Jump to content

PS2 kan niet helemaal uit?


gammie_

Recommended Posts

Een klein beetje stroom, hoe moet anders het lampje branden?

Ja dat is waar :clown: Maar gebruikt hij alleen puur een beetje stroom voor dat lampje of ook iets in dat apperaat zodat hij sneller aan gaat ofzo?

Global.

Ik denk het wel, Stand-By betekent immers startklaar. Dus waarschijnlijk zal er nog wel iets aan staan.

Nee hij start er niet sneller op daar door, Tis alleen dat je niet elke keer een stekker er in hoeft te doen, je kan dus Disc er in en gamen :puh:. :puh:;)^_^

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • gammie_

    8

  • Nemean^inf

    7

  • Rullez

    5

  • Schno009

    2

Oke bedankt! :) Toch blijf ik het raar vinden dat ze niet gewoon een normale ''aan'' en ''uit'' knop erop hebben gemaakt :engel:

Global :puh:

Is het eigenlijk ook wel, maar als je het niet wilt trek je de stekker uit het stopcontact. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Is het eigenlijk ook wel, maar als je het niet wilt trek je de stekker uit het stopcontact. :puh:

Ja maar als mensen (zoals ik :engel: ) hun kabels netjes ergens achter hebben gestopt (zoals achter mijn bed ergens ver weg in een stekkerblok), is het een heel gedoe om steeds die stekker erin en eruit te halen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Werk met een tijdschakelaar, zodat wanneer je eens wilt gamen een tijd insteld dat je dan en dan kan gamen, en wanneer je nu niet meer wilt gamen de stroom uitvalt en je dus dat ''Rare'' lampje kwijt bent. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Werk met een tijdschakelaar, zodat wanneer je eens wilt gamen een tijd insteld dat je dan en dan kan gamen, en wanneer je nu niet meer wilt gamen de stroom uitvalt en je dus dat ''Rare'' lampje kwijt bent. :puh:

Mmmhh.. Dat is een idee'tje :puh: Dan hou ik het wel op rond een uur of 10 tot 23:00 uur, anders is het zo'n gedoe. Moet ik straks nog in mijn agenda schrijfen waarneer hij uit en aan is :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Mja ik heb een PS2 gekocht voor BF Modern Combat en nu ging ik dus sparen voor een extra lange internet kabel, en toen had ik wel geld maar ik ging door sparen voor een grafische kaart dus ik moet weer gaan sparen. Dan kan ik tenminste online. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap jullie niet echt... WhoopDiDoo heeft dit bericht geplaatst:

Als het goed is, zit aan de achterkant van jou PS2, ook die kleine. een Klik knopje. Drup op deze. En je PS2 zal zichzelf helemaal uitschakelen. Deze moet je echter weer op duwen, als je weer wilt gaan gamen.

Succes :bier:

~Whoop

En dat is inderdaat waar. Achter de PS2 zit een knopje met een [- o] knopje. Druk deze in om het uit te zetten of aan te zetten.

Mijn excusses als deze er niet op de Slimline zit :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet de handleiding van het apperaat eens doorlezen, want daarin staat namelijk het volgende:"Wanneer de power-indactor op rood brand, is het systeem niet volledig uitgeschakeld. Trek de stekker uit het stopcontact om het apperaat van de stroom te ontdoen" Dit houdt dus in dat de slimline inderdaad geen MAIN-Power schakelaar heeft. Mvg, Apple-Mac

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp deze discussie niet helemaal. Het is in het algemeen zo, voor alle apparaten, dat stand by laten staan altijd stroom kost, en een stuk meer dan alleen dat LED-lampje. De vader van de topicstarter heeft helemaal gelijk; onlangs is uit onderzoek gebleken dat het gemiddelde energieverbruik van een Nederlands gezin met een kleine 10% omlaag zou kunnen als alle apparaten niet op stand by zouden staan maar zouden worden uitgezet en als telefoonladers en dergelijke uit het stopcontact worden gehaald wanneer ze niet worden gebruikt.

En als je je echt voor het milieu (en je portemonnee) wilt inzetten koop je ook nog spaarlampen :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp deze discussie niet helemaal. Het is in het algemeen zo, voor alle apparaten, dat stand by laten staan altijd stroom kost, en een stuk meer dan alleen dat LED-lampje. De vader van de topicstarter heeft helemaal gelijk; onlangs is uit onderzoek gebleken dat het gemiddelde energieverbruik van een Nederlands gezin met een kleine 10% omlaag zou kunnen als alle apparaten niet op stand by zouden staan maar zouden worden uitgezet en als telefoonladers en dergelijke uit het stopcontact worden gehaald wanneer ze niet worden gebruikt.

En als je je echt voor het milieu (en je portemonnee) wilt inzetten koop je ook nog spaarlampen :D

Als je je wat zou verdiepen in electronische apparatuur zie je dat dat nogal hooggegrepen is. Stelling:

Apparaat werkt van binnen volledig op 5 V (is logisch). één ledje trekt hooguit 10 mA en de electronica voor het opstarten (IR ontvanger en nog wat logica) hooguit 20 mA. Totaal: 30mA. Het vermogen is dus 12*0,03=0,36 watt. Reken de verliezen van de schakelende voeding bij lage lasten erbij en je krijgt ongeveer 1 watt aan vermogen tijdens stand-by. Dat zegt dus dat je hem 1000 uur stand by kan laten staan voor ongeveer 10 cent.

Dat wil dus zeggen dat je met ongeveer 4 uur computeren hetzelfde kwijt bent als 1000 uur je PS standby, en geloof me, dat is te verwaarlozen. een simpele gloeilamp neemt 50 tot 100 keer meer als een PS

Dit geld overigens niet per sé voor televisies en andere zwaardere apparatuur. Zware versterkers (>200 W RMS) nemen over het algemeen ook wat meer.

Telefoonladers??? lolz, die neemt alleen wat blindvermogen van hoogstens 10mW (een honderste van een watt)

Bewerkt: door schno009
Link to comment
Delen op andere websites

Ik begrijp deze discussie niet helemaal. Het is in het algemeen zo, voor alle apparaten, dat stand by laten staan altijd stroom kost, en een stuk meer dan alleen dat LED-lampje. De vader van de topicstarter heeft helemaal gelijk; onlangs is uit onderzoek gebleken dat het gemiddelde energieverbruik van een Nederlands gezin met een kleine 10% omlaag zou kunnen als alle apparaten niet op stand by zouden staan maar zouden worden uitgezet en als telefoonladers en dergelijke uit het stopcontact worden gehaald wanneer ze niet worden gebruikt.

En als je je echt voor het milieu (en je portemonnee) wilt inzetten koop je ook nog spaarlampen :D

Als je je wat zou verdiepen in electronische apparatuur zie je dat dat nogal hooggegrepen is. Stelling:

Apparaat werkt van binnen volledig op 5 V (is logisch). één ledje trekt hooguit 10 mA en de electronica voor het opstarten (IR ontvanger en nog wat logica) hooguit 20 mA. Totaal: 30mA. Het vermogen is dus 12*0,03=0,36 watt. Reken de verliezen van de schakelende voeding bij lage lasten erbij en je krijgt ongeveer 1 watt aan vermogen tijdens stand-by. Dat zegt dus dat je hem 1000 uur stand by kan laten staan voor ongeveer 10 cent.

Dat wil dus zeggen dat je met ongeveer 4 uur computeren hetzelfde kwijt bent als 1000 uur je PS standby, en geloof me, dat is te verwaarlozen. een simpele gloeilamp neemt 50 tot 100 keer meer als een PS

Dit geld overigens niet per sé voor televisies en andere zwaardere apparatuur. Zware versterkers (>200 W RMS) nemen over het algemeen ook wat meer.

Telefoonladers??? lolz, die neemt alleen wat blindvermogen van hoogstens 10mW (een honderste van een watt)

Het is nogal een tijd geleden dat ik met dit soort berekeningen heb gewerkt, een jaar of 15, schat ik. De kennis is dan ook een beetje op de achtergrond geraakt, maar ik geloof je graag. Zoals je kon lezen baseerde ik mij ook niet op 'eigen kennis' maar op de uitkomsten van een onderzoek (ik meen dat het van TNO was). Misschien ben ik wat te makkelijk te overtuigen als het op dit soort zaken aankomt en ben ik te klakkeloos op dat onderzoek afgegaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat onderzoek richt zich waarschijnlijk op veel brandoorzaken, ze laten het alleen lijken alsof het op hun energierekening bespaart, zodat meer mensen erop letten. Neem telefoonladers:

De blindstroom die ze trekken word alleen maar omgezet in warmte. Hij blijft die warmte genereren, maar door de luchtstroming eromheen word die afgevoerd. Stel dat je hem helemaal afdekt, of in een kastje stopt of wat dan ook, dan kan hij zijn warmte niet meer kwijt. Gevolg: Ding word warm, steeds warmer tot hij uiteindelijk in de fik vliegt.

Hetzelfde met playstations. Ik had het over de verliezen in de voeding, dat is gewoon warmte. Het oppervlak van een PS is genoeg om z'n warmte normaal kwijt te kunnen (is zelfs heel erg weinig) maar stel dat je hem volledig inpakt; zelfde verhaal.

Bewerkt: door schno009
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...