Jump to content

Ik wil een Laptop/Gewone Computer

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste gtaforumers ik wil een Laptop gaan kopen tussen de 400 en 550 euro.

Eisen.

Let goed op de prijs tussen de 400 en 550 euro.

Ik wil hem in een winkel kopen, Dus niet online om het internet.

Marktplaats ETC mag maar ik wil hem zelf omkomen halen.

Hij moet spellen zoals Sa en andere nieuwe spellen kunnen afspelen.

Hij moet een CD brander hebben.

DVD brander mag hoeft niet.

Hij moet XP kunnen afspelen

En hij moet best snel kunnen gaan.

Rullez :t

Geplaatst: (bewerkt)
Beste gtaforumers ik wil een Laptop gaan kopen tussen de 400 en 550 euro.

Eisen.

Let goed op de prijs tussen de 400 en 550 euro.

Ik wil hem in een winkel kopen, Dus niet online om het internet.

Marktplaats ETC mag maar ik wil hem zelf omkomen halen.

Hij moet spellen zoals Sa en andere nieuwe spellen kunnen afspelen.

Hij moet een CD brander hebben.

DVD brander mag hoeft niet.

Hij moet XP kunnen afspelen

En hij moet best snel kunnen gaan.

Op Marktplaats.nl heb ik iets gevonden, namelijk een site waar je kan kiezen bv. 'laptops tussen €200 en €300'. En zo heb ik tussen €400 en €500 gevonden. Ik zie er veel laptops staan, en je moet maar eens kijken wat voor jou het beste is. Als je toch niet veel snapt van de specificaties dan zeg je het maar. :)

Klik

Edit: Ik zie net dat niet bij alle laptops specificaties staan, let er dus mee op en neem niet gewoon een mooie..

Bewerkt: door Velaro
Geplaatst:

Je moet eerst enkele dingen op een rijtje zetten:

Waar ga je die laptop voor gebruiken:

Games?

Sterk af te raden om een laptop te kopen om games te gaan spelen, meestal kun je de nieuwste games niet eens spelen op een laptop.

Internet?

Dan heb je best een goed systeem om te internetten, alleen een draadloos systeem kan voor een hoog cpu zorgen dus ik zou geen draadloos internet nemen.

Word?.Office?

Een laptop is goed voor tekstwerken, Ik denk dat als je je huiswerk er op gaat maken dat je goed doet aan een laptop.

De prijs?

Een laptop zijn vaker duurder dan een pc, daardoor kan je voor 400-500 euro echt niet veel verwachten, misschien een Pentium 2, Pentium 3. Een pentium 4 kan je denk ik niet krijgen, tenzij er veel dingen missen en je alleen de Processor en behuizing krijgt.

Ik denk dat je beter een paar honderd euro er bij kan leggen, en dan bij http://www.vicomputer.nl/ of http://www.alternate.nl een laptop kan bestellen/kopen.

Een gevaarlijk iets is aan marktplaats dat je nooit zeker weet of het systeem nog goed werkt, of er wel iets in het pakket zit wat je ontvangt.

Op 1 ding moet je letten koop geen celeron maar koop een AMD of Pentium processor, deze zijn vaak sneller dan een celeron.

Succes met je koop!

Geplaatst:

En wat nou als ik mijn eisen hetzelfde laat, alleen dat mag het ook een gewone computer zijn?

@ Hoofdpost aangepast.

Geplaatst:

Dan heb je een beter systeem dan zit je gauw in de Pentium 4 tweede hands, maar een nieuwe AMD of P4 is wel wat duurder dan 550 euro.

Dus dat wordt nog even sparen.

Geplaatst:

Ik heb een tijdje geleden ( 1 week ofzo) een nieuwe Acer PC gekocht. Omdat ik zo ongeveer dezelfde eisen als jouw stelde maakte ik ook een apart topic aan.

Er kwam al snel een andwoordt van Summerbase waar ik ook echt iets aan had.

Dit vertelde hij over de PC die ik wilde kopen:

Processor: Intel® Celeron® C352D - Celeron processoren zijn hele zuinige producten, maar niet in prestatie; wat betreft de game- wereld. Ik kan wel zeggen dat je op een internet PC hier ruimschoots genoeg aan hebt en dat gewoon- desktop programma's het zonder problemen kunnen doen. Ik zou dan ook niet luisteren naar de mening van jouw vrienden, want dat zijn waarschijnlijk gamers en dat hoef jij niet aangezien je een Xbox 360 hebt/aan gaat schaffen.

Geheugen: 512 MB DDR 400 MHz - Ik zou zeggen, twijfel niet aan dit geheugen, want 512 MB is zelfs vandaag de dag nog steeds voldoende voor een internet en zaken PC, echter is het niet meer voldoende voor games die tegenwoordig over de toonbank gaan, wil je toch af en toe een spel spelen? Dan kun je beter een 1024 MB reep nemen; verder is 400 M(ega)H(ertz) voldoende voor een goed systeem vandaag de dag.

Cache: 512 kB L2 - Het Level 2 cache (supersnel geheugen in de processor) valt me wat tegen, maar het zal zeker niet minder wezen in de prestaties van een systeem dat voor jouw wensen moet voldoen. Wil je echter gaan gamen of met zware programma's werken? Dan zou ik minimaal 1024 L2 cache nemen.

Harddisk: 160 GB S-ATA - Dit lijkt me ruimschoots voldoende voor een computer met MP3 muziek. 160×1024mb = 163840mb : 3mb (standaard formaat MP3 nummer) = 54613 nummers. Nou als dat niet genoeg is, dan weet ik het ook niet meer. Ik zou dit absoluut niet afraden, meer is natuurlijk beter, maar hier heb je echt voldoende aan.

Geluidskaart: Onboard sound 5.1 - Als je niet veel waarde hecht aan 'muziek' dan voldoet een onboard - of eigenlijk gewoon een geluidschip op het moederbord- absoluut! Maar ben je een muziek liefhebber dan zou ik een duurdere geluidskaat nemen; maar goed daar ga ik het nu niet echt over hebben.

Videokaart: 64 MB SiS Mirage SiS661GX (shared) - Het is geen goede videokaart dat kan ik j wel zeggen en er zullen ook niet veel dingen mogelijk zijn, dus gamen zit er niet in met deze videokaart, maar het is in ieder geval meer dan je al had en je kunt er wel een standaard game mee spelen, maar geen San Andreas, ik denk wel GTA III en misschien net GTA Vice City, maar meer ook niet. Ook beschikt dit geheugen over shared geheugen dat betekent dat hij zelf geen geheugen heeft, maar dat snoep hij gewoon af van het normale geheugen; dus het beste uit deze computer halen qua gaming zal er niet in zitten.

Poorten: 6x USB 2.0 - Genoeg poorten om je apparaten aan te sluiten.

Toetsenbord: PS/2 - Geen merk, lijkt me niet iets om druk over te maken.

Muis: PS/2 scroll - Geen merk, lijkt me niet iets om druk over te maken.

Netwerkkaart: 10/100 Mbps - Dit moet wel voldoen aan een ADSL/kabel verbinding denk ik, weet het eigenlijk wel zeker.

CD/DVD-Rewriter: DVD+/-RW Double Layer - Ik weet niet wat voor merk het is, maar tegenwoordig brandt toch niemand meer heb ik het gevoel; dus het lijkt me wel een goede keuze.

Kaartlezer: 9-in-1 Memory Cardreader - Hier kun je bijvoorbeeld een kaart van de digitale camera stoppen zo is het natuurlijk makkelijk om snel even een foto of een muziekje op een kaartje te zetten die daarvoor bestemd zijn, het is mooi mee genomen, maar echt nodig kun je het niet noemen, want er zit ook meestal wel een kabel bij als je iets koop waarbij je van computer naar apparaat moet.

Besturingssysteem: Windows XP Home editie SP2 - Dit is een normaal besturingssysteem zoals je wel verwacht had, het is legaal en dat is natuurlijk mooi mee genomen, maar besef wel dat volgend jaar Windows Vista uit komt, maar die zal denk ik niet volledig werken met zijn volle functionaliteit op dit systeem.

Zou je deze PC kopen , hij kost je slechts 400 euro en je hebt een prachtige aankoop. Ik raad je aan omdat je er San Andreas op wil spelen er dan wel een nieuwe videokaart bij te kopen aangezien de videokaart die hierin zit hem niet aankan.

Dit komt omdat de videokaart onboard zit, dat houdt in dat de videokaart het geheugen wat hij nodig heeft (64 MB) van het werkgeheugen afsnoept. In werkelijkheid heb je dus 447 MB werkgeheugen over. Dit is overgens gewoon genoeg hoor.

Maar om te gamen zal je dus een nieuwe videokaart erin moeten zetten.

Succes met je keuze!

Blink ^_^

Geplaatst:

Beste blink, waar heb je deze PC gekocht. Hoe ziet hij eruit. En waar koop je die nieuwe video kaart, en hoe duur is de nieuwe videokaart.

Geplaatst:

De PC kan je kopen bij verschillende computer zaken. Omdat er bij mij in de buurt maar twee waren was de keuze snel gemaakt.

BCC heeft hem en ook bij Dynabite kan je terrecht voor deze computer.

Voor videokaarten kan je onder andere ook kijken bij Dynabite maar er zullen vast wel meer winkels in jouw buurt zijn.

Blink :)

Geplaatst:

Maar wat voor,n Video kaart heb ik nodig, en hoe duur kan hij dan gaan kosten?

@ Het liefst heb ik een videokaart waarmee ik ook de allernieuwste spellen kan afspelen zoals GTA IV ETC ETC.

Geplaatst:

Ik heb een Grafische kaart gekocht van 150 euro, gekocht bij http://www.vicomputer.nl een Geforce 7600 GT 256MB DDR3 PCI-E, het ligt er aan of je nu een AGP of een PCI-E slot hebt, ik zou in iedergeval voor die kaart gaan heb je gelijk een top kaart.

Oke ik zal erover na denken, maar een duurdere kaart kan ik niet nemen, want 400 euro voor de PC en dan nog 150 voor een videokaart. Dan ben ik aan mijn bedrag, want een muis en toetsenboord zat erbij. En een beeldscherm hebben we vast nog wel ergens leggen.

Meer computers zijn nog steeds welkom.

@@@ Zat er nou eigenlijk een CD Brander in die Acer?

Bewerkt: door Rullez

Dan heb ik nog een vraagje over Celeron, kan je dit verander in een Pentium Processor? Zo ja hoe en hoeveel gaat dit kosten?

@@@ Kan je met Celeron eigenlijk wel gamen?

Bewerkt: door Rullez
Geplaatst:

Met een Celeron processor kan je wel gamen maar hij is er niet echt geschikt voor. Om te gamen kan je dus inderdaad beter een computer kopen met een Intel Pentium 4 Processor. Helaas is deze PC niet in die versie verkrijgbaar. Wel heb je dezelfde PC maar dan voor 100 euro duurder met een AMD Processor. Misschien dat je met die Processor wel kan gamen.

:)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...