peter99 Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 de titel luid het al : hoe maak je een winkelwagentje op je website(moet wel werken natuurlijk ) ? alvast bedankt Reageren
Gangsta Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 (bewerkt) Met welke scripttaal werk je? HTML, PHP of andere? Zelf zou ik PHPFusion aanraden. Deze heeft nu een speciafieke zogenaamde Modification waarmee je een Web-Shop kunt aanmaken. Hiermee kunnen gasten zich registreren en een winkelwagentje maken met jou producten. PHPFusion 6.0.1.6 kan je nu gratis downloaden op de PHPFusion site. Klik hier om naar hun website te gaan. Je hoeft je niet te registreren, als je op deze link klikt download je meteen PHPfusion 6.0.1.6. Je hebt alleen een hosting nodig die PHP 4.0 ondersteunt. Bewerkt: 31 december 2006 door Gangsta Reageren
peter99 Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2006 (bewerkt) ik gebruik html en het progamma dreamweaver xs 2004 en ik ben bezig met een layout voor de voorraad van wagemakerswebsites , dus de klant moet wel ff kijken waar ie zn site host Bewerkt: 31 december 2006 door peter99 Reageren
Die-hard Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 ik gebruik html en het progamma dreamweaver xs 2004 Dan zal het niet werken, elk "winkelwagentje" heeft wel php, en meestal mysql nodig. Kijk eens of je host dat ondersteund. Reageren
peter99 Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2006 het probleem is , php vind ik een f*cking moeilijke taal ,k werk al heel de tijd met html Reageren
Die-hard Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 het probleem is , php vind ik een f*cking moeilijke taal ,k werk al heel de tijd met html Kijk, php zal voor phpfusion geen probleem zijn. Je moet er niets van kennen, gewoon installeren. Het lijkt me dus idd wel een goede oplossing. Reageren
peter99 Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2006 wtf ? ik snap het niet zo meer ,dus in html iets van php zetten , gaat da wel ? Reageren
Gangsta Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 (bewerkt) Voor de ''default'' PHPFusion heb je geen enkele PHP taal kennis voor nodig. Je moet alleen een beetje kennis hebben met het uploaden en CHmodden. Maar dat is met een tutorialtje al geleerd. Om de modification (de Mod waarmee je de web-shop kan hebben) te uploaden, heb je waarschijnlijk wel kennis nodig van de PHP bestanden te bewerken. Ze zeggen soms dat je een bepaalde script tussen je ''body'' moet plaatsen. Maar eigenlijk is dat zo gebeurd. Ik heb vroeger al een web-shop mod gezien voor PHPF, maar dat was volgens mij op de mod.phpfusion website. Edit: Even op je vraag. Nee. In HTML kan je geen PHPscripts plaatsen. HTML is onveilig als je een web-shop gaat maken. Bewerkt: 31 december 2006 door Gangsta Reageren
Die-hard Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 HTML is onveilig als je een web-shop gaat maken. HTML is niet onveilig daarvoor, HTML kan het simpelweg niet.(ze kunnen geen gegevens verzenden etc.) Reageren
Gangsta Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 HTML is onveilig als je een web-shop gaat maken. HTML is niet onveilig daarvoor, HTML kan het simpelweg niet.(ze kunnen geen gegevens verzenden etc.) HTML is niet zo veilig maar dat wil niet zeggen dat PHPFusion ook niet veilig is. PHPFusion kan je ook simpel weg hacken maar als je een lange en goede paswoord hebt gaat dat niet zo. In HTML is de web-shop functie makkelijk voor hackers te stelen. Tevens is er bijne geen goede web-shop functie beschikbaar met HTML. Reageren
peter99 Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 december 2006 DAT IS HET !!! BEDANKT !!!! OP Startpagina staat een site over webwinkel ! , daar zou wel een winkelwagen bij zitten !!!!!!!!!!!! bedankt bedankt 10000x bedankt Reageren
Ewoud Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 (bewerkt) HTML is onveilig als je een web-shop gaat maken. HTML is niet onveilig daarvoor, HTML kan het simpelweg niet.(ze kunnen geen gegevens verzenden etc.) HTML is niet zo veilig maar dat wil niet zeggen dat PHPFusion ook niet veilig is. PHPFusion kan je ook simpel weg hacken maar als je een lange en goede paswoord hebt gaat dat niet zo. In HTML is de web-shop functie makkelijk voor hackers te stelen. Tevens is er bijne geen goede web-shop functie beschikbaar met HTML. HTML is een opmaaktaal. HTML kan geen commando's uit voeren zoals de browser script taal javascript en de server taal PHP. Kortom je gebruikt HTML alleen voor het uiterlijk en niet om functies uit te voeren. Wat jij dus zegt slaat dus inprinciepe nergens op. wtf ? ik snap het niet zo meer ,dusin html iets van php zetten , gaat da wel ? <html> <head> <title> </title> </head> <body> <?php //PHP gedeelte ?> </body> </html> Alleen het nadeel is van PHP als je het moet uitvoeren moet de pagina worden vernieuwd. Daarvoor word er ook tegenwordig veel gebruik gemaakt van php. Je zal alleen de extentie van het HTML bestand veranderen van document.html in document.php. Bewerkt: 31 december 2006 door Ewoud Reageren
Die-hard Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 (bewerkt) Maar vergeet niet Ewoud: Het moet wel als .php worden opgeslagen dan. EDIT: Dat zette je er nog bij ja. Maar via html gaat het wel, als je javascript gebruikt. Maar da's zo onveilig... Bewerkt: 31 december 2006 door Die-hard Reageren
peter99 Geplaatst: 10 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 10 januari 2007 HTML is onveilig als je een web-shop gaat maken. HTML is niet onveilig daarvoor, HTML kan het simpelweg niet.(ze kunnen geen gegevens verzenden etc.) HTML is niet zo veilig maar dat wil niet zeggen dat PHPFusion ook niet veilig is. PHPFusion kan je ook simpel weg hacken maar als je een lange en goede paswoord hebt gaat dat niet zo. In HTML is de web-shop functie makkelijk voor hackers te stelen. Tevens is er bijne geen goede web-shop functie beschikbaar met HTML. HTML is een opmaaktaal. HTML kan geen commando's uit voeren zoals de browser script taal javascript en de server taal PHP. Kortom je gebruikt HTML alleen voor het uiterlijk en niet om functies uit te voeren. Wat jij dus zegt slaat dus inprinciepe nergens op. wtf ? ik snap het niet zo meer ,dusin html iets van php zetten , gaat da wel ? <html> <head> <title> </title> </head> <body> <?php //PHP gedeelte ?> </body> </html> Alleen het nadeel is van PHP als je het moet uitvoeren moet de pagina worden vernieuwd. Daarvoor word er ook tegenwordig veel gebruik gemaakt van php. Je zal alleen de extentie van het HTML bestand veranderen van document.html in document.php. huh ? ik had ergens anders gelezen ,( volgens mij was dat bij de tuts ) dat er geen php in een html bestand kan , maar wel html in .php bestanden of zie ik het verkeerd (zal dat wel zijn Reageren
Argon Geplaatst: 10 januari 2007 Rapport Geplaatst: 10 januari 2007 Standaard kan er geen PHP in een bestand met de extentie "html" maar je hoster kan in httpd.conf of php.ini (ik weet het niet juist meer ik dacht in httpd.conf) aanpassen in welke extenties van bestanden PHP kan geparsed worden. Dus als jouw hoster geen PHP toelaat in html bestanden kan je het bestand gewoon <bestandsnaam>.php noemen en dat in alle hyperlinks aanpassen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.