Jump to content

PSP Vragen

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste,

Binnenkort wil ik graag een PSP kopen. Maar ik heb een aantal vragen:

1.

Als ik bijvoorbeeld muziek erop wil gaan doen. Dan heb ik een kaart van 32 die je erbij krijgt. Maar die kaart kan helaas niet in mijn computer want die heeft geen cardreader.

Kan het met een normale USB stick? Of heb je daarvoor een speciale nodig? Zoja, waar kan je die dan kopen en voor hoeveel?

---

2.

Voor het internet heb je daar een wireless (draadloos) internet voor nodig.

Maar kan je dan niet als je buurman draadloos internet heeft gewoon stiekem voor het raam staan en daar internetten? Of is dit strafbaar?

Moet het persé een draadloos internet zijn?

Geld dat voor gamen ook? Als je met andere mensen uit het internet wilt spelen, moet je daarvoor wireless internet voor hebben?

Alvast bedankt!

MVG

Gangsta. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi Gansta,

Hier je antwoorden op je vraagje:

1. In je PSP zit een memory card(je krijgt minimaal de 32 mb meegeleverd). Om dingen op dit kaartje te zetten heb je of een cardreader nodig(wel een verloopstukje vereist) of een USB-kabel. Beide zijn voor niet al te veel geld te koop bij de meeste winkels.

Overigens kan ik je aanraden een kaartje van minimaal 1 gb te kopen, je kan dan gewoon muziek, films en foto's erop zetten.

2. Om op internet te kunnen via je PSP heb je draadloos internet nodig. Ik weet niet zeker of het toegestaan is om "af te tappen" van de buren maar als zij geen beveiliging hebben kan je het evt. wel doen. Je hoeft overigens niet voor het raam te gaan staan ervoor. De meeste verzend kastjes hebben een bereik van 100 meter ;) . Maar nogmaals: ik weet niet of dit legaal is.

Om tegen andere mensen te gamen heb je niet altijd internet nodig. Het is volgens mij ook mogenlijk je psp's draadloos met elkaar te verbinden zonder internet. Maar internet is ook voor dit vaak een vereiste.

Ikkes.

Ps. De links zijn slechts voorbeelden!

Bewerkt: door Ikkes
Beste,

Binnenkort wil ik graag een PSP kopen. Maar ik heb een aantal vragen:

1.

Als ik bijvoorbeeld muziek erop wil gaan doen. Dan heb ik een kaart van 32 die je erbij krijgt. Maar die kaart kan helaas niet in mijn computer want die heeft geen cardreader.

Kan het met een normale USB stick? Of heb je daarvoor een speciale nodig? Zoja, waar kan je die dan kopen en voor hoeveel?

---

2.

Voor het internet heb je daar een wireless (draadloos) internet voor nodig.

Maar kan je dan niet als je buurman draadloos internet heeft gewoon stiekem voor het raam staan en daar internetten? Of is dit strafbaar?

Moet het persé een draadloos internet zijn?

Geld dat voor gamen ook? Als je met andere mensen uit het internet wilt spelen, moet je daarvoor wireless internet voor hebben?

Alvast bedankt!

MVG

Gangsta. :cya:

1. Nee, je moet een cardreader óf een USB-Kabel hebben. Zie dit topic voor meer info.

2. Als je buurman geen goede beveiliging op zijn draadloze internet verbinding (bv wachtwoord) dan kan het.

Je hoeft trouwens niet persee voor het raam te gaan staan, hij gaat ook door de muur heen. Ik geloof wel dat het strafbaar is, maar als ze ADSL hebben merken ze er helemaal niks van, want dat is een maandelijks bedrag. Als ze een telefoonverbinding hebben, en ze zien dat het bedrag opeens omhoogschiet, gaan ze natuurlijk op onderzoek uit. Maar dan moeten ze er eerst achter zien te komen dat je een psp hebt :puh:.

Als je wilt gamen met andere mensen op het internet, kan dat met alle soorten verbindingen. Er zijn zogenaamde 'servers' waar allemaal verschillende spelers bezig zijn in afzonderlijke games.

Hopelijk is het nu wat duidelijker :)

EDIT: Ikkes was me voor. Mensen zijn me wel erg vaak voor... Ik moet sneller leren typen... :7

Bewerkt: door Tunix

Je PSP verbinden met je PC wordt in de meeste gevallen gedaan doormiddel van een USB Kabel die bijgeleverd wordt met het Giga Pack. Echter is het inderdaad mogelijk met een card reader maar dat is dus niet noodzakelijk en in mijn ogen ook een beetje onhandig. Deze USB Kabels worden bij de meeste digitale Camera's gebruiken dus als je die al hebt kan je daar mooit de USB Kabel van gebruiken! Heb je nog geen USB Kabel kan je altijd in de winkel vragen of ze er eentje hebben en voor ongeveer 5 euro heb je hem. Over je tweede vraag, als ik ga scannen kan ik ongeveer 5 draadloze netwerken vinden waarvan er geen een van mijzelf is, twee hiervan zijn onbeveiligd en hebben een behoorlijk sterk signaal, netjes is het niet om het zomaar te doen maar indien je aardige buren hebt kan je altijd eens overleggen of je mischien gebruik van hun Internet mag maken. Ikzelf heb dit niet gedaan en gebruik het Draadloos Internet soms voor mijn PSP en soms voor mijn Laptop die ook over Wifi beschikt en daarvoor ben ik mijn buren ook nog stilletjes dankbaar. Of het strafbaar is zou ik helaas niet weten maar ik denk dat het meer om een gewetens wroeting betreft. Verder moet het inderdaad perse een draadloos internet zijn dus ook voor gamen. Ik wens je heel veel plezier met je PSP.

Edit: Weeral te laat maar zie dit maar als aanvulling op de andere twee posts.

Bewerkt: door Advancegta
Geplaatst:

Gangsta wat bedoel je eigenlijk met: 'Geld dat voor gamen ook? Als je met andere mensen uit het internet wilt spelen, moet je daarvoor wireless internet voor hebben?' ?

Bedoel je gamen met andere mensen via de buren hun verbinding, of gewoon op je eigen computer/psp met je eigen verbinding? Ik, Ikkes en Advancegta hebben nu verschillende antwoorden daarover gegeven...

Gangsta wat bedoel je eigenlijk met: 'Geld dat voor gamen ook? Als je met andere mensen uit het internet wilt spelen, moet je daarvoor wireless internet voor hebben?' ?

Bedoel je gamen met andere mensen via de buren hun verbinding, of gewoon op je eigen computer/psp met je eigen verbinding? Ik, Ikkes en Advancegta hebben nu verschillende antwoorden daarover gegeven...

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie berichten! :klap:_O_

Ik bedoelde gamen met mensen met mijn eigen internet verbinding, of die van de buren. Beide bedoel ik. Ik wou kijken of je daarvoor ook internet voor nodig had. (Dom vraag) Maar m'n vraag is beantwoord.

Ik heb een digitale camera met deze USB:

De plaatjes zijn nogal vaag dus ik kan begrijpen dat als jullie het niet zien. :$

Plaatje 1:

Hier zie je mijn USB kabel. :clown::cab:

http://img128.imageshack.us/img128/1741/plaatje1lh3.png

Plaatje 2:

Hier zie je de 2 (hoe noem je het?), zegmaar de 2 ''hoofden''. :bonk:

http://img128.imageshack.us/img128/1148/plaatje2na6.jpg

Eentje is heel erg klein maar niet echt vierkant; hij ziet er ongeveer zo uit:

http://img404.imageshack.us/img404/5935/euhqo4.png

Bewerkt: door Gangsta
Geplaatst:

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie berichten! :klap:_O_

Ik bedoelde gamen met mensen met mijn eigen internet verbinding, of die van de buren. Beide bedoel ik. Ik wou kijken of je daarvoor ook internet voor nodig had. (Dom vraag) Maar m'n vraag is beantwoord.

De plaatjes zijn nogal vaag dus ik kan begrijpen dat als jullie het niet zien. :$

Plaatje 1:

Plaatje 2:

Ik kan het niet zien. Ik zou zeggen: doe hem erin, als hij past: maak verbinding met je computer, als er een tekentje in de taakbalk verschijnt over een 'verwisselbare schijf' dan doet hij het. Als hij er niet in past, moet je maar een PSP USB-kabel kopen. Dat kan bij speelgoedwinkels, gamewinkels etc. Ze zijn rond de €3.

Plaatje 1:

Plaatje 2:

Ik kan het zien aan de hand van de eerste foto, kabeltje zou in principe perfect moeten werken.

En draadloos surfen bij de buren is niet zo gemakkelijk. In de meeste gevallen heb je een WEP sleutel nodig, helaas. Maar je kan altijd proberen. Een router heb je al voor 50 euro, dus niet zo'n groot probleem.

Bewerkt: door Die-hard
Geplaatst:
Oké dank jullie wel! :D

Maar kan ik dan meer dan 512 MB op die kabel zetten, en plaatsen naar mn PSP.

Tuurlijk, de snelheid is niet zo hoog, maar gaat perfect. Het hangt enkel van hoeveel je kan opslagen af.(dus het geheugen kaartje)

Geplaatst:

Nog een klein vraagje:

Ik heb op het Forum gelezen dat je persé een geheugen kaartje nodig hebt om een spel te kunnen spelen. :{:{:{:{

Is dit waar?

Geplaatst:

Je hebt een minimaal geheugen nodig om een spel te spelen. Dit is zo omdat je dan je savegames kan opslaan. Als je gewoon een nieuwe PSP krijg je er een kaartje van minimaal 32 MB bij. Dus dat zijn geen zorgen voor jou ;) .

Ikkes.

Geplaatst:

Neen, Ikkes, dat is niet waar. Je kan elk game spelen zonder memory card, maar niets opslagen zonder memory card! :)

Geplaatst:
Neen, Ikkes, dat is niet waar. Je kan elk game spelen zonder memory card, maar niets opslagen zonder memory card! :)

Ok dank jullie wel want ik dacht dat je met die Memory Card je spel kan laten starten... Netals een ram geheugen ofzo. :clown::bonk:

Maar wel bedankt! :Y

Geplaatst:
Ok dank jullie wel want ik dacht dat je met die Memory Card je spel kan laten starten... Netals een ram geheugen ofzo. :clown::bonk:

Maar wel bedankt! :Y

De PSP heeft al RAM geheugen voor de update's ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...