Thundercover Geplaatst: 31 december 2006 Rapport Geplaatst: 31 december 2006 Ik heb XAMPP (versie 1.5.4a) op mijn pc geïnstalleerd. Ik werk er al een tijdje met plezier mee, maar als ik kijk bij de pagina Veiligheid, staat er: PHP draait NIET in "safe mode". En XAMPP zegt dat het niet veilig is. Van de link Klik hier voor meer info... wordt ik niks wijzer. Weet iemand misschien wat de safemode precies inhoudt, of ik er iets aan heb (ik gebruik XAMPP alleen om me website op te testen, dus niet voor openbaar gebruik) en als ik er iets aan heb, hoe moet ik het veilig maken? Hier een link naar de pagina van Klik hir voor meer info... Hier een screen: Reageren
Argon Geplaatst: 1 januari 2007 Rapport Geplaatst: 1 januari 2007 Safemode is een mode waarin je PHP kan laten draaien en zoals de naam zecht is dit de veilige mode, maar dit is eigelijk niet nodig. In de safemode zijn een aantal dingen niet mogelijk. Wil je PHP in de Safe mode zetten dan moet je het bestand php.ini openen en bewerken. Je kan het bestand in de map van PHP vinden die waarschijnlijk in je map van XAMPP zit. In php.ini zoek je: ; Safe Mode ; safe_mode = Off en dat verander je door: ; Safe Mode ; safe_mode = On Reageren
Goudvis Geplaatst: 2 januari 2007 Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Safe mode gebruik je over het algemeen als je "vreemden" php wilt laten gebruiken op jou site. Als je zelf de php code beheerd is het niet zo belangrijk. Als safe mode uit staat kun je php code maken die je site vernaggeld, maar als je zelf admin bent kun je dat toch al..... Reageren
Thundercover Geplaatst: 2 januari 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 2 januari 2007 Bedankt voor de antwoorden Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.