Jump to content

PC Wil niet afsluiten!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo

Mijn computer heeft de laatste tijd nogal rare kuren. Hij wil niet afsluiten, niet afmelden, niet van gebruiker wisselen en als ik hem eindleijk uit heb start hij soms (midden in de nacht :duh: ) zomaar op.

Wie kan mij helpen? Ik vind dit echt vervelend, want nu moet ik telkens de aan/uit-knop van de computer indrukken om af te sluiten met als gevolg, elke keer bij het opstarten de systeemscan op C:\

Geplaatst: (bewerkt)

[*] Ik las ergens dat er een hypere router in je netwerk kon zijn, controleer daar eens op :)

[*] Voor het afsluiten weet ik eigenlijk niets... Sla al je dingen op met de Bestandenoverbrengwizard van Windows ofzo, en herinstalleer je computer. Doe de dingen weer terug en klaar ben je :Y

[*] Scan eens op virussen, op MTA is er zo'n ventje die virussen kan versturen met ''bepaalde eisen'', zoals de processor heet laten worden e.d. Misschien is dat soortgelijks met joun gebeurt.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Om te voorkomen dat je pc 's nacht aan gaat, kan je de stekker eruit trekken. Dan springt vast niet automatisch aan.

Geplaatst:
Om te voorkomen dat je pc 's nacht aan gaat, kan je de stekker eruit trekken. Dan springt vast niet automatisch aan.

Lijkt me geen goed idee wanneer de pc nog aanstaat de stekker er uit te trekken.

Alleerst kijk eens bij Ctrl+Alt+Delete en kijk bij de tab Processen kijk of bij deze processen een proces draait die veel vergt, deze geeft vaak de overlast dus moet je deze sluiten zodat je computer in alle rust kan sluiten.

Je kan ook proberen je computer opnieuw op te starten en op F8 te drukken kom je in veilige modus en kan je even scannen op virussen.

Succes.

Geplaatst:

Lijkt me geen goed idee wanneer de pc nog aanstaat de stekker er uit te trekken.

Nee, maar het zou wel kunnen als de pc uit staat.

Geplaatst:

Alleerst kijk eens bij Ctrl+Alt+Delete en kijk bij de tab Processen kijk of bij deze processen een proces draait die veel vergt, deze geeft vaak de overlast dus moet je deze sluiten zodat je computer in alle rust kan sluiten.

Je kan ook proberen je computer opnieuw op te starten en op F8 te drukken kom je in veilige modus en kan je even scannen op virussen.

Succes.

Bij Taakbeheer staat geen enkel proces dat momenteel meer dan 3% van het totaal CPU vergt, afgezien van 'Niet-actieve systeemprocessen'

Overigens, wat hoort wel en niet in mijn C:\ -directory te staan? Zie screen.

csc6.png

Geplaatst:

Succes.

Bij Taakbeheer staat geen enkel proces dat momenteel meer dan 3% van het totaal CPU vergt, afgezien van 'Niet-actieve systeemprocessen'

csc6.png

Weet ik niet :puh: Maar volgens mij moet je niet bij wat veel CPU vergt maar veel geheugen.

En heb je mijn post al gelezen?

csc6.png

Dat zijn geen spannende dingen die daar staan. Normaal gesproken zie je ze niet, omdat die verborgen zijn. Jij hebt "verborgen bestanden weergeven" aanstaan.

-=-

Wat betreft het niet afsluiten:

Start je pc op, en kijk bij het lijst je processen. Maar daar een lijstje van, en beeindig 1 willekeurige en kijk het afsluiten nu wel goed gaat. Gaat het nog steeds niet goed, probeer een andere. (sommige kun je niet afschieten, die moet je overslaan).

Er zal er hoogstwaarschijnlijk eentje tussen zitten die het probleem veroorzaakt, als je die gevonden hebt moet je uitzoeken wat het ding doet.

-=-

Het opnieuw opstarten kan inderdaad een netwerk commando zijn, trek na het afsluiten de netwerk kabel er eens uit, en kijk of het probleem daarmee opgelost is. Als dat zo is, kun je op de een of andere manier het "wake on lan" uitschakelen. Meestal moet dat in je bios.

Bewerkt: door Goudvis
Geplaatst:

Of schrijf eens je processen op. Meestal laat de naam ons iets weten. Ik heb zelf eens spyware gehad (nog nooit last gehad PC afsluiten) en zocht het proces op en ik zag hoe ik het kon verhelpen. Natuurlijk niet aan te raden als er 80 processen opstaan, maar sluit de onnodige (Msn, X-Fire, etc.) eens af.

Deze computer hangt niet aan een netwerk, hij is alleen verbonden met het internet.

Edit: Ik heb net een nieuw acount aangemaakt, 'Snelle gebruikerswisseling' gedaan (wat overigens wel blijkt te werken) en vanuit het nieuwe account de computer afgesloten en vervolgens opnieuw opgestart, daar werkte het dus wel.

Dan moet het probleem zich binnen D:\Documents and setting\{gebruikersnaam} bevinden.

Bewerkt: door Big Boss
Geplaatst:
Deze computer hangt niet aan een netwerk, hij is alleen verbonden met het internet.

Da's ook een netwerk, een hele grote zelfs!

Ook een USB modem of een ethernet modem kunnen het "wake up" commando versturen....

Geplaatst:

Waarom dan alleen naar mijn PC? Het internet komt binnen, gaat dan naar de router en dan naar alle PC's hier in huis.

Geplaatst:
Waarom dan alleen naar mijn PC? Het internet komt binnen, gaat dan naar de router en dan naar alle PC's hier in huis.

Misschien omdat die pc de enige is die het "Wake On Lan" aan heeft staan? (is maar een gok hoor).

Wat betreft het afsluiten: als een nieuwe gebruiker wel goed werkt kan het ook gewoon in het register zitten hoor! Waarschijnlijk zit het in een programma dat automatisch opstart. Kijk eens met msdiag welke programma's er vanzelf opgestart worden....

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...