Jump to content

Ongelofelijke computer problemen

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zit dus met een heel irritant probleem, wat is als volgd:

Ik had een computer, die het gewoon redelijk deed, alleen had ie 2 problemen. Het eerste was dat het achtergrond progamma (explorer.exe) het niet goed deed waardoor ik niets met start en het bureau blad kon doen. Daar heb ik mee leren leven en geleerd alles met taakbeheer te openen. Dat ging nog allemaal wel. Maar het 2e probleem vond ik erger. Namenlijk dat we een draadloos netwerk hebben, wat bij andere computers in het huis het wel goed doet. Die krijgen gewoon de internet verbinding door. Maarja, behalve die van mij. Hij kreeg wel een sinaal, en alles was goed ingesteld, maar ik kreeg geen internet. Dat had ik nu al een tijdje, en ik werd er gek van. Gelukkig moesten we een nieuwe computer kopen voor ergens anders in het huis, waar we ook een Windows CDrom bij kregen. Die probeerde ik te gebruiken om mijn computer te updaten in de hoop dat de problemen verholpen waren. Maar nee, ze werden er juist erger op. Ik kon me toen niet eens meer aanmelden, of in dat scherm komen waar je een account selecteerd. Want iederekeer als je bij dat scherm waar heelgroot windows staat met dat soort van laadbalkje eronder kwam er een foutmelding, en moest ik de computer afsluiten. Daarom besloot ik om een nieuwe windows installatie op m'n computer te doen, om vanuit daar die oudere versie te helpen, zonder dat ik mijn bestanden kwijt was. Dat lukte, ik maakte een nieuwe windows installatie en kon me aanmelden op een ander account op de nieuwere windows op mijn computer. Ik kon ook bij al mijn bestanden. Dus, je zou zeggen, probleem opgelost. Maarnee, want ik kon niet bij al m'n bestanden. Want "Mijn documenten" van m'n oude account was de toegang van gewijgerd omdat je niet in "andermans" account mag snuffelen. Dus ik kon niet bij m'n eigen documenten. Toen had ik maar geprobeerd om de oudere windows versie te herstellen door al de bestanden in mijn nieuwe windows map naar die oude te verplaatsen. Dat hielp helaas geen ene moer. Dus ik kan nogsteeds niet mijn oude windows versie in om mijn documenten te redden. Toen kon ik niks meer verzinnen om mijn documenten te redden. Dus ik dacht misschien weet iemand hier op dit forum het wel. Als dat zo is, reageer dan alsjeblieft, want dit is echt geen pretje.

HELP!

Alvast erg bedankt,

Nickonly

Bewerkt: door Nickonly
Geplaatst:

Je hebt nog niet geprobeerd om je computer te formatteren? Als je dit zou dan is je computer helemaal leeg en kan je dus met een schone lijn beginnnen.

Zeker voor dit probleem lijkt het mij gewoon het beste om te doen. Ik neem aan dat je een Windows XP thuis hebt liggen? Doe hem erin en volg deze tutorial even.

Als het nog steeds niet helpt.....dan vraag je het maar weer :*D

Geplaatst:

Ja, dat kan ik wel doen, maar wat ik wil is mijn bestanden en documenten redden! Anders was ik er zelf wel uitgekomen...

Geplaatst:

Heeft je 2e account Administratie rechten. Dit hoort trouwens bij Software en niet bij Hardware.

Ten tweede probeer een herstelprogramma te installeren zodat je de bestanden terug kan halen.

Wat je altijd moet doen wanneer je een nieeuwe computer hebt altijd en dan ook altijd een back up maken.

Doe je dit niet heb je dus kans dat je een probleem hebt.

Wij hebben een handig programma Rollback Pro en daarmee kan je elk uur wanneer er een Snapshot is geinstalleerd je pc terug stellen.

Ik denk dat je aan zo'n programma in het vervolg meer aan hebt.

Dat 2e account zit op een andere install van windows (Dus windows is er 2x op geïnstallerd), dus hij moet wel administratie rechtern hebben, en dat heeftie dus ook. En een herstel progamma is ook niet nodig, want de bestanden staan wel op de computer, alleen mag ik er niet bij omdat je niet in andermans account mag zitten. En die backup in het begin is ook niet nodig, want het is nog gewoon de zelfde computer (zoals ik al zei, er zit dus 2x windows op geïnstalleerd). Dus, je informatie was helaas voor mij nutteloos.

-Edit- Ik heb misschien wat informatie waarmee iemand wel wat kan:

Technical information:xxx STOP: OXOOOOOO7B (OXF789E528,OXCOOOOO34,OXOOOOOOOO,OXOOOOOOOO)

Dat staat onderaan in dat blauwe scherm...

Heeft iemand hier wat aan?

Geplaatst:

Nickonly, je had mij gister al een Persoonlijk Bericht gestuurd of ik er naar wilde kijken. Echter deed mijn internet het van 6 uur savonds tot 4 uur snachts raar en hij kon op de één of andere manier geen reactie maken met het IP van GTAForum.nl, maar goed ik heb je belooft dat ik je zou helpen en de oplossing lijkt mij niet heel erg moeilijk. Je moet er wel wat werk voor verzetten, maar toch denk ik dat dit beter past in het software forum', omdat dit meer betrekking heeft tot de Software ofwel het besturingssysteem. Het probleem zit hem in het feit dat één heel besturingssysteem niet meer goed functioneert of eigenlijk gewoon kapot is. Ik neem aan dat je twee partities hebt gemaakt bij de installatie van het tweede systeem. De bestanden moeten dus nog op de Lokaal Station schijf staan.

Dit kun je op diverse manieren achterhalen, namelijk door het account Administrator. Dit account is echter nooit zichtbaar in de normale modus. Je zult dus je nieuwe systeem op moeten starten in de veilige modus, daar in het account Administrator te vinden. Dit account heeft normaal geen wachtwoord, heeft deze wel een wachtwoord dan is het jammer, maar dan kan het niet via deze methode, dan zul je jouw eigen systeem moeten cracken (in spreektaal 'Hacken'). Ga dus naar de Veilige Modus (F8 aan begin van het opstarten). Log dan in op het account van de Administrator, deze heeft namelijk volledige rechten op alles in de hele computer, je zult hier dus niet de melding tegen komen van: 'Deze map is beveiligd.

Ga als je in Administrator zit naar: 'Deze Computer > Lokaal Station > Documents and Settings > Gebruikersnaam > Mijn Documenten'. En je bent binnen; Je kunt nu je bestanden handmatig overzetten op je nieuwe Mijn Documenten map op je nieuwe systeem. Dit kan echter ook niet goed gaan, maar dit is mij zelf nog niet fout gegaan. Het is even een omweg, maar het zal wel een goed gevoel geven als het lukt. Over de reparatie van je oude systeem kan ik simpel zijn: Dat zal niet lukken helaas, maar goed als je hierdoor je bestanden terug kan krijgen, dan is dat natuurlijk heel mooi. Ik hoop dat het je lukt, mocht het niet lukken dan gaan we er nog eens van een andere kant naar kijken. :)

Bedankt SB, ik ga het meteen proberen. Ik meld het als ik nieuws heb. En dat m'n oude systeem niet meer te redden is: Jammer, maar dat maakt niet uit, want ik wilde toch al binnen kort een nieuwe computer kopen. Nu kan ik dat iets versnellen :clown:.

-Edit- Blijkt: Je kan die administrator rechten van de nieuwe windows install niet gebruiken om in de andere windows installatie bij de gebruikers z'n documenten te kijken. Ofhoewel, ik ben geen stap verder. Weet iemand er dan nog wat op?!?

Geplaatst:

Als je dat lampje uit will.... waarom plak je er dan niet een papiertje voor ^^ of je gooit er een doek over heen als je niet meer gamed :O

Geplaatst:

Even alles op een rijtje:

1 harde schijf

1 partities op de harde schijf

2 Windows Installaties op een dezelfde partitie?

Geplaatst:

weet je wat ik doe om mijn bestanden te redden is gewoon uit een andere computer een tamelijk lege hardeschijf nemen. en alles daar op zetten. hardeschijf afkoppelen en de orginele hardeschijf formateren

Geplaatst:
Als je dat lampje uit will.... waarom plak je er dan niet een papiertje voor ^^ of je gooit er een doek over heen als je niet meer gamed :O

Lampje? Welk lampje? Waarschijnlijk bedoel je een ander topic?

1 harde schijf

Nee,

1 Harde schijf

2 Partities op de harde schijf (C:\ en D:\)

2 Windows installaties, maar op één partitie, de C:\

weet je wat ik doe om mijn bestanden te redden is gewoon uit een andere computer een tamelijk lege hardeschijf nemen. en alles daar op zetten. hardeschijf afkoppelen en de orginele hardeschijf formateren

Makkelijk gezegd, maar vind in mijn huis maar een (bijna) lege harde schijf. En daarnaast nog, helpt dat wel? Want als je die bestanden dan weer terug zet, blijf je dan niet met dezelfde problemen zitten?

Hoedanook, voor mij nog geen oplossing...

Geplaatst:

Lampje? Welk lampje? Waarschijnlijk bedoel je een ander topic?

1 harde schijf

Nee,

1 Harde schijf

2 Partities op de harde schijf (C:\ en D:\)

2 Windows installaties, maar op één partitie, de C:\

Makkelijk gezegd, maar vind in mijn huis maar een (bijna) lege harde schijf. En daarnaast nog, helpt dat wel? Want als je die bestanden dan weer terug zet, blijf je dan niet met dezelfde problemen zitten?

Hoedanook, voor mij nog geen oplossing...

2 Windows installatie's op 1 partitie zorgt inderdaad altijd voor conflicten.

Heb je Window's home of Prof en ook een normale Windows installatie cd? Dus geen oem versie.

Wat staat er op je D: partitie?

Heb je beschikking over een externe HD?

Als je eventueel geen belangrijke bestanden op de D: heb dan kan je er voor kiezen om windows op je d: te installeren en daar vandaan op te starten. Die staat dan los van je C: en dan kan je zonder enig probleem de bestanden benaderen.

Blablala

Blablabla

Blablabla

Blablabla

Blablabla

Blablabla

2 Windows installatie's op 1 partitie zorgt inderdaad altijd voor conflicten.

Heb je Window's home of Prof en ook een normale Windows installatie cd? Dus geen oem versie.

Wat staat er op je D: partitie?

Heb je beschikking over een externe HD?

Als je eventueel geen belangrijke bestanden op de D: heb dan kan je er voor kiezen om windows op je d: te installeren en daar vandaan op te starten. Die staat dan los van je C: en dan kan je zonder enig probleem de bestanden benaderen.

Ik heb één Windows installatie CDrom die verouderd is, en één Windowsinstallatie CDrom die (erg) up-to-date is (met SP2). En een normale Windows installatie cd? Wat is er dan zo normaal aan?

Op de D partitie staan al mijn spellen en andere progamma's, dus dat zijn (voor mij tenminste) belangrijke bestanden. Maar er is nog wel ruimte op die partitie over. Maar 3 windows installaties op 1 pc? Dat kan tochniet goed zijn?!? Maar is het daar dan wel zo dat als ik een windows daar op installeer dat ik dan wel bij "Mijn documenten" op die andere installatie kan? En nee, ik heb geen externe harde schijf, maar wil er wel een een keer in de toekomst kopen.

Geplaatst:

heb je mischien dvd,s en een dvd brander?

ik weet niet hoe groot jouw documenten zijn maar al heb je een dvd brander en lege dvd,s dan zal ik gewoon je Dvd daar op branden. :)

het is natuurlijk wel zonde van die lege dvd,s maarja ik had dat ook gedaan toen ik mijn nieuwe computer kreeg toen moesten toch de oude bestanden overgezet worden.

en dan zou ik als ik jouw was alles formatteren en windows vers installeren als dat dan lukt :)

Succes :cya:

Geplaatst:
heb je mischien dvd,s en een dvd brander?

ik weet niet hoe groot jouw documenten zijn maar al heb je een dvd brander en lege dvd,s dan zal ik gewoon je Dvd daar op branden. :)

het is natuurlijk wel zonde van die lege dvd,s maarja ik had dat ook gedaan toen ik mijn nieuwe computer kreeg toen moesten toch de oude bestanden overgezet worden.

en dan zou ik als ik jouw was alles formatteren en windows vers installeren als dat dan lukt :)

Succes :cya:

Daar zit nou net het probleem, want ik kan gewoon niet in mijn documenten komen. Daar gaat heel dit topic over...

En ja, ik heb een DVD-brander.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...