatje is geselcteerd en druk op Import.

Open nu het gedownloade plaatje(dat zich niet een een RAR map mag bevinden maar al verplaats moet zijn naar b.v. je bereaublad). Je ziet nu dat het plaatje veranderd is in het plaatje dat je gedownloade plaatje.

Druk nu op Save TXD. Je bent nu klaar in TXD Workshop, het laatste wat nog rest is de TXD te veranderen met de originele TXD. Ga nu weer naar IMG Tool 2.0, als je 'm niet hebt afgesloten dan is Player.IMG nog gewoon geladen en kan je de TXD met de zelfde naam als die je geëdit hebt in TXD Tool gaan Extracten op de zelfde manier als eerder is aangegeven(DOE DIT WEL IN EEN ANDERE MAP) nu heb je een Back-Up voor het geval dat er iets mis zou kunnen zijn gemaakt(doe dit altijd). Nu gaan we hem verwijderen, klik er met de rechter-muisknop op en druk op Delete. De TXD is nu verwijderd, nu is het tijd om de TXD die het nieuwe plaatje bevat in de IMG File te plaatsen. Druk nu op Commend -> Add en open de TXD die je dus hebt veranderd in TXD Workshop. Druk nu op Commend -> Rebuild Archive. Nu wordt het allemaal opgeslagen(dit duurt zo rond de 80 sec.)

Start SA en je zult zien afhankelijk van de soort skin dat of CJ is veranderd of een kledingstuk bij b.v. Binco.

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

Naar Engels vertaald staat er dit in de readme:

Replaces:

Tattoo: Grave (first city)

Hairs: Jeri Curl (first city)

Simply how lived exchange both files with the IMG tool

In deze readme heeft hij het over IMG in als ik het bestand open via WinRAR staat er overal achter TXD, dus ik zie niet in het lijstje een BMP bestand..

Geplaatst:

Dan is het in deze toch een TXD bestand, hier kan je het gedeelte van de TXD Workshop(waar je de TXD aanpast dus overslaan. Even voor de duidelijkheid, je hebt alleen IMG-Tool 2.0 nodig. Met dit programma open je Player.IMG in de models map van je GTA San Andreas directory. Als je dit programma hebt geopend, krijg je een hele lijst met namen die allemaal op .DFF en .TXD en .COL eindigen. Je hebt dus 2 TXD's gekregen in het mapje van de gedownloade mod, stel de namen ervan zijn:

A.TXD

B.TXD

Dan zoek je in de lijst van Player.IMG(die je dus met de IMG-Tool hebt geopend) naar A.TXD en B.TXD. Deze kun je dan gemakkelijk vinden met de Find optie(Edit -> Find) Vervolgens druk je er met je R-Muisknop op en druk je op Extract en geef je de locatie aan waar de TXD geplaats moet worden. Dan verwijder je de TXD(want 2 TXD's met dezelfde naam lijdt tot een crash en wordt trouwens niet begrepen)

Hierna druk je op Command -> Add en pak je de TXD die bij de gedownloade mod zat. Nu druk je op Command -> Rebuild Archive en na zo'n minuut is het archief herbouwd en de mod dus geïnstaleerd.

De termen A.TXD en B.TXD zijn dus een voorbeeld, in jouw geval kan dit zijn CJ.TXD of wat dan ook.. zolang de naam van TXD die bij de mod zat maar overeenkomt met de TXD die je verwijderd en dus vervangt met de TXD van de mod.. dan zit 't wel goed.

Geplaatst:

Dat eerste stukje begrijp ik niet helemaal.

je hebt alleen IMG-Tool 2.0 nodig. Met dit programma open je Player.IMG in de models map van je GTA San Andreas directory. Als je dit programma hebt geopend, krijg je een hele lijst met namen die allemaal op .DFF en .TXD en .COL eindigen. Je hebt dus 2 TXD's gekregen in het mapje van de gedownloade mod, stel de namen ervan zijn:

Oke laat ik het even vertalen naar hoe ik het zie: Ik heb dus het progammatje nodig genaamd: IMG-Tool 2.0 Dat heb ik inderdaad gedownload, hij staat bij mij op het bureau blad als WinRAR bestandje als ik erop dubbelklik opent hij het programma'tje, maar dan komt het: ik heb dan gewoon een wit vlak dus ik zie geen lijst met namen.. Aangezien ik met dit programma ''Player.IMG moet opennen (in de models map van Gta Sa directory.. Maar ik weet niet waar ik dat vind ik zie nergens iets van een ''Player.IMG ect.....'' :?

gammie.

Geplaatst:

Gewoon: C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Models/ daar vind je een bestandje genaamd Player.IMG en als je dan met je rechter muisknop er op drukt en op Openen met.. klikt, vervolgens IMG-Tool in een lijst selecteerd en op Ok drukt, dan wordt Player.IMG met de IMG-Tool geopend. :Y

Geplaatst:
Gewoon: C:/Program Files/Rockstar Games/GTA San Andreas/Models/ daar vind je een bestandje genaamd Player.IMG en als je dan met je rechter muisknop er op drukt en op Openen met.. klikt, vervolgens IMG-Tool in een lijst selecteerd en op Ok drukt, dan wordt Player.IMG met de IMG-Tool geopend. :Y

Oke dat ''Models'' heb ik nu gevonden alleen ik zie nergens ''Player.IMG staan :? Bij mij staat alleen dit:

-coll

-generic

-grass

-txd

-cutscene

-gta3

-gta_int

-player < is dit het soms?

Geplaatst:
-player < is dit het soms?

Uiteraard, het bestand heet Player en het is een IMG-file daarom wordt het aangeduid met Player.IMG :Y

Geplaatst:

Oke ik ben weer een stapje verder :clown: Ik heb nu: IMG-Tool 2.0 geopend met dit programma heb ik dus Player.IMG geopend en kreeg inderdaad een hele lijst met namen. Maar dan komt het wat ik weer even niet snap: Ik heb dus die mod gedownload (dat CJ een ander poppentje word) maar staat dat nu al in dat mapje met die lijst namen? Als ik onder zoek intyp dan vind het het wel. Of is dat juist de oude CJ (die dus standaard erin zit) ?? Stel ik heb het goed hij zit er al in, in welke map moet ik hem dan ''Extracte'' ?

gammie.

Geplaatst:
Oke ik ben weer een stapje verder :clown: Ik heb nu: IMG-Tool 2.0 geopend met dit programma heb ik dus Player.IMG geopend en kreeg inderdaad een hele lijst met namen. Maar dan komt het wat ik weer even niet snap: Ik heb dus die mod gedownload (dat CJ een ander poppentje word) maar staat dat nu al in dat mapje met die lijst namen? Als ik onder zoek intyp dan vind het het wel. Of is dat juist de oude CJ (die dus standaard erin zit) ?? Stel ik heb het goed hij zit er al in, in welke map moet ik hem dan ''Extracte'' ?

gammie.

Dat is natuurlijk de oude, die moet je verwisselen met de ''nieuwe'' zoals ik dat uitgelegd heb. Het Extracten is gewoon het maken van een back-up voor het geval dat er iets mis gaat(zodat je dus nog de oude hebt, dit is voor het geval dat de nieuwe TXD niet werkt wat dus je spel kapot zou maken). Kies gewoon een map die makkelijk is terug te vinden, maak er desnoods een nieuwe voor aan op je bureaublad. Extracten is trouwens niet verplicht, het is een strenge aanbeveling..

Geplaatst: (bewerkt)

Bedankt! Het is gelukt hehe eindelijk :D Nog één ding ik heb nu een mod van die Paul Walker maar hij word alleen (blank) als ik dat haar neem en die kleding. Bestaat er ook een mod dat CJ helemaal (blank) is en dat je allerlij verschillende kelding nog mee kunt dragen?

ps: Stel ik heb nu een mod dat als ik naar de kapper gaat dat cj een blank hoofd heeft met blond hoor. Kan ik dan nog zo'n mod downloaden om er ook een hoofd bij te zetten die gewoon zwart is maar dan een ander gezicht heeft ect.?

gammie :cya:

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

*Dubbelspost*

Niemand een idee? Ik heb er nog één vraag aan toe te voegen: Ik heb nu een andere mod gevonden, van een nieuwe spijkerbroek + Ander T-shirt. Maar het is net zo'n bestandje als dat van de mod ''Paul Walker'' Kan ik dat dan er gewoon bijzetten? Of moet ik die ''Paul Walker'' persé verwijderen?

Global.

Geplaatst:
*Dubbelspost*

Niemand een idee? Ik heb er nog één vraag aan toe te voegen: Ik heb nu een andere mod gevonden, van een nieuwe spijkerbroek + Ander T-shirt. Maar het is net zo'n bestandje als dat van de mod ''Paul Walker'' Kan ik dat dan er gewoon bijzetten? Of moet ik die ''Paul Walker'' persé verwijderen?

Global.

Paul Walker dien je persé te verwijderen, je hebt in San Andreas maar 1 CJ en maar 1 TXD van CJ..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...