Jump to content

Wanneer is de maat vol?

Recommended Posts

Geplaatst:

Gamen, je doet het al heel lang of je doet het pas een paar jaar. Het verschild natuurlijk per persoon.Bij mij zit het zo:

De eerste keer dat ik echt een game speelde was toen ik een jaar of vijf was. Het was op een computer waar je floppy's in moest doen, iets anders was er toen nog niet. De floppy's waren iets van 15 cm breed en hadden een lengte van 20 cm denk ik.

Mijn eerste game was een leuk spel, je moest poppetjes redden die uit een vliegtuig sprongen. Nou ja poppetjes...het waren natuurlijk 3 pixels met daaraan nog wat pixels.

Later kreeg ik nog gameboy, daarop volgde nog meer gameboys en ook die heb ik helemaal kapot gespeeld.

Een paar jaar later kregen we een echte computer met Windows 98 :) Het was een hele neppe PC maar in die tijd was je stoer als je zo'n pc had. Ik speelde DOOM , Wolfenstein , Viking , Commander Keen. Het leven was perfect :D

De tijd veranderde en er kwam een echte Playstation 1 in huis. Op mijn verjaardag kreeg ik hem dan eindelijk, een ubervette console waar iedereen mee speelde op dat moment. Met wel 2 spelletjes erbij. Een rally spel en een motor spel. Ik heb me er uit eindelijk dagen zoet mee weten te houden. Jaren lang heb ik mijn collectie weten uit te breiden.

Ongeveer april van dit jaar heb ik alle 35 spelletjes verkocht via het Internet en daar heb ik nu toch eigenlijk wel een beetje spijt van.

Nog iets later kregen we weer een nieuwe PC, het was een Pentium IV met best wel wat kracht voor die tijd. Ik speelde er Grand Theft Auto III op en nog veel meer games. Toch vond ik het gamen op de PC minder leuk dan op een console. Ik besloot daarom ook om voor een Gamecube te gaan sparen, de console was op dat moment maar 99 euro.

De GC kwam er uit eindelijk ook en heeft me ook bijzonder weten te vermaken maar na een jaar was ik hem zat en heb ik alles verkocht en een Xbox in huis gehaald.

Wat een apparaat was dat zeg, het zag er mooi uit en speelde perfect. Helaas deed ik iets wat ik nooit had moeten doen, ik liet hem ombouwen :ch: Na een maand of 4 was hij stuk en las hij geen CD's meer. Daar heb ik uiteindelijk zeker wel van geleerd en ik raad ook iedereen aan het nooit te doen!

Om toch nog te gamen kocht ik voor 180 euro een nieuwe Xbox met Dead Or Alive Ultimate en die doet het nu nog altijd, ik ben er nog steeds heel blij mee.

Waar ik nu precies heen wil met dit topic, heel simpel. Komt er ooit een moment voor jouw dat je zegt: '' Ik stop met gamen, het is nu genoeg'' ?

We blijven als gamers maar kopen en kopen, komt er nooit een einde aan. Je ouders zullen het vast ook wel eens tegen je hebben gezegd.

Sinds de Xbox 360 er is ben ik zeer aan het twijfelen of ik door wil gaan met gamen of me anders wil bezig houden. Bijvoorbeeld met computers en dan vooral de Hardware en Software. Ook heb ik sinds een week een nieuwe PC.

Of er iets Next-Gens bij mij komt weet ik nog niet, misschien in 2007. We see!

En jullie?

Geplaatst:

Wel wat je zegt is waar .Maar gamers denker daar niet aan ze willen gewoon gamen en niets meer anders doen ,maar ik game gewoon meer niet ik ben gamen rap veslaafd en verveeld .Ik ga men leven daar niet aan verspillen ik ga ook nog iets anders doen dan aleen maar gamen .Maar iedereen (bijna iedereen) vind gamen leuk .Het is verslavend maar ik denk dat niet iedereen zijn leven daar gaat aan verspillen .Ik wil wel nog een lief hé.

Greets SS :cya:

Geplaatst:
Wel wat je zegt is waar .Maar gamers denker daar niet aan ze willen gewoon gamen en niets meer anders doen ,maar ik game gewoon meer niet ik ben gamen rap veslaafd en verveeld .Ik ga men leven daar niet aan verspillen ik ga ook nog iets anders doen dan aleen maar gamen .Maar iedereen (bijna iedereen) vind gamen leuk .Het is verslavend maar ik denk dat niet iedereen zijn leven daar gaat aan verspillen .Ik wil wel nog een lief hé.

Greets SS :cya:

Tuurlijk willen ze gamen en niets anders doen maar er moet ook geld voor zijn. Als je kijkt naar een Xbox 360 game wat daar de prijs van is , dan schrik je toch echt wel een beetje. Zeventig euro voor een game betalen is best veel, oke het is tien euro meer als vroeger maar toch...

Wat moet een gemiddelde game wel niet kosten over tien jaar? Ik weet het niet ....

Geplaatst:

Mijn moeder zegt weleens tegen me: ''Ben jij niet te oud voor zulke speeltjes?''

Vaak als ik een console wil gaan kopen of een CDrom, dan zegt ze het tegen me. Dan voel ik me plotseling heel erg anders. Dan wil ik de game of console niet meer kopen en dan gewoon maar niks doen.

Gamen is gewoon een zogenaamde digitale wereld met poppetjes. Natuurlijk verschilt het van elke spel. Voetbal, basketbal, vechten, racen noem maar op.

Ik wil nog wel wat gamen, maar ik voel me pas echt goed als ik geen last van m'n huiswerk heb ofzo. Anders denk ik er steeds aan tijdens het gamen.

Mijn moeder denkt dat ik de enige ben van mijn leeftijd (14) die aan het gamen is dus daarom denkt ze dat ik een te groot ben. :puh:

Zelf vind ik gamen wel iets leuks voor een vrije tijd. Je kan lekker met je vrienden tegen elkaar vechten etc. Maar als je groot word en kinderen krijgt dan gaan zij vast ook gamen met nieuwe technologie. Dan wil jij vast wel tegen hun even een potje gaan spelen.

Zelf weet ik niet echt of ik ga stoppen met gamen. Al mijn consoles zijn nu stuk en op deze nieuwe PC mag ik niet meer gamen omdat ze denken dat ik de PC ermee mol.

Mijn PS2 ging ook kapot en dus ben ik van plan om een PSP te gaan kopen.

:cya:

Geplaatst:

Mijn ouders en dan vooral mijn vader hebben zich erover heen gezet dat ik wel eens game. Moeder heeft er soms nog wel eens wat problemen mee maar nooit echt heel erg. Vader daarin tegen vind het niet zo heel erg dat ik wel eens een game speel maar zelf wil hij er niets van weten. Hartenjagen tegen de computer meer ook niet voor hem.

En wat je zegt is inderdaad wel waar. Wanneer je een hoop huiswerk hebt en je gaat bijvoorbeeld even San Andreas spelen dan speelt het toch een stuk minder leuk dan waneer je weet dat je geen huiswerk hebt.

Ik zelf ben nu bezig met mijn laatste jaar op school en dat betekend dus examen, best wel een beetje stres omdat ik niet zeker ben of ik het wel ga halen voor een aantal vakken. De controller zal ik dus wel eens wat vaker neer moeten leggen dan eerst.

Maar nu ik een nieuwe computer heb gaat dat best moeilijk worden aangezien die naast mijn bureau staat. Gewoon uitzetten lijkt me dan toch wel de beste optie.

Met een diploma kan je tenslotte als je verder gaat met leren je geld verdienen en met het spelen van Grand Theft Auto niet.

En trouwens ik las laatst iets op een ander forum. Een jongen vertelde daar dat hij vroeger doordeweeks soms wel om vier uur in de nacht op stond om nog even te gamen op de Xbox. Nu hij wat ouder is doet hij dit niet meer, hij voelt zichzelf wat volwassener zei hij.

Je nacht rust verstoren omdat je wilt gamen vind ik helemaal verkeerd...verslaafd...

^_^

Geplaatst: (bewerkt)

Ik game alleen als het nodig is. Ik heb iets met mijn moeder afgesproken, ik mag alleen gamen in de vakanties, zodat ik toch wat aan mijn huiswerk. Maar ik denk dat die afspraak verbroken word als ik de PSP ga kopen, dan probeer ik alleen 's avonds na al mijn huiswerk even een uurtje te gamen dat vind ik het beste. Iemand in dit topic voelt zich niet goed als diegene gamed en hj/zij heeft nog huiswerk, dat heb ik ook. Ik maak eerst mijn huiswerk, ga dan goed leren en dan ga ik heel even gamen, dat is het allerbeste vind ik.

Een game verveelt niet zo snel bij mij, daarom doe ik het ook in vakanties. Als ik alles heb gedaan stop ik met gamen. Dan heb ik het gehad en wil ik wat anders doen.

Bewerkt: door Toni Caprioni
Geplaatst:

ik game alleen als ik me verveel of als ik ff me moet afreageren. in plaats van op mijn omgeving knal ik gewoon wat mensen in hitman bloodmoney of rainbox six vegas neer :puh:

Geplaatst:

Nou, als me ps2 kapot gaat :puh: nee joh als je het dagelijks bedoeld: Als ik iets te lang speel dan verveelt het dus wissel ik af van Genre maar als ik gwn alles gedaan heb en nog verveeld :puh: doe ik em uit

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...