Jump to content

Nieuwe computer


Insanity Prawn Boy

Recommended Posts

Hoi

Ik wil een nieuwe computer gaan kopen als windows vista op 31 januari uitkomt. Ik heb al een paar mooie computers gezien met een dual core processor, maar dual core processoren zijn niet zo snel (2.1 GHz voor een niet al te dure). Moet je dan voor de snelheid dat keer 2 doen? Want ik wil er wel GTA SA op kunnen spelen en daar heb je 2.4GHz voor nodig om het goed te kunnen spelen. Wat kan ik het beste doen; een dual core processor nemen, of een snellere processor met 1 core?

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Een DualCore processor is wel sneller als een gewone, maar niet zo snl dat je de snelheid X2 moet doen. Meestal gaat het om 20%-30% van de snelheid meer. Als je budget niet al te hoog ligt zou ik gaan voor een een moederbord die bijde procesoren support. Zodat je eerst een snelle processor kan kopen met 1 kern, later als het nodig is eentje met 2. Ik heb nu een 2.4 Ghz van Intel (1 kern) Met deze kan ik perfect San Andreas op het hoogste instellingen spelen. Andere games als Half Life² en Rainbow Six Lockdown overigs ook.

De keuze is dus aan jou.

Vriendelijke groeten,

DaBeast :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie reactie. Ik er denk ik toch maar een dual core processor ga kopen.

Weten jullie ook of iedere nieuwe videokaart DiretctX 10 ondersteunt? Want als dat niet zo is, kan ik beter nog wat langer wachten.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor jullie reactie. Ik er denk ik toch maar een dual core processor ga kopen.

Weten jullie ook of iedere nieuwe videokaart DiretctX 10 ondersteunt? Want als dat niet zo is, kan ik beter nog wat langer wachten.

Insanity Prawn Boy, DirectX 10 wordt tot nu toe alleen door een gering aantal kaarten ondersteund en zoals je zelf al aangeeft is het een slimmer plan om nog even te wachten tot de topmodellen die nu wel DirectX 10 ondersteunen goedkoper worden. Temminste dat doe ik, want DirectX10 wordt en is qua grafische elementen in Windows Vista een gigaboost op de huidige graphics, waar je nu van zou denken: 'Dat ziet er prachtig uit' is zometeen 'Standaard'. Ja je hoort het goed, niks meer of minder dan standaard. Ik zou dus als ik jouw was gewoon wachten, want voor de toekomst kan je er beter op in spelen.

Ik wil ook nog even advies geven over je nieuwe computer, omdat ik op de avond dat ik je wou helpen geen toegang tot de computer had. Het ligt eraan of je een normale computer voor games wilt hebben of voor school/werk, als je een game computer wilt is het aan te raden om een snelle videokaart te nemen en veel geheugen en een snelle processor, hierbij heb je niet echt baat aan een dualcore processor, dualcore is meer geschikt voor zware taken zoals rendering van moddels in 3Dmax bijvoorbeeld. Als je gewoon een normale pc hebt dan voldoet een single core perfect met een redelijke snelheid natuurlijk.

Verder is het niet alleen de processor die het doet, maar ook de werkgeheugen strook helpt mee aan dit factoor. Ik zou gewoon eens overwegen een systeem uit te kiezen, plaats het hier en dan kunnen wij er wel naar kijken en op of aanmerkingen erop geven. Ik wens je in ieder geval succes en dan zien we wel weer verder denk ik zo. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een vraagje over DirectX:

Ik heb 2 oercomputers in huis staan, 1 zonder videokaart en een met een NVidia Vanta TNT2 Riva (ofzo) maar die ondersteunen ook DirectX9.0c. Dus is mijn vraag of ik zomaar DirectX 10 op mijn NVidia GeForce 6600GT kan gooien.

Link to comment
Delen op andere websites

Een vraagje over DirectX:

Ik heb 2 oercomputers in huis staan, 1 zonder videokaart en een met een NVidia Vanta TNT2 Riva (ofzo) maar die ondersteunen ook DirectX9.0c. Dus is mijn vraag of ik zomaar DirectX 10 op mijn NVidia GeForce 6600GT kan gooien.

Summer Base zei:
DirectX 10 wordt tot nu toe alleen door een gering aantal kaarten ondersteund
dus ik denk van niet, want de GeForce 6600GT is best oud.

Dit is de ongeveer wat ik wil kopen. Ik wil em gebruiken voor school dingen, werken en games. Het mag maximaal €1.250 kosten (excl. BTW, want die hoef ik toch niet te betalen).

naamloostf7.png

EDIT 1: Ik heb op de site van Dell[/font] nog een keer gekeken, maar ze hebben al bijna geen single core processors meer :( . Voor dit model kan je alleen kiezen tussen 4200+ en 5000+ AMD Athlon 64 X2.

EDIT 2: Nog een vraag; maakt het verschil of ik die 2GB werkgeheugen heb opgeslitst in 2*1GB of 4*512MB?

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
Een vraagje over DirectX:

Ik heb 2 oercomputers in huis staan, 1 zonder videokaart en een met een NVidia Vanta TNT2 Riva (ofzo) maar die ondersteunen ook DirectX9.0c. Dus is mijn vraag of ik zomaar DirectX 10 op mijn NVidia GeForce 6600GT kan gooien.

Summer Base zei:
DirectX 10 wordt tot nu toe alleen door een gering aantal kaarten ondersteund
dus ik denk van niet, want de GeForce 6600GT is best oud.

Dit is de ongeveer wat ik wil kopen. Ik wil em gebruiken voor school dingen, werken en games. Het mag maximaal €1.250 kosten (excl. BTW, want die hoef ik toch niet te betalen).

naamloostf7.png

EDIT 1: Ik heb op de site van Dell[/font] nog een keer gekeken, maar ze hebben al bijna geen single core processors meer :( . Voor dit model kan je alleen kiezen tussen 4200+ en 5000+ AMD Athlon 64 X2.

EDIT 2: Nog een vraag; maakt het verschil of ik die 2GB werkgeheugen heb opgeslitst in 2*1GB of 4*512MB?

Is er niemand die mij wil helpen? :cry::erm: Het is al weer bijna een week geleden dat ik dit vroeg.
Link to comment
Delen op andere websites

DirectX 10 wordt tot nu toe alleen door een gering aantal kaarten ondersteund
dus ik denk van niet, want de GeForce 6600GT is best oud.

DirectX is zo gemaakt dat het op elke videokaart werkt. Alleen als de videokaart de betreffende DX-versie niet ondersteunt, dan neemt de processor een deel van het grafische werk over, wat natuurlijk niet goed is voor de prestaties...

Link to comment
Delen op andere websites

Dit is de ongeveer wat ik wil kopen. Ik wil em gebruiken voor school dingen, werken en games. Het mag maximaal €1.250 kosten (excl. BTW, want die hoef ik toch niet te betalen).

Geen BTW. dat lijkt me sterk. Behalve als het via een bedrijf - instelling - vereniging gekocht. Als je hem koopt via 1 van deze manieren moet alles wat op de computer staat legaal zijn. Anders krijg je een boete bij controlle.

Bewerkt: door Ewoud
Link to comment
Delen op andere websites

Behalve als het via een bedrijf - instelling - vereniging gekocht. Als je hem koopt via 1 van deze manieren moet alles wat op de computer staat legaal zijn. Anders krijg je een boete bij controlle.
Dat doe ik ook :Y . Mijn vader heeft een eigen bedrijf en als ik voor hem een paar "klusjes" op die computer doe en ik dat ook kan laten zien, kan ik (eigenlijk hij) em gewoon kopen zonder BTW te betalen. Het enige nadeel is dat de computer dan nooit echt van mij kan zijn...

Ik had ook nog een vraag: Maakt het verschil of ik die 2GB werkgeheugen heb opgeslitst in 2x1GB of 4x512MB?

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry, maar wat is een dual-channel geheugenbus en wat heb je er aan?. Werkt dat op een zelfde manier als een dualcore processor? Zodat je gemakkelijk meerdere zware taken tegelijk kan doen?

Zijn er eigenlijk wel geheugenbroodjes van 2GB?)
Ze zullen er vast wel zijn, maar ik heb er nog nooit een gezien. Bij Dell is alles boven de 1GB opgebouwd uit kaarten van 512 mb of 1GB.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet precies wat er beter eerst maar dual channel (2 ram bankjes) schijnt beter te werken dan 1 ram bankje,

Over die computer, ik vind alles goed op de videokaart na. Ik vind dat er niet echt een goede verhouding is, zo is de processor en ram in verhouding veel beter dan de videokaart. Een 7800GTX is toch zeker aan te raden voor die computer, en als je het budget hebt een 8800 (= direct x10 compatible)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet dat de video kaart niet goed is. Ik wil wel zo'n GeForce 8800, maar die kosten zoveel (bijna €1000). Mischien kan ik anders beter even wachten tot er ook goedkopere videokaarten zijn die DX10 ondersteunen. Als Windows Vista uit is, ondersteunen alle nieuwe kaarten dan meteen DX10? (ik wilde em toch pas eind van de maand kopen) Nog bedankt voor je reactie trouwens.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...